גיוון תפריט ומרקמים בגיל 8 חודשים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גיוון תפריט ומרקמים בגיל 8 חודשים
    אורית
    25/11/2012

    צהריים טובים,
    בני בן 8 חודשים .
    בגיל 4 חודשים התחיל טעימות עד גיל 5 חודשים ינק הנקה מלאה .
    כיום אוכל תמל ומוצקים(פירות וירקות)
    רציתי לדעת מה ניתן לתת לו בשלב זה מבחינת מרקם ומגוון המזונות.
    יש לו 2 שיניים תחתונות והוא מאוד מתעניין במאכלים שאוכלים סביבו.
    כרגע אנחנו עדיין טוחנים את המרק עם הבשר והפירות .
    סה"כ התפתחות תקינה.

    בנוסף שמעתי שיש טחינה שנקראת טחינה אתיופית שהיא מאוד בריאה/עשירה?
    האם זה נכון האם מומלץ לשלב בפירות ?

    המשך יום טוב
    אורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיוון תפריט ומרקמים בגיל 8 חודשים - תגובה

    שירי יום טוב
    25/11/2012

    הי אורית , בשלב זה ניתן להוסיף מזונות מתפריט המשפחה להשלמת הצרכים התזונתיים של התינוק הגדל והמתפתח.
    חשוב: לבחור מזונות עשירים בברזל, כגון: בשר בקר, הודו ועוד, דגים, קטניות, "דגנים לתינוקות" מועשרים בברזל, יש לשלב ירקות ופירות עשירים בויטמין C, ביצים.
    המעבר למרקם גס יותר יעשה באופן הדרגתי, בהתאם ליכולות הלעיסה והבליעה של התינוק, במידה ואת רואה שהוא אוכל יפה את המרקם הטחון, נסי להתחיל בהדרגה עם מעט : בננה שיחזיק ביד, או פירות אחרים רכים ללא קליפה או גרעינים, ביצה קשה (חלבון), פשטידת ירקות, קציצות רכות. לנסות לגוון לו מהשולחן המשפחתי. ולאחר שמסתדר עם המרקם הזה ועם צמיחתן של שיניים נוספות להמשיך בהדרגה למזון מוצק יותר.
    לגבי הטחינה האטיופית. לא שונה מטחינה אחרת, זה פשוט זן מסויים של שומשום שמגיע מאטיופיה כמו שיש זנים טובים אחרים שמגיעים מסין והודו. מה שחשוב הוא שהיא תהיה טחינה גולמית מלאה (אורגנית - כדאי).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך תשובתך אשמח אם תוכל...

    אוררית
    25/11/2012

    היי
    אשמח אם תוכלי לתת לי דוגמאות לארוחות שניתן לתת בגיל זה.
    למשל חלמון איך לתת עם מה הוא די מחניק.
    מה דגנים לתינוקות?
    תודה אורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך תשובתך אשמח אם תוכל... - תגובה

    שירי יום טוב
    26/11/2012

    דוגמאות לארוחות: פירות (כמו בננה, אגס ותמר + כפית טחינה/ שקדייה)
    ספגטי בולונז / קציצות/ דג אפוי או מבושל + ירקות מבושלים ופחמימה
    ביצה מרוסקת עם עגבנייה או אבוקדו או עם תפו"א מבושל.
    דייסת דגנים ניתן להוסיף לתמ"ל, לחלב אם, למים או לשייק פירות.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו