מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שחמת כבדדני16/01/2011
שלום רב,
אודה לחוות דעתך: במקרה של כבד מגורגר (NAFLD), כאשר כל בדיקות הדם בכלל ותפקודי הכבד בפרט תקינות, במידה ואין כרגע שחמת (על פי ביופסיה), האם קיים סיכון מוגבר ואפילו מוגבר מאוד לשחמת בעתיד או שהסיכוי לכך יכול להיות נמוך?
בברכה,
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחמת כבד - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן16/01/2011הרושם של "כבד מגורגר" בUS הינו רושם סובייקטיבי של הבודק. אם תפקודי הכבד תקינים וביופסית כבד אינה מראה שחמת אין סיבה לדאגה. לעתים אין שחמת אולם יש פיברוזיס משמעותי (הצטלקות) של הכבד. אם כך הדבר יש צורך במעקב צמוד יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופ. צוקרמן... אפשר עוד שאלה?...
דני17/01/2011שלום פרופ. צוקרמן,
אם אפשר... בבקשה שאלה נוספת:-
האם בכל מקרה כאשר נראה כבד מגורגר ב-US קיים פיברוזיס בדרגה כלשהי או שיתכן מצב בו הכבד מגורגר אך אין כלל פיברוזיס?
תודה על התשובה הקודמת ועל תשובה זו.
בברכה,
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופ. צוקרמן... אפשר עוד שאלה?... - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן17/01/2011אכן יש מצבים בהם הכבד נראה "מגורגר" ולמעשה תקין ואין כל בעייה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה קטנה להשלמת התמונה...
דני18/01/2011פרופ' צוקרמן שלום רב,
רציתי, ברשותך, לשאול שאלה קטנה נוספת להשלמת תמונת המצב:-
האם ל"כבד מגורגר" (כאמור, על רקע NAFLD) ללא פיברוזיס או שחמת יש יותר סיכון להפוך לכזה (עם פיברוזיס ו/או שחמת) מאשר לכבד שאינו "מגורגר"?
שוב תודה על התשובות המאלפות.
בברכה,
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה קטנה להשלמת התמונה... - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן18/01/2011לא. אם אין פיברוזיס או שחמת אין ל"גרגור" משמעות רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשחמת כבד - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן19/01/2011ראי תשובתי הקודמת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלה אוטואימונית -כבדאזנקוט אפרת14/01/2011
פרופסור צוקרמן שלום רב,
רציתי לשאול איך אני יכולה ליצור איתך קשר חוץ מהפורום הזה . יש לי מספר שאלות דחופות מאוד בקשר למצבו הבריאותי של אבי שסובל נורא מהכבד ומעוד בעיות שנגרמו לו כתוצאה מכך .
תודה
אזנקוט אפרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלה אוטואימונית -כבד - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן16/01/2011הדרך להתקשרות מצוייה בפורום. ניתן להתקשר לקביעת תור למרפאת ורדיה בחיפה, 0772180024
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה ALPHA FETOPROTEIN TMרפי13/01/2011
אני בן 56 תוצאות בדיקת דם שקיבלתי
CA-19-9 ,תוצאה 10.99
CEA תוצאה 1.06
ALPHA FETOPROTEIN TM תוצאה 8.92 מעל הנורמה שהיא בין 0 ל 7
יש לי כבד מוגדל כ 20 ס"מ.
מה פירוש התוצאות והאם יש מה לדאוג מהתוצאה החריגה של AFT
רפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה ALPHA FETOPROTEIN TM - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן16/01/2011הרמה של alpha feto protein תקינה ואינה מדאיגה כלל (למרות הרמה שציינת במעבדה). יש סיבה לדאגה ברמה של עשרות רבות או מאות ואלפים כאשר קיים ממצא של גוש בכבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ל הפטיטיס Cו.י.10/01/2011
שלום, אני בן 35 בריא וללא סימנים נראים של המחלה, ממש במקרה לגמרי גילו אצלי הוירוס הנ"ל - הובחן אצלי סוג 1B , עם ספירה של 1700000 יח' למ"ל בדם ואם ALT טיפה גבוה מנורמה כ- 50, עברתי ביופסיה והנזק הוא מינימאלי עד מתון לכבד ללא סימנים של פיברוזיס, ככל הנראה הוירוס נמצא אצלי מעל 20 שנים כי עליתי ארצה ב-1990 מבריה"מ.
האם כדאי ושווה לי להתחיל טיפול בתרופות ? (לאור העובדה שהיתה אצלי היסטוריה של ירידת טרומבוציטים משמעותית לכ-18 אלף טסיות בגיל 16 ).
בזמנו קבלתי טיפול ומאז הרמות של טרומבוציטים כמעט בנורמה בסביבות 100000.
או ש במקרה כזה עדיף לעשות מעקב שוטף ואחרי רמת הוירוס ורמות האינזימים בכבד ?
ולחכות להופעת אולי תרופות/טיפולים יותר ידיודתיים / יעילים וכו' ?
אודה מאוד להתייחסותכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול ל הפטיטיס C - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן12/01/2011שלום רב
הטיפול בשנים בקרובות לHCV יכלול בכל מקרה גם אינטרפרון וריבוירין. אכן, אם קיימת מחלת כבד קלה /מינימלית כפי שאתה מציין, אין הכרח בכל מקרה להתחיל בטיפול הנמשך בשלב זה שנה וקשור בתופעות לואי במיוחד כשקיים עומס נגיפי גבוה. בנוסף, אין להתעלם מהסיפור של הטרומבוציטים הנמוכים בילדות שיכול להתאים ל ( ITP (immune thrombocytopenic purpura שקשור בתופעה אוטואימונית. הגם שיכול להיות קשור לזיהום ב HCV, טיפול באינטרפרון עלול לגרום להתלקחות של התופעה עד כדי סכנה של ממש. לאור זאת הייתי בהחלט מציע לחכות עם טיפול. בעתיד, בשנים הקרובות, קרוב לודאי תוכל להנות מטיפול משולב של תרופות אוראליות (פומיות) ללא צורך באינטרפרון. לאור מחלתך הקלה שייתכן מאוד שלא תתקדם גם בהמשך , יש לך את הזמן לחכות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ו.י.12/01/2011תודה רבה על התשובה,
רציתי רק לידע כללי לדעת האם באמת עומס נגיפי של מיליון ושבע מאות אלף יח' נחשב עומס גבוה ?
ומה הסיבה שתופעות לוואי בעומס נגיפי גבוה הן קשות יותר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן13/01/2011תופעות הלואי אינן קשורות לעומס הנגיפי. בעומס נגיפי נמוך (פחות מ 400,000 יח/מ"ל) הסיכוי לתגובה מהירה ולהצלחת הטיפול רב יותר ובחלק מהחולים ניתן אף לקצר את משך הטיפול ל6 חודשים במקום שנה. אצלך זה לא רלבנטי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה?שימרית10/01/2011
ביצעתי ct בטן
בבדיקה כתוב כי :
משרעת הכבד 15 ס"מ האונה השמאלית של הכבד עבורת את הקו האמצה ועוטפת את הטחול למפנים ומהצד.
בשלב הסריקה העורקית הכבד איננו הומגני אך בשלב הפורטלי הופך להיות הומגני
ממולץ לבצע סקירה תלת פאזית לכבד
מה התשובה הנ"ל בעצם אומרת ?
מה החשש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה? - תגובה
פרופ` איתן מור11/01/2011בדיקת הרנטגן היא רק חלק מהבירור. מדוע בוצעה בדיקה זו? האם יש הפרעה בתפקודי כבד? הגדלה של האונה השמאלית היא וריאנט אנטומי נורמלי. חוסר הומוגניות בשלב העורקי ייתכן על רקע כבד שומני . אין צורך בעוד CT אם אין ממצא מוקדי בכבד וחבל על הקרינה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלות איבריםאנה06/01/2011
שלום
הייתי רוצה לדעת האם ישנה דיאטת ברזל מיוחדת לפני שחולה עובר השתלה של איבר?
אם יש דיאטה כזו האם היא נחוצה לצורך ההשתלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלות איברים - תגובה
פרופ` איתן מור11/01/2011אני לא רואה את הצורך בדיאטה מיוחדת לאחר השתלת כבד. כל חולה עובר בדיקות אם נמצאה אנמיה של חסר ברזל רק אז יש צורך בטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרון03/01/2011
אני בן 46 .
סובל מזה כשנתיים מתופעה מוזרה .
חום בגוף בלתי מוסבר דהיינו חום שבא והולך בגוף וכן תופעת תכיפות בשתן וכאב בלסת תחתונה השמאלית (בא והולך ) .
עשיתי כמעט את כל הבדיקות , בדיקות דם , צילומים ....
אשמח לקבל הסבר לתופעה שרופא משפחה לא יכול להסביר .
אוליי זו דלקת כלשהיא ? ואם כן כיצד אני יודע ?
אשמח לכל תגובה בענייו כי זה משגע אותי ולא נותן לי מנוח .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן04/01/2011הפורום הינו של מחלות כבד. איני סבור שהתופעות שתיארת קשורות לכך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בהפטיטיס Bחנה03/01/2011
שלום.
לפני חודש עשיתי בדיקות דם להפטיטיס B:
GGT-17 נורמה:8-36
GOT-21 נורמה:3-32
GPT-29 נורמה:3-33
*עכשיו תפקודי כבד בנורמה אך לפני חודשיים הם היו קצת גבוהים.
HEPATITIS Bs Ag-POSITIVE
HEPATITIS Bc IgM-NEGATIVE
HEPATITIS Be Ag-NEGATIVE
HEPATITIS Be Ab-POSITIVE
HEPATITIS C Ab-NEGATIVE
HEPATITIS A IgG-POSITIVE
ANTINUCLEAR Ab_(ANA) -POSITIVE
ENA-NEGATIVE
DNA (ds) Ab-20 נורמה:0.01-30
ALPHA-1 ANTITRYPSIN -153 נורמה:90-200
HBV QUNTITATIVE PCR-58000 נורמה: 60-38000
רציתי האם אני צריכה להתחיל בטיפול בהפטיטיס למרות שתפקודי כבד עכשיו בנורמה.
כמו כן רציתי לדעת האם יש טיפול בהפטיטיס B שהם לא זריקות אלה בתרופות.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בהפטיטיס B - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן03/01/2011הטיפול בהפטיטיס B נקבע ע"פ מספר קריטריונים:
רמת אנזימי כבד (ALT ו AST מעל לתקין גם אם "לפעמים")
רמת HBV DNA ב PCR גבוהה מ 2000 יח/מ"ל (אצלך 58000)
סטטוס HBeAg ו HBeAb
חומרת מחלת הכבד.
גם גיל ומחלות רקע משפיעות על ההחלטה ואופן הטיפול.
במקרים גבוליים רצוי לבצע ביופסיית כבד (מומלץ מאוד) על מנת לדעת חומרת המחלה הכבדית מאחר ויש לכך השפעה מכרעת על הצורך בטיפול במקרים גבוליים.
הטיפול יכול להנתן בזריקות של פגסיס או בכדורים (טבליות).
המקרים האידיאליים לטיפול בפגסיס (אינטרפרון) הם אנשים צעירים, ללא מחלות רקע משמעותיות, רמת נגיף < 1000000 ואנזימי כבד (ALT) גבוהים מ 100-120.
במקרים בהם HBeAb חיובי ו HBeAg שלילי הטיפול הרצוי הוא בכדורים מאחר והוא ממושך ולעתים לכל החיים (אפשרות של טיפול הנמשך שנה בזריקות גם אופציה).במקרה שלך הייתי מוסיף ביופסיית כבד על מנת לבסס את הצורך בטיפול מאחר ורמת האנזימים נמוכה-תקינה לפי מה שהבנתי ממך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכון פסיכולוגיpap03/01/2011
ביקשו ממני (מעכשיו לעכשיו כי התינוק בסיכון, לא ניתן מספיק זמן לחשוב) מאחר ואני סוג דם O, לתרום כבד לתינוק
אני אם אם ל-תינוקת ו-3 ילדים
מאוד מלחיץ שיקרה לי משהו במהלך הניתוח, והילדים ישארו בלי אמא
רובם אומרים שאין סיכון, אבל בכל זאת זה ניתוח כירוגי ולא תרומת דם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיכון פסיכולוגי - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן03/01/2011לצערי השאלה אינה ברורה מספיק. האם את מועמדת לשמש כתורמת חיה של כבד לבנך התינוק? אם כןי ש לקבל הסבר מפורט ע"י המנתח המשתיל שאמור כמובן להסביר את כל הסיכונים בהתאם לתורם הספציפי ולהערכה שנעשית כמקובל. התשובות שתקבלי מהמנתח תהיינה הרבה יותר מקיפות ממה שניתן לתת בפורום זה וגם רצוי שתקבלי התשובות שם ולא באופן קצר ולא מפורט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיכון פסיכולוגי - תגובה
פרופ` איתן מור05/01/2011היות ואני מכיר את הילדה עלי לומר לך שבשלב זה אין כוונה לביצוע השתלה אולם אכן יש מקום להכנת תורם של אונת כבד למקרה הצורך. ההעדפה היא בד"כ להציע להורים את האפשרות לתרום.
אם ל 3ילדים + תנוקת שאינה ההורה הייתי נמנע מלהציע לה לתרום -למרות הסיכון בניתוח שהוא נמוך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צהל בקשר להפטיטיס סוג Cויקי02/01/2011
שלום, אחותי עברה לא מזמן בדיקות דם ומצאו אצלה שהיא חולה בהפטיטיס סוג C .
בסוף השנה היא אמורה להתגייס לצה"ל השאלה זה האם היא תוכל להתגייס או שצהל לא יקבל אותה? (כי למשל בצבא של רוסיה אם אדם היה חולה בהפטיטיס אז לא היו מגייסים אותו לצבא) ובנוסף עדיין לא יודעים איזה סוג טיפול היא תצטרך ומצאנו שיש טיפולים שאורכם הוא מחצי שנה עד שנה וכיצד הצבא מגיב לכל העניין הזה וגם בעניין הטיפול(נגיד אם יוצא מצב שהטיפול ימשך עדיין באותו זמן שהיא צריכה כבר להתגייס לצהל)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צהל בקשר להפטיטיס סוג C - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן03/01/2011יש צורך בהערכה רחבה ומקיפה כולל בדיקת PCR וביופסיית כבד (או בדיקות לא פולשניות להערכת חומרת המחלה כמו fibrotest או fibroscan. בצה"ל לא שוללים גיוס בגלל הפטיטיס C באופן גורף אלא תלוי בחומרת המקרה. במרים לא קשים-גיוס אפשרי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Hepagam למושתל כבדמושתל02/01/2011
שלום רב,
מושתל כבד,בן 23, רקע הפטיטיס ב'
לפני חודש עשיתי בדיקות דם ויצא ה-AntiHBS = 815 .אני מקבל התרופה Hepagam השאלה : אחרי כמה זמן צריך לקבל את ה-Hepagam ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Hepagam למושתל כבד - תגובה
פרופ` איתן מור05/01/2011הזריקה ניתנת בתדירות של כל 4-6 שב' במטרה לשמר רמת נוגדנים antiHBS>400 נראה שאצלך התגובה טובה. יש כיום נטיה בחלק מהמרכזים לעבור לזריקות במינון נמוך יותר הניתנות לשריר פעם בחודש אך זה התאם למדיניות של כל מרכז ומרכז השתלות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבד מוגדלאמיר02/01/2011
אני בן 26 בעל משקל עודף : גובה 178 משקל 105 לאחרונה בוצעו מספר בדיקות כאשר הכל היה תקין מלבד ערכי כבד גבוהים.
ast-40
alt-70
נשלחתי ע"י הרופאה ל u.s בטן עליונה שבה נמצא:
כבד מעט מוגדל, היפראקואי
כל השאר תקין. בסיכום נכתב: כבד מוגדל יתכן הסננת שומן קשה.
יצויין כי בבדיקת צואה שנעשתה לי התגלה חיידק מסוג Campylobacter sp
אשמח לתשובה תודה מראש....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבד מוגדל - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן03/01/2011הכבד המוגדל קרוב לודאי קשור לכבד שומני ע"ר עודף משקל. יש לבצע הערכה כמקובל ע"י הרופא המטפל. אין קשר לחיידק שנמצא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אופן שימושמודה31/12/2010
ערב טוב, פרופסור הנכבד!
הנני עומדת להתחיל בטיפול נגד הפטיטיס סי. קיבלתי תרופות. את הזריקה הבנתי שעושים פעם בשבוע ושישה כדורים כל יום, אך לגבי כדורים לא הבנתי האם לקחת אותם בפעם אחת או בפעמיים או בשלוש פעמים ביום, והאם זה חשוב לפני או אחרי האוכל?
אודה לך מאוד על העזרה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אופן שימוש - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן02/01/2011אם מדובר בריבוירין, המנה היומית מחולקת ל2: בוקר וערב, ורצוי לאחר האוכל. אני מניח שקבלת ההנחיות מהרופא המטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צהבתרויטל30/12/2010
שאלה-במידה ואני מגיע עם חפץ כגון ספר או מחשב לבית החולים וחולה צהבת משתמש בו האם ניתן להידבק מזה? האם יש צורך לחטא את החפץ באלכוהול למשל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צהבת - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן02/01/2011רצוי לחטא חפצים הנמצאים בבי"ח בגלל חידקים העלולים לעבור דרך חפצים אלה. לגבי צהבת זיהומית- לא זו הדרך בה נדבקים מצבת ויראלית- הפטיטיס A, B או C.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנייזמי כבדק28/12/2010
שלום
יש לי NASH עבדתי עם חומריים כימיים במשך 4 שנים כ 8 חודשים לא הייתי קרוב לחומריים ותפקודי הכבד ירדו משמעותית לפני חצי שנה שוב פעם נחשפתי לחומר בשם הקסן ואושפזתי והגעתי לביה"ח ונצפתה עלייה באנזמי הכבד האם יש קשר בין חומריים לאנזמי הכבד או ל NASH?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנייזמי כבד - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן28/12/2010שלום רב
בכבד שומני יש תנודות באנזימי הכבד שעשויות להיות ספונטניות או במקביל לשינוי במשקל, בדיאטה, בשומני הדם וכו'.
איני סבור שהשינויים קשורים להקסן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ק28/12/2010תודה על התשובה מהירה
האם חומרי
ים/ממסים כימים גורמים לכבד שומני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן29/12/2010בהחלט קיימים חומרים הגורמים נזק טוקסי (רעיל) לכבד. יש לדעת על איזה חומרים (הרכב כימי) מדובר בדיוק , משך חשיפה, צורת מגע 0דרכי נשימה? דרכי עיכול וכו,), מינונים וכו'. ללא הנתונים הללו לא ניתן לענות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ק29/12/2010שוב תודה על המענה המהיר עבדתי 4 שנים רצוף עם רוב הממסים הקיימים בשוק טולואן מתנול אתנול איפא ועוד הרשימה ארוכה וכל מיני אבקות למינהם בתעשיית התרופות הייתי עובד במיננונים די גבוהים וגם שעבדנו עם מסכות מיגון במגע הישיר היינו במתקן פתוח והחשיפה נמצאת גם בחלל הפתוח.כמו שכתבתי לך קודם האירוע האחרון שהיה לי היה עם הקסן חשיפה ישירה שבעקבוציה אושפזתי ותפקודי הכבד עלו מאוד באותו הערב אני רוצה להוכיח שהעלייה בתפקודי הכבד/והכבד השומני נגרמו מהחומריים/ממסיים אלו כי אחרת אני בבעיה רצינית.כל תקופת הזמן שלא הייתי חשוף האנזימים היו נמוכים.
האם תוכל לעזור לי?תזכה למצוות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן29/12/2010מדובר בייעוץ מקיף שאינו יכול להתבצע בפורום הנוכחי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך אפשר להתייעץ אתך?
ק29/12/2010אשמח לתשובה להגיע לייעוץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך אפשר להתייעץ אתך? - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן30/12/2010יש בפורום אמצעי התקשרות למרפאה וכן הכתובת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

