מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תינוק בן 3.5 חודשים שלא אוכל טובאני02/01/2013
שלום רב
התינוק שלי בן 3.5 חודשים ושוקל 7.5 ק"ג לערך.
עד לפני כשבועיים הוא היה אוכל סדיר כל 3 שעות כמות של 130-140 מ"ל ומסיים את הבקבוק בכל ארוחה.
לאחרונה, בזנן הערות גם כשהוא רעב הוא לא מבקש לאכול, וכשאני נותנת לו בקבוק אחרי 3-3.5-4 שעות כשהוא הופך לחסר סבלנות הוא מסתכל מסביב כל הזמן ומחייך ואוכל 70-80מ"ל ומסרב לאכול יותר. ואת הארוחה הבאה הוא עושה סימנים שהוא רוצה אותה לאחר 3שעות ויותר כאילו הוא אכל ארוחה מלאה.
לעומת זאת, כשהוא ישן, עייף, מנומנם או בלילה הוא אוכל את כל הבקבוק.
בנוסף, ואני לא יודעת אם זה קשור, הוא כל הזמן אוכל את ידיים ואת החפצים ומרייר הרבה... האם זה שיניים?
האם שני הדברים קשורים אחד לשני?
והאם יש משהו שאני צריכה לשנות כדי שהוא יחזור לאכול יותר טוב ובצורה סדירה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 3.5 חודשים שלא אוכל טוב - תגובה
דפנה רון04/01/2013שלום רב,
זה לא ברור שהוא לא אוכל טוב. יכול להיות שהוא מווסת את האכילה שלו לפי הצורך.
לאורך איזו עקומת משקל עלה מהלידה עד תום החודש הראשון?
האם הוא מראה סימנים של אי-נוחות, של עצבנות?
מה הסימנים שלו לזה שהוא רעב?
מה הסימנים שלו שהוא שבע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבגיל חודש שקל 5 ק"ג
אני06/01/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבגיל חודש שקל 5 ק"ג - תגובה
דפנה רון07/01/2013אנסה להעלות השערות ולתת לך כיוון.
1) יתכן שאחרי עלייה באחוזונים, אחוז רקמת השומנים משפיע על התאבון ובכך עוזר לוווסת את האכילה שלו, עד שיגיע לאיזון.
אם זה כך, הוא יהיה רגוע ושמח למרות שאוכל 70 מ"ל, ולא יגיע חסר-סבלנות ועצבני לארוחות. במקביל את תוכלי לראות במעקב אחר המשקל והגובה, אולי ירידה מתונה באחוזונים שתעצר.
2) אפשרות אחרת היא שמשהו השפיע על אכילה שלו. ואז צריך לראות אם זו בעיה, כלומר האם הוא הוריד כמות, בגלל שהוא אינו קשוב לצרכים שלו. במקרה כזה תראי שהוא יהיה עצבני יותר, חסר סבלנות ויבכה לפני הארוחה לעיתים תכופות. אם זה יהיה המקרה - כדאי לפנות לבירור מעמיק.
נכון לעכשיו, מהתאור שלך, הייתי הולכת לפי השערה 1, כלומר סומכת עליו שהוא אוכל כמה שהוא צריך ומחכה לראות מה קורה בשבועות הקרובים. חשוב שבזמן הזה לא תהיי מודאגת, כי האכילה שלו יכולה להיות מושפעת אם הוא חש דאגה הקשורה לאוכל. כל עוד הוא לא ממשיך ירידה משמעותית באחוזונים, זה אומר שהוא מווסת את האכילה שלו כמו שטוב לו.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אני07/01/2013ההשערה הראשונה נשמעת הגיונית מאוד והיא מתאימה להתנהגותו.
אני אלך לפי עצתך..
בינתיים החלפתי לו את הפטמות של הבקבוקים למספר 2, נראה שזה קצת עזר.
תודה רבה לך :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)