מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גרד בכל הגוף והפתעות נוספותמ06/04/2011
שלום רב,
בת 32, בריאה, (נטלתי תרופות אנטי דכאוניות כמה שנים, עד לאחרונה),
מזה כמה ימים גרד בכל הגוף, גל חום (בתחושה, חום הגוף תקין) שלשולים וקושי לישון,
עכשיו גם פצעים בתוך הפה, הקאות,
מדובר בתופעות חדשות וקצת מבהילות,
התוכלו לומר לי מה זה עלול להיות? כמובן שאני גם טסה לרופא המשפחה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרד בכל הגוף והפתעות נוספות - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן06/04/2011כמובן שרצוי שרופא המשפחה יתרשם ותתבצענה מספר בדיקות. אם תהיה הפרעה באנזימי כבד נשמח לחזור ולייעץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימוראןאוהד05/04/2011
שלום רב
אני מאובחן באינקומפליט בכצט (חלקי), כלומר יש לי אפטות בפה ודלקת בשורש כף יד שנעלמה,איו לי פצעים בפי הטבעת שהם רכיב שלישי במחלת בכצט.
אני גם נשא הפטיטיס בי.לוקח היום 5 מתרוטקסאט פעם בשבוע.לאחרונה רבו האפטות והומלץ לי לקחת תרופה חדשה נוגדת מע' חסון-אימוראן 50 מ"ג(1-2 כדורים ביום).
אני חרד מלהתחיל איתה ואיני יודע האם יש תגובה בין תרופתית בינה לבין מתרוטקסאט והאם יש חשש לכבד בהיותי נשא הפטיטיס בי?
האם צריך לעשות הכנות מקדימות?
אשמח ליעוץ דחוף
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימוראן - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן05/04/2011היה רצוי שתקרא את התגובה לשאלות שלך מה 31.3.11
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות usבטן ודרכי שתןיוסי03/04/2011
שלום,אני מעוניין להבין מה אומרות תוצאות הבדיקה:
כבד מוקד אקוגני בגודל 1.4 סמ' בסגמנט2 מוקד אקוגני נוסף בסגמנט7 בגודל 1.1*1.4 מוקד אקוגני נוסף בגודל 1.6*1.4,המנגיונות קרוב לוודאי ציסטה בסגמנט4 של הכבד בגודל 1 ס"מ פרט לכך מרקם הכבד הומוגני כיס מרה ללא אבנים. דרכי מרה תוך וחוץ כבדיות אינן מורחבות לבלב מוסתר ע"י גזים רטרופריטונאום חופשי ברוחב רגיל כליה ימנית באורך 11.2 ס"מ ללא סימנים להפרעה אורומכנית פרכינמה שמרה כליה שמאלית באורך 11.3 סמ" ללא סימנים לפהרעה אורומכנית פרנכימה שמורה. טחול גודל ומרקם תקינים.
שלפוחית שתן בקיבולת קטנה עד בענונית דפנות מעובים יתכן עקב חוסר מילוי.
ערמונית בגודל 4.6*3.8*3.4 סמ',נפח 31 סמ'ק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות usבטן ודרכי שתן - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן05/04/2011כל הנגעים המתוארים הינם נגעים שפירים (המגיומות=גידול שפיר שך כלי דם) כולל ציסטה, ללא משמעות. הנגעים לא עוברים התמרה סרטנית ואין צורך במעקב מיוחד על פי תיאור הנגעים בלבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון וטיפול בהפטיטיסויקה02/04/2011
שלום רב! בעלי סיים טיפול בהפטיטיס סי ( אינטרפרון וריבוורין ) לפני שלושה חודשים, השתמשנו באמצעי מניעה לאורך כל הטיפול וגם לאחר סיומו, אך החודש נקרע קונדום, ונודע לי שאני בתחילת הריון. אני מודאגת מאוד, לא ציפיתי שזה יקרה. האם אני צריכה להפסיק הריון או שלושה חודשים אחרי טיפול זה מספיק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון וטיפול בהפטיטיס - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן05/04/2011אין צורך לדאוג. 3 חודשים זה מספיק וגם הסיכוי להדבקה אינו קיים אם הנגיף שלילי בדם (בבדיקת PCR). בשלב זה נשטפו תרופות הטיפול למעשה מהרקמות ומהדם. בודאי אין צורך להפסיק הריון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורי אימוראןאוהד31/03/2011
שלום רב
אני מאובחן באינקומפליט בכצט (חלקי), כלומר יש לי אפטות בפה ודלקת בשורש כף יד שנעלמה,איו לי פצעים בפי הטבעת שהם רכיב שלישי במחלת בכצט.
אני גם נשא הפטיטיס בי.לוקח היום 5 מתרוטקסאט פעם בשבוע.לאחרונה רבו האפטות והומלץ לי לקחת תרופה חדשה נוגדת מע' חסון-אימוראן 50 מ"ג(1-2 כדורים ביום).
אני חרד מלהתחיל איתה ואיני יודע האם יש תגובה בין תרופתית בינה לבין מתרוטקסאט והאם יש חשש לכבד בהיותי נשא הפטיטיס בי?
האם צריך לעשות הכנות מקדימות?
אשמח ליעוץ
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדורי אימוראן - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן31/03/2011ניתן כמובן לטפל בתשלובת של אימוראן ומטוטרקסאט אבל יש צורך כמובן במעקב תפקודי כבד קפדני במשך הטיפול. אולם יש חשיבות להיותך נשא של הפטיטיס B וקבלת טיפול המדכא את מערכת החיסון מאחר וקיים יש סיכון להתלקחות של הנגיף והופעת דלקת כבד. לכן יש צורך ראשית בבדיקת רמת הנגיף בדם בבדיקת HBV DNA כמותי לפני הטיפול ולהתחיל טיפול אנטי ויראלי מונע (בzeffix, sebivo ) לכל משך קבלת הטיפול מדכא החיסון ואף זמן מה לאחר סיומו על פי התייעצות רופא ממרפאת כבד ולפי "נתוני הפתיחה" הקשורים לכבד. לעתים אף יש צורך בהערכת חומרת המחלה (ביופסיית כבד) לפני התחלת הטיפול מדכא החיסון (הכל על פי התרשמות היועץ)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אלפא פטו גבוה מאודליאור30/03/2011
אבי בן 64 עבר ניתוח מעקפים לפני 8 שנים והוא חולה סוכרת בזמן האחרון הוא מתלונן מאוד על עייפות כרונית רוב היום במיטה,כאבי ראש, קוצר נשימה מדי פעם, חוסר תאבון לא מסוגל לאכול ולשתות כמעט כלום - ירד 10 ק"ג בחודשיים האחרונים.
אבי נשלח לבדיקת אלפא פטו נמצא 160000 המעיד לטענת הרופא גידול בכבד כמעט באופן ודאי בשל תוצאת הבדיקה הרבה מאוד מעל הנורמה (8).בעקבות הבדיקה נדרשנו לבצע ביופסיה וCT נוסף לטענת הרדיולוג לא ניתן לראות ממצאים לגידול בCT וגם לדעת הרופא בביופסיה הוא לא רואה ממצאים מחשידים לגידול
אשמח לקבל את דעתכם בנושא
בשורות טובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת אלפא פטו גבוה מאוד - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן31/03/2011שלום רב
בדיקת alpha-feto-protein כה גבוהה אכן מעידה בד"כ על תהליך גידולי. ברוב המקרים מדובר בגידול ראשוני של הכבד (כולנגיו-קרצינומה או סרטן הפטוצלולרי) אולם גם תוארו מקרים אחרים וממאירות אחרת עם גרורות שמלווה בעלייה ניכרת שך AFP עד ערכים כאלה. לעתים הסיבה שלא מוצאים הגידול בכבד קשורה בטכנולוגיה הבודקת. יש לוודא שבוצע CT טרי-פאזי של הכבד בצורה ראויה ואם שם לא נמצאת התשובה יש לבצע MRI דינאמי עם הזרקת גדוליניום. קרוב לודאי יימצא ממצא בשימוש נאות בבדיקות הדימות הללו. אם יש ממצא וביופסיה לא הייתה חיובית ייתכן שמחט הביופסייה החמיצה הממצא. אם יש ממצא (גוש בכבד) שמראה "התנהגות טיפוסית מבחינה רנטגנית" וגודלו > 2 ס"מ (מה שסביר מאוד ברמה כה גבוהה של AFP) אין צורך בביופסייה מכיון שניתן לאבחן גידול ראשוני (לא גרורתי) של הכבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלוריל - ופגיעה בכבד?רון28/03/2011
שלום רב,
בן 57, , נוטל באופן קבוע אלוריל בשל חומצת שתן גבוהה שגרמה לפני כשנתיים לפריצת גאוט.
1. התוצאות לבדיקת תפקודי כבד במשך השנים היו בגדר הנורמה אך בתקופה האחרונה חלה עליה בערכי אנזימי הכבד.
הבדיקות האחרונות:
Alkp : נע בשנים האחרונות בין 65 ל- 90. בבדיקה האחרונה : 76
Alt : במשך השנים נע בין 22 ל- 44. בבדיקה האחרונה עליה נוספת מ – 35 ל – 43.
Ast : נע בין 30 ל - 47 בשנים האחרונות (כולל ירידה לעיתים בשנים מסויימות). בדיקה אחרונה: 46
Ldh (נע בין 403 ל - 438 בשנים האחרונות)
2. אני נוטל באופן קבוע אלוריל להורדת חומצת השתן ובאחרונה הומלץ לי להכפיל את מינון האלוריל מ 100 מ"ג ל- 200 כדי להוריד את חומצת השתן מתחת ל -6. (הרמאטולוג חושב כי כך לא אתלבט יותר מידי בנוגע לתזונה ואוכל לאכול כמעט הכל וללא חשש).
א. האם הגדלת המינון של האלוריל היא זו שגורמת בתקופה האחרונה לעליה בערכי ה - ast וה – alt?
ב. מה המשמעות לעליה בערכים אלו מבחינת תפקוד הכבד?
ב. לאחר הבדיקה האחרונה החלטתי להוריד את המינון של האלוריל ל - 100 מ"ג ואולי אף ליטול פעם ביומיים. האם כדאי לעשות כן?
ג. האם האלוריל יכול לפגוע בכבד והאם הערכים שנמצאו אצלי מצביעים על פגישה שכזו?
ד. לאחרונה, בשל ערכים נמוכים של ברזל נטלתי כדורי ברזל אך לאחר שקראתי באתרי הרפואה כי נטילה של אלוריל יחד עם ברזל עלולה לגרום לשקיעה של מלחי ברזל בכבד הפסקתי ליטול כדורי ברזל.
כאמור, לפני כשנה נטלתי כדורי ברזל כדי להעלות את רמת ערכי הברזל והם אכן עלו, אך מאז שהפסקתי ליטול כדורי הברזל ערכי הברזל בדם ירדו באופן עקבי וחד ביותר. כך למשל: הפריטין ירד בשנתיים האחרונות מ – 65 ל- 24 (תוך שנה) ובבדיקה האחרונה- 20. ההמוגלובין ירד מ – 14.5 עד ל – 12.5, עלה בשל כדורי הברזל והחל שוב לרדת עם הפסקת כדורי הברזל. בבדיקה האחרונה : 13.6
ערכי הברזל: 64
ה. האם יכול להיות קשר כלשהו בין נטילת האלוריל והירידה בערכי הברזל והאם האלוריל יכול בנוסף לפגיעה בכבד (אם אכן יש כזו) לגרום גם לדימום במערכת העיכול?
ו. אגב, הרופא, שלא ידע על הקשר השלילי בין הברזל לאלוריל סבור שאולי אפשר שלא ליטול את האלוריל והברזל ביחד כפי שעשיתי אלא בהפרש של כמה שעות ובכך תמנע אפשרות לפגיעה בכבד. האם צודק ואפשר ליטול אלוריל בבוקר וברזל בצהריים למשל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלוריל - ופגיעה בכבד? - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן30/03/20111. הבעייה של שקיעת מלחי ברזל בכבד אינה משמעותית וניתן ליטול אלוריל וברזל ביחד.2. אלוריל אכן עלול לגרום לדלקת כבד אולם מדובר בדלקת כבד (הפטיטיס) חריפה עם עליית אנזימי כבד למאות-אלפים ולעתים צהבת ולא להפרעה קלה ממושכת כפי שתיארת. סיכויים טובים שייתכן והעליה נגרמת מכבד שומני (האם אתה סובל מעודף משקל? תסמונת מטבולית? יתר שומני הדם? סוכרת?) אם אחד או יותר מאלה- זו הסיבה כנראה להפרעה. במקביל צריך גם לבדוק גורמים אחרים (מחלות ויראליות כמו הפטיטיס C ו B) ועוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות בתפקודי הכבד אצל נער בן 13limor22/03/2011
פרופ' צוקרמן, שלום רב !
פניתי אליך גם בעבר בפורום עם שאלות לגבי ערכים גבוהים של אנזימי כבד אצל בני בן ה-13 ותשובותייך עזרו לי מאוד וגם מאוד הרגיעו.
המדובר הוא בנער הסובל מעודף משקל ושאובחן ב-US כבעל כבד שומני.
לאחר שערכי ה- ALTP הגיעו ל- 88 ושל Ast ל-99 , ביצענו בדיקה חוזרת כעבור 3 חודשים והתוצאות שהתקבלו היו : ALTP = 57 I- AST=44 . כעת, כעבור שלושה חודשים נוספים, שוב חלה עליה : ALTP=84 U- AST=57. כמו כן, ביצענו את הבדיקות הבאות :
CMV IgG 222.9 AU/ml
POSITIVE
CMV IgM (Screen) ילילש
EBV Ab. EBNA IgG (POS)
EBV Past infection
Hepatitis A IgM NEGATIVE
Hepatitis B Surface Ag NEGATIVE
Hepatitis B Core Ab NEGATIVE
Hepatitis C Ab(EIA) NEGATIVE
==================
היגולונומיא
==================
Smooth Muscle Ab NEGATIVE
1/160 רטיטמ לחה תינילק תועמשמ
Antinuclear Ab Children
Liver Kidney Microsome Ab U/mL
==============
םיילובטמ םינמס
==============
A.F.P.- TM 1.4 IU/ml
הקידבה 20.03.08 ךיראתמ לחה
עדימ תלבקל .השדח הכרעב תעצובמ
.הדבעמל תונפל ןתינ ףסונ
מה לדעתך עלינו לעשות ?
בתודה מראש על התייחסותך,
לימור - אמא מוטרדת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון טעות, בבדיקה הראשונה AST=59
limor22/03/2011ולא 99 כפי שנכתב בטעות. איתך הסליחה.
כמו כן, מצרפת תוצאות נוספות של בדיקות דם:
Glucose (B) 88 mg/dl 70 - 100 .(.....*....).
Alpha-1-Antitrypsin 129.0 mg/dl 90,00 - 180, .(...*......).
Cholesterol 164 mg/dL
ץלמומ: <200 mg/dL
Triglycerides 65.00 mg/dl 10,00 - 250,00 .(.*........).
ךרעה תא גציימ ונניא המרונה ךרע
ןטק אוה ץלמומה ךרעה ,יוצרה
.150 mg/dl-מ
Amino Acid Quantit. (B)
Protein Total (B) 7.7 g/dl 5,7 - 8,0 .(........*.).
Albumin (B) 4.6 g/dl 3,7 - 5,8 .(...*......).
Bilirubin Total 0.30 mg/dl 0,30 - 1,20 .(*.........).
Bilirubin Conjugated 0.0 mg/dl 0,00 - 0,20 .(*.........).
Bilirubin Unconjugated 0.30 mg/dl 0,00 - 1,10 .(..*.......).
תבשוחמ האצותה
ALKP-Alkaline Phosphatase 212.1 u/l 74,0 - 390, .(...*......).
ALT (GPT) 84 U/l 0 - 37 .(..........)*
AST (GOT) 57 U/l 10 - 37 .(..........)*
LDH-Lactic Dehydrogenase 449.0 u/l 268,0 - 506, .(.......*..).
7.10.07 ךיראתמ לחה ,בל םיש
.סוחייה יכרע ונכדוע
CK 158 u/l 0 - 150 .(..........)*
Fe - Iron 47 micg/dl 50 - 120 *(..........).
Ferritin 71 ng/ml 20 - 250 .(.*........).
יוניש לח 6.9.10 םוימ ,בל םיש
.סוחייה יכרעב
Ceruloplasmin 25.4 mg/dl 20,00 - 60,0 .(*.........).
Copper (B) µg/dl
ושוב הרבה תודה,
לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיקון טעות, בבדיקה הראשונה AST=59 - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן24/03/2011ראי תגובתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעות בתפקודי הכבד אצל נער בן 13 - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן24/03/2011לימור שלום
גם כעת אין סיבה לדאגה. אלו תנודות רגילות שמוכרות במחלות כבד רבות כולל בכבד שומני. העלייה ברמת האנזימים אינה מעידה על החמרה אלא על תנודות נורמליות. עם דיאטה מתאימה, ירידה במשקל ופעילות גופנית אנזימי הכבד עשויים לרדת לרמה תקינה בכלל , מה שיכול להעיד על שיפור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפטיטיס C ואלרגיה - קדחת השחתויקטור22/03/2011
שלום רב,
לפני כחצי שנה גילו שיש לי דלקת כבד מסוג C : בביופסיה לא נראו שום סימני פיברוזיס וגם תפקודי הכבד היו תקינים כמעט לגמרי, בנתיים לא התחלתי טיפול תרופתי מכמה סיבות אך השאלה היא אחרת,
אני בן 35 ולפני כ 14 -15 שנים הופיעה אצלי אלרגיה עונתית (קדחת השחת) נזלת חריפה בכל אביב ולפעמים גם סתיו, ניסיתי כמעט הכל (חיסונים, תרופות, דיקור וכו') כדי למנוע ולטפל בה , אך ללא הצלחה גדולה. האם יתכן ויש קשר בין הדלקת כבד להופעת האלרגיה ו/או חוסר הצלחה לטפל בה ?
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס C ואלרגיה - קדחת השחת - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן24/03/2011אין כל קשר בין הפטיטיס C וקדחת השחת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזק מהטיפול?מודה19/03/2011
שלום לפרופסור!
הנני חולה בהפטיטיס סי. בטיפול חודשיים וחצי. אחרי ביקור האחרון אצל הרופא הבנתי שהווירוס שלי מאוד אקשן ויכול להיות שלא ימשיכו לי את הטיפול.
השאלה שלי האם אחרי הפסקת הטיפול הווירוס עלול להתעורר בכוחות מחודשים? זאת אומרת האם זה רק יזרז לי את המחלה ועדיף היה גם לא להתחיל בטיפול כלל?
תודה מראש על העזרה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזק מהטיפול? - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן24/03/2011שלום רב
תמיד עדיף לנסות טיפול אשר לעתים בחלק מהחולים לא יעיל. הטיפול רק עושה טוב אפילו באלו שלא מגיבים באופן מלא ואצלם מופסק הטיפול (מקטין את עוצמת הדלקת). הנגיף לא "מתעורר בכוחות מחודשים" לאחר מכן. כלומר אין כל נזק ולעתים יש אף תועלת גם אם חייבים להפסיק הטיפול בגלל חוסר תגובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהול... ציסטה או אבצס בכבד שומניא.ט.19/03/2011
שלום רב
בני בן 35 חולה סכיזופרניה לוקח זיפרקסה בקביעות , יש לו כבד שומני כבר לפחות שנה, לאחרונה לאורך 3 חודשים סובל מכאבים , היה חשד לבקע אחרי אולטרסאונד הכירורג אמר שיש חשד לציסטה או אבצס על הכבד השומני שיש לו נשלח לעשות סי.טי האם יש חשד חס וחלילה למשהו גרוע שאני פוחדת לחשוב עליו אפילו אני חרדתית ולכן אודה לכם מאוד אם אקבל תשובה הערב התור לסי.טי בטח יקח זמן.
תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהול... ציסטה או אבצס בכבד שומני - תגובה
פרופ` איתן מור20/03/2011תשלחי את תשובת ה CT ורק אז ניתן תגובה - אין סיבה ללחץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דםשירי19/03/2011
שלום. בירצוני לדעת תשובת בדיקת דם שקיבלתי השבועה
התשובה היא .
ALT ( GPT) 48
AST( GOT) 32
והאים זה תקין.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם - תגובה
פרופ` איתן מור20/03/2011שלום שירי, GPT מעט גבוה מעל הנורמה-לא משמעותי . הייתי חוזר על הבדיקה בעוד 3 חד'
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמן על הכבדעותמאן17/03/2011
שלןם
אני בת 38+ בבדיקת אולטרהסאונד התגלה שומן על הכבד בכמות קטנה מה זה אומר מה עלי לעשות .? האם זה סימן למחלת כבד כלשהיא ? אנ לא מבינה מה קורא ואף אחד לא הספיר לי מה יקרה.
תודה על התיחסותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמן על הכבד - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן18/03/2011כבד שומני נוצר כתוצאה מהסננה של שומנים בתאי הכבד והוא קשור ברוב המקרים בעודף משקל , יתר שומני הדם וסוכרת. גםדיאטה עשירת פחמימות ושמנים תורמת לכך. יש להתייעץ עם הרופא המטפל בקשר לגורמי הסיכון ולטפל בהם אם קיימים, להפחית את כמות הפחמימות בדיאטה ולעסוק בפעילות גופנית. רצוי גם לפנות למומחה למחלות כבד להערכה ראשונית על פי תוצאות הבדיקות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- GGT גבוהשירה16/03/2011
רקע: הנני בת 53. רזה מאד. לא לוקחת כדורים כלשהם למעט בחודש האחרון לקחתי למשך 7-8 ימים דוקסילין, ו-FLAGYL 250 MG TAB . את הכדורים סיימתי לשתות בערך לפני שבועיים ימים. רופאת נשים נתנה לי הכדורים הנ"ל כי יש לי הפרשה נרתיקית במשך זמן רב והיא רצתה לכסות מספר חיידקים/זיהומים כי התרבית וגינלית יצאה תקינה. בבדיקות דם שערכתי אתמול שוב, כרוטינה, תוצאות אנזימי כבד GGT יצאו גבוהות מהנורמה והן 77 IU כשטווח הנורמה הינו מ-8-36. שאר הבדיקות כגון GOT(AST יצא תקין. GPT (ALT-יצא תקין.עלי לציין כי אף פעם לא היתה לי תוצאה כזו ב-GGT כאמור לעיל. GGT נבדק אצלי לאורך שנים. כמו כן כולסטרול 229 . כשהטווח הוא עד 200. כולסטרול LDL 130.8 כשהטווח הוא עד 130.לציין כי עד עתה לא היה לי כולסטרול. אך לציין כי יש כולסטרול במשפחה. תשובת RDW יצאה 10.7 מעט נמוך כשהטווח 11.5-14.7. WBC גם יצאה נמוך 4.6 כשהטווח 4.8-10.8 ESR יצאה 26 מעט גבוה כשהטווח 0-25. . אני מוטרדת מאוד מתשובת ה- GGT. מה דעתך? הייתי אצל רופא גסטרו שנתן לי לבצע U.S. לבדוק כבד שומני? מחר אני אמורה לבצע אותו ואני מאד חוששת. כמו כן יש לי בצד ימין הפרעה מסויימת, חוסר נוחות מסויים מה דעתך?
שכחתי להוסיף כי 5 ימים לאחר תוצאת ה- GGT שהראה 77 IU ביצעתי שוב את אותה בדיקה שהראתה GGT 69.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר GGT גבוה - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן16/03/2011שירה שלום
ראשית אין כל סיבה לדאגה.
עליה "מבודדת" של GGT כאשר כל יתר תפקודי הכבד תקינים אין לה כל משמעות וזו הסיבה מדוע איננו ממליצים לבדוק GGT בכלל אלא במקרים מאוד ספציפיים. ייתכן מאוד שבגלל יתר שומני הדם יש הסננה שומנית מזערית וחסרת חשיבות בכבדהעשויה לגרום לעךיית GGT בלי להתבטא ב US וסביר להניח שה US שלך יהיה תקין.
האם את צורכת אלכוהול מפעם לפעם? גם זו עלולה להיות סיבה לעליית GGT. בכל מקרה הייתי מתעלם מהתוצאה ואין אפילו סיבה טובה למעקב אחר רמת ה GGT.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהGGT בהמשך לשאלתך
שירה16/03/2011פרופסור צוקרמן שלום רב,
תודה רבה על תשובתך המאוד מעודדת. כי אני מאד מטוחה לגבי ה-U.S. מחר והצלחת להרגיע אותי.
לשאלתך, אינני צורכת אלכוהול כלל וכלל, איני מעשנת, ולא לוקחת כדורים. כפי שציינתי אני בת 53, מאד רזה , והכדורים שלקחתי למשך שבוע דוקסלין ופלג'ייל הם הכדורים היחידים שהיוו שינוי לגבי בתקופה האחרונה. כמו גם עליית הכולסטרול שהינו פעם ראשונה. (אמנם יש במשפחתי אנשים שיש להם כולסטרול אמא, אחים וכו').
האם הפרט הנ"ל שאינני צורכת אלכוהול משנה במשהו את תשובתך ?
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכבד שומני באולטרסאונד
שירה17/03/2011פרופ' שלום רב,
ביצעתי את האולטרסאונד, ומסתבר שיש לי כבד שומני בדרגה קלה.
מה זה אומר? מה ההשלכות של כבד שומני? היתה לי עליה חד פעמית בכולסטרול וכבר כבד שומני? אני מאד רזה כפי שציינתי ולא מרבה במאכלים שמנים. האם ניתן להרפא מכבד שומני? האם יש לעקוב אחר כבד שומני? כל כמה זמן וכיצד?
האם זה יכול להתדרדר למצב מסוכן?
ממתינה לתשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכבד שומני באולטרסאונד - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן18/03/2011כפי שאמרתי אין סיבה לדאגה. אכן הסננה שומנית שלהכבד קשורה ברוב המקרים בסוכרת, עודף משקל ויתר שומני הדם אולם עלולה להתרחש גם באנשים רזים. אם ההפרעה היחידה הינה עליה של GGT בלבד אין מקום לדאגה. המשיכי לנהל אורח חיים בריא, לעסוק בפעילות גופנית ולאזן את ערכי הוכלסטרול (אפילו אם יהא צורך בטיפול תרופתי) במידה ואכן הערכים גבוהים ומצדיקים טיפול. המעקב כולל בדיקותת דם כולל שומני הדם פעם ב6-8 חודשים ותו לא. לא נראה שמצבך מסוכן כלל ועיקר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעליה של כל אנזימי הכבד
שירה19/05/2011פרופסור שלום רב,
להזכירך, בת 53. רזה מאד מאד. ללא שומנים וכולסטרול ובהמשך לאימליים שלי אליך בענין עליה מבודדת של GGT ולאחר שביצעתי כאמור US ונמצא כבד שומני בדרגה קלה וכאשר פעם אחת בלבד היה לי כולסטרול 229 ביצעתי שתי בדיקות חוזרות של תפקודי כבד וכדלקמן:
לאחר שהיה GGT בלבד ושאר הערכים תקינים 77 ולאחר מכן ירד ל- 69 אז בחודש מרץ 2011 הערכים כך:
GPT 19 כשטווח הנורמה הינו עד 33.
GOT 25 כשטווח הנורמה הינו 32.
GGT 34 כשטווח הנורמה הינו 36.
ALK.PHOSPHTASE 54 כשטווח הנורמה הינו 120.
TRIGLYCERIDES 46 כשטווח הנורמה הינו 150.
CHOLESTEROL 192 כשטווח הנורמה 200.
BILIRUBIN-TOTAL 0.3 כשטווח הנורמה הינו 1.2.
מכיוון שראה אימייל קודם, שתיתי כדורי דוקסלין הרופא אמר שכנראה העליה היתה בשל כדורי הדוקסלין ועברתי הענין.
ברם, בחודש מאי 2011 כחודש וחצי חוחודשיים מאותה בדיקה כאמור, קיבלתי שוב מרופא נשים טיפול וגינלי הפעם ולא בבליעה גינו-דקטרין 7 +זידובל ג'ל+פוליקוטן הכל כאמור וגינלי למשך שבוע ימים.
כעבור 4-5 ימים הייתי אמורה לבצע שוב בדיקות כלליות וביניהן אנזימי כבד והתוצאות כדלהלן:
GOT 36 כשטווח הנורמה הינו 32.
GPT 39 כשטווח הנורמה הינו 33.
GGT 55 כשטווח הנורמה 36.
לציין כי מעולם לא עלו לי אנזימי הכבד למעט אותה פעם של GGT 77 שציינתי כאמור.
BILIRUBIN-TOTAL 0.3 כשטווח הנורמה 1.2.
כולסטרול 170 כשהטווח 200. ושאר התוצאות גם תקינות.
זאת אומרת כשבר אין עליה מבודדת אחת של GGT אלא גם ה- GOT וה_GPT.
אני מאד מודאגת, אם ירד לי הכולסטרול לערכים תקינים מה גם שזו היתה רק פעם אחת הופעה של כולסטרול אצלי, ומה גם שלפני כן במרץ כאמור הבדיקות חזרו לעצמן מה קורה אם כך כעט?
מה עלי לעשות?
תודה מראש על סבלנותך !!!
כולסטרול = 170 כשטווח הנורמה הינו עד 200. (עפ"י הנחיית דיאטנית)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשהדוד197715/03/2011
רציתי לשאול באם אשה מושתלת שנוטלת פרוגדף 5*2 ביום אימורן 150 מ"ג ופרנדיסון 20 מ"ג האם יש בעיות או קשיים להכנס להריון או לעבור הפריה חוץ גופית.
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בבקשה - תגובה
פרופ` איתן מור18/03/2011נשים שעברו השתלה בד"כ אין להן בעית פריון. לא מובן לי המינון הגבוה של פרדניזון והאימורן. מתי היתה ההשתלה? רצוי בד"כ לרדת במינון תרופות אלו. מרבית מושתלי הכבד מוחזקים על פרוגרף בלבד אלא אם כן היה שימוש קודם בסטרואידים בשל מחלת כבד אוטואימונית.
בנוסף אם יש בעית פריון בכל מקרה צריך לפנות למרפאת פוריות לברר את הבעיה- גם לזוגות שלא עברו השתלה יש לעיתים בעית פוריות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

