ירידה באחוזונים..

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ירידה באחוזונים..
    נעמי
    26/11/2012

    שלום רב,
    אתמול הייתי בטיפת חלב,הילדה שוקלת 7.380 ק"ג - פחות מאחוזון 3, וגובהה 68.5 ס"מ, אחוזון 6.45. שתי המדידות מצביעות על ירידה באחוזונים שהיו לפני כן. הילדה נולדה במשקל תקין (3.4 ק"ג) ואציין שאני 1.59 ס"מ ובעלי 1.72 ס"מ. האחות הפנתה לרופאה בשל הירידה באחוזונים. אשמח אם תעברו ע"ג התפריט היומי ותיתנו המלצות לשיפורו:
    בוקר: נוטרילון 100 בערך
    9:00 כריך בגן
    11: פרי בגן (מניחה שאוכלת חתיכה אחת
    12:15 א. צהריים מבושלת (חלבון, פחמימה, ירק.. הגננות מספרות שהיא אוכלת יפה עד לשובע)
    15:15 בגן: כריך
    17:30-18:00 א.ערב - אם יש ביצה קשה- אוכלת את כל הלבן/ יכולה לאכול יוגורט מתוק (אני מעדיפה שלא בגלל הסוכר הרב)/ פתיתים/ מעט עוף עם תפו"א / חתיכת לחם עם חמאה- הכמויות יחסית קטנות אא"כ האוכל ממש טעים. היא לא אוהבת גבינה לבנה/צהובה/אבוקדו, ולא בא לי לדחוף לה שוב לחם עם טחינה או שקדיה (בגן אוכלת הרבה לחם)
    19:30- נוטרילון 150
    4:30-5:30 לפנות בוקר - 120 נוטרילון.

    האחות שמה דגש על "לתת לה קלוריות" כדי שתשמין - מאכלים שמנים, כמו גבינת נפוליאון, חמאה וכד'. האם אכן יש להתמקד במזונות בעלי אחוז שומן גבוה? מה דעתכם לגבי העשרה קלורית ע"י תוספים כמו הפדיאשור לילדים?
    באופן כללי אציין שהילדה איננה גרגרנית, מאז שנולדה לא נטתה "לצרוח" גם בעת רעב, וכמו שאמרתי, אוכלת עד לשובע, בזמן, אך כמויות קטנות יחסית.
    חוץ מנושא המזון, הילדה עירנית, חכמה, בוגרת ומפותחת ואין כל בעיה.

    אני מודה לכם על הסיוע מראש,
    אמא לחוצה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ירידה באחוזונים..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדובר בילדה בת 11 חודש

    נעמי
    26/11/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שירי מקווה שראית השאלה, תודה

    נעמי
    26/11/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה באחוזונים.. - תגובה

    דפנה רון
    29/11/2012

    נעמי שלום,

    לא צריך לתת אוכל משמין, אלא שתאכל מספיק מהאוכל המזין. אם היא לא אוכלת מספיק, חשוב לברר מה הסיבה.

    האם את יכולה לתאר את היציאות שלה (קשה/רך, מפורק/אחיד, צבע, חתיכות אוכל בתוך היציאות, ביציאות רואים אוכל יומא כפי שנכנס, ריח חריף, ריח חומצי וכולי...)?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תאור יציאות

    נעמי
    03/12/2012

    הי דפנה ותודה על המענה,
    אכן, אני שמחה שנגעת בנקודה של היציאות שכן על פניו נדמה שלילדה יש יציאות רבות ובהיקף גדול יחסית לגודלה... אפרט:
    לילדה 1-3 יציאות ביום (לרוב 2-3), כמות יחסית גדולה בכל פעם בטיטול, עם ריח חריף ורואים חתיכות אך בעיקר כשמדובר במזון שפחות מתפרק (תירס, אפונה). לרוב מדובר ביציאה גדושה, סמיכה, צבע ירקרק ויחסית רכה (לא שלשול!), מידי פעם יש גוש כהה יותר, לא קשה, גם רך אך פחות.
    לי ממזמן היה נדמה כי יש לילדה חילוף חומרים מהיר ויוצא דופן (האם אכן?..) אני זוכרת שכשדיברו איתי על המשקל שלה, עניתי כי "היא עושה הרבה קקי" (ולא בצחוק..)
    אני מודה לך על ההתייחסות הרצינית, וממתינה למענה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה באחוזונים.. - תגובה

    דפנה רון
    03/12/2012

    נעמי שלום,

    ריבוי יציאות, כמות גדולה של יציאות בליווי ריח חריף עשויים להעיד על עיכול וספיגה חלקיים. יציאות רכות מאד יכולות להעיד על עיכול חלקי או על חומציות גבוהה. צבע ירוק לא תמיד מעיד על בעיה, אך הוא יכול לנבוע גם מעודף ברזל, מעודף לקטוז או מאלרגיה.

    אני חושבת שחשוב לגשת לרופא ולתזונאית ילדים, שילוו אותך בתהליך הברור, לסיבה שבגללה היא יורדת באחוזונים.

    עד שתגיעי לברור אני ממליצה להחזיר יותר תמ"ל. שישארו הארוחות העקריות ובקשי שיתנו תמ"ל בארוחות הביניים בגן (במקום הפרי בבוקר ובמקום הכריך אחה"צ). זאת כדי לספק את צרכיה במקרה שמערכת העיכול שלה עדיין לא בשלה לעכל כמות גדולה של מוצקים. בקשי שיעבירו לך מידע לגבי כמות התמ"ל ששתתה.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו