תזונת תינוק בן 6 חודשים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תזונת תינוק בן 6 חודשים
    יערה
    13/10/2012

    שלום,
    יש לי תינוק בן חצי שנה, מאוד פעיל וסקרן, הוא כבר זוחל ומתרוצץ ללא הפסקה, ומתפתח יפה ואף "מקדים את הספרים". מעולם לא הנקתי, הוא אכל תמ"ל מאז שנולד, ובגיל 4 חודשים התחלתי לתת לו טעימות.
    לאחרונה, נראה שהוא ממש לא אוהב את התמ"ל. ניסינו להחליף סוגים אבל זה לא שינה שום דבר. הוא שמח לאכול מוצקים (ירקות / מרק / עוף / פירות / לחם וכו'), אך ממש סולד מהתמ"ל. חשבתי שאולי כואבות לו השיניים, יצאה לו שן ראשונה לפני שבועיים ואני מניחה שיש עוד בדרך, אך לאור העובדה שהוא שמח לשתות מים מאותו הבקבוק אני בטוחה שזה לא העניין.
    כשהוא אוכל את המוצקים בכפית, הכמויות הן מאוד קטנות, לא מגיע ל-60 מ"ל לארוחה, ואני מפחדת שיהיו לו חוסרים משמעותיים בתזונה. יש לציין שמאז שנולד הוא אינו אכלן גדול, אלא היה ונשאר באחוזון 25 במשקל. מכיוון שהוא די גבוה, הרופאה שלו הציעה להוסיף דיסה לתמ"ל, ואכן אני מוסיפה כבר כמעט חודשיים, אך זה לא עושה רושם שמשפיע עליו ולאחרונה הוא מרזה (ירד לאחוזון 10).
    רציתי לדעת מהן כמויות סבירות של תמ"ל לתינוק בגיל הזה, כמה ארוחות מוצקים כדאי להוסיף לזה? והאם בכלל יש סיבה לדאגה?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תזונת תינוק בן 6 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונת תינוק בן 6 חודשים - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    14/10/2012

    הי יערה -
    כמו שכתבתי בתגובה מעלייך....אני לא יכולה לכתוב תפריט רצוי שכן יש כ"כ הרבה פרמטרים משתנים :)
    יש להמשיך לעקוב אחר המשקל - אם יורד עוד באחוזונים יש לתת על כך את הדעת עם איש מקצוע , האם השינוי בשיתפע שלו עם התמל לא קרה בעקבות הוספת הדיסה ? שכן אם בגלל זה שותה פחות אז הייתי ממליצה לא להוסף דיסה.
    בגילו צריך כמות טובה של תמל ועוד ארוחה עד 2 ביום של מוצקים .
    לא ציינת האם ישן בלילה ? כמה יציאותצ יש ביום ?
    מתנצלת על התשובה המעורפלת אבל .. בשל העובדה שאוכל כמויות קטנות ויורד באחוזון יש מקופ לבדיקה יותר מעמיקה ...
    אם יש לך עוד תשובות בשבילי אשמח להתיחס שוב :)
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    יערה
    15/10/2012

    היי עדי,
    השינוי בהרגלים לא קרה בעקבות הוספת הדייסה אלא כשבועיים ואף יותר אחרי שהתחלנו.
    מבחינת היציאות, היה שינוי, אך אני משערת שזה קשור לתוספת של המוצקים. כשמנסים משהו חדש תמיד יש הפתעות, גם מבחינת התדירות וגם מבחינת הצבע והמרקם :-) בכל מקרה לא משהו שנראה מדאיג, ישנם ימים של 4-5 יציאות וימים של 1-2 יציאות, הכל תלוי מה הוא אכל באותו היום.
    בלילות הוא ישן כ-12 שעות, שבמהלכן הוא מתעורר פעמיים לארוחה, בכל ארוחה הוא אוכל כ-150 - 170 מ"ל של תמ"ל. זה יותר מאשר במהלך היום, אז כל ארוחה היא של 120 מ"ל ולא תמיד הוא אוכל עד הסוף...
    אפשר לומר שבממוצע הוא אוכל כ-550 מ"ל של תמ"ל ביממה, ובנוסף לזה שתי מנות מוצקים (בדרך כלל מנת ירק ומנת פרי).
    האם זה מעט מדי לתינוק בגיל הזה?
    תודה רבה על תשובתך.
    יערה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    21/10/2012

    הי יערה !
    רק עכשיו ראיתי שהגבת ...
    בסה"כ 2 ארוחות מוצקים וכמות התמל נשמע סביר לגילו . נסי ראות מה כן מגביר את היציאות - וגורם ל 3-4 ביום ואלי הפחיתי את הכמויות של המאכלים האלו ע"מ שלא יהיו הרבה יציאות .
    האם במשך היום הוא דורש את הארוחות או שאתם מציעים ע"פ שעה או תחושה? שכן היות וציינת כי בלילה אוכל יותר בנפח - נסי לחכות שהוא ידרוש את הארוחה של התמלאו המוצקים אולי ירווח יותר את הארוחות ויצליח לאכול ארוחות יותר יעילות .
    בכל מקרה המשיכו לעקוב אחר משקל - אם ישמר את האחוזון הזה , לא בהכרח בעייתי אך אם ימשיך לרדת יש לשים לב ,
    בהצלחה :)
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו