תינוק פעיל בן 10 חודשים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תינוק פעיל בן 10 חודשים
    ויקה
    13/01/2013

    שלום רב,

    התינוק שלי בן 10 חודשים ,בחודשיים אחרונים כנראה בגלל צמיחת שיניים הייתה לו נזלת שגרמה לליחה ושיעול שגרמו להקאות. במקביל בתקופה זו הוא התחיל לזחול והוא מאוד פעיל, בשעת ערות לא יושב בכלל. כך שהוא רזה המון, אבל מתפתח יפה. הוא נמצא במסגרת מעון.
    ברצוני להתיעץ על שלושה דברים.
    1. תפריט יומי:
    7:00 בקבוק (מעט 100cc)
    9:00 פירות מרוסקים עם טחינה או בננה עם חצי אבוקדו
    12:00 מרק ירקות עם קטניות (עדשים,לא בשרי, המעון צמחוני- נעמ"ת)
    15:00 דיסת סולת של מטרנה (180 cc) או מעדן חלב
    18:00 ירקות\קטניות טחונים עם בשר עוף או הודו.
    20:00 בקבוק (120cc)
    רציתי לדעת אם זה תפריט מספק, כי לא נראה שהוא מעלה במשקל. הוא היה באחוזון 50 לפני המחלות ועכשיו ירד ל-20 למרות שהמחלה עברה. לאחרונה שותה ממש מעט מהבקבוק, לפני שבוע היה מסיים 180-210 לפני השינה, עכשיו בקושי 120... יושן לילה מלא.

    2. הוא לא מוכן לשבת בכיסא אוכל נראה לי בגלל פעילות יתר שלו, פשוט אין לו סבלנות אפילו לאוכל, חייב לזחול ולטפס. אני מאכילה אותו על הידיים גם די במהירות אחרת מתחיל להיתנגד. איך אפשר לגרום לו לשבת בכיסא ולעניינו באוכל המוצק? כי בינתיים הוא פשוט זורק הכל במבקש לצאת מהכיסא. יש לציין שהוא כן שולט באחיזת פינצטה כי מהרצפה הוא מרים יופי דברים קטנים ומכניס לפה :) האם הניסיונות האלה צריכים להיות במקום ארוחה? כי אולי הוא שבע אז הוא אפילו לא מנסה, מצד שני לא הייתי רוצה שיפסיד ארוחה.

    3. יציאות - יש לו 2-3 יציאות ביום בדיוק באותו מרקם וצבע כמו מרק ירקות שאכל, לדוגמה אחרי מרק כתומים תהיה לו יציאה כתומה. מפירות הצבע ירוק כהה. מכיוון שאוכל רק טחון אז אין חתיכות אוכל ביציאות. האם זה תקין?

    סליחה על ההודעה הארוכה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק פעיל בן 10 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה

    ויקה
    16/01/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק פעיל בן 10 חודשים - תגובה

    דפנה רון
    16/01/2013

    ויקה שלום,

    1+3) ממה שאת מתארת בשאלה 1 ו-3, יתכן שבנך לא מעכל עדיין את האוכל המוצק במלואו ולכן לא חוזר לאחוזון המשקל שלו. בדרך כלל אחרי שתינוקות יורדים במשקל בגלל מחלה או יציאת שיניים, הם משלימים אחר-כך.
    נכון שגם הפעילות שהוסיף, יכולה להשפיע על ירידה באחוזונים, אך ממה שאת מתארת בשאלה 3, מערכת העיכול שלו עדיין לא בשלה לעכל באופן מלא את האוכל המוצק ולכן מקבל פחות קלוריות..
    במקרה כזה כדאי שיקבל יותר תמ"ל. השאלה היא, למה הוא צימצם כמויות תמ"ל. כמה זמן עבר מאז שצמצם כמויות? האם עשיתם בדיקות דם? האם יש שינוי במראה הציפרניים/שיער? האם את חושבת שיש נשירת שיער? כדאי לברר אם יש חסרים.
    במקביל, אני ממליצה להגדיל את מספר הפעמים שמקבל תמ"ל במהלך היום.
    אם ימצאו חסרים תזונתיים ו/או אם ימשיך עם צמצום כמות תמ"ל, אני ממליצה לגשת ליעוץ תזונתי.

    2) גם כשהוא מקבל תמ"ל הוא מפסיק במהלך הבקבוק ותוך כדי?
    יש אפשרות שהוא גילה את היכולת לנוע, וכרגע זה יוצר אצלו גירוי לעסוק בזה הרבה, וזה יעבור כשיתרגל.
    ישנה גם אפשרות שהוא לא שש לשבת לאכול מוצקים בכמות גדולה, מפני שהם לא עושים לו טוב, אם לא מתעכלים באופן מלא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה - שאלות נוספות

    ויקה
    17/01/2013

    1+3)הוא אף פעם לא היה אוכל בקבוק מלא, כל פעם בכמויות קטנות (חוץ מבקבוק של לפני השינה שבד"כ תמיד היה מסיים), לכן בזמנו אחות בטיפת חלב המליצה לי לעבור להאכלה בכפית ומוצקים שדווקא התקבלו בברכה ו גם את הבקבוק התחיל לאכול יותר טוב כשזה לא היה בתדירות גבוהה.
    בדיקות דם לא עשינו חודשיים (אז היה בסדר). האם ניתן לבדוק בבדיקות דם ויטמינים נוספים חוץ מברזל? או שמספיק לראות שספירת דם תקינה?
    השיער שלו לא נושר, אבל אין לו הרבה והוא דליל. אך קשה להגיד אם זאת בעיה כי גם לאחותו הגדולה השיער בקושי גודל וגם היה תמיד דליל.
    ציפרניים לפעמים מתפצלות בקצוות.

    2) גם בבקבוק הוא חסר סבלנות, הוא מפסיק כל פעם אחרי 30\60 סמ"ק אני עושה הפסקה ואז ממשיכים. ניסיתי להגדיל את הפיה של הבקבוק מ-2 למספר 3, אבל הוא לא אהב את זה.

    אני לא רואה איך אפשר להגדיל לו את צריכת התמ"ל אלא אם כן ע"י מתן דייסה בכפית, כי יש העדפה ברורה לכפית. האם זה לא נורא שתינוק יוכל דייסה פעמיים שלוש ביום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה - שאלות נוספות - תגובה

    דפנה רון
    17/01/2013

    ערב טוב ויקי,

    חוץ מברזל, ניתן גם לבדןק רמות ויטמין B12, ויטמין D, אבץ, חומצה פולית. כדאי לקרוא על סימנים לחסרים בויטמים ומנרלים ולראות אם יש לו, כי מחסור בויטמיים ומנרלים יכול להשפיע על ירידת תאבון.

    לגבי הדייסה, לא ממליצה 3 פעמים ביום מפני שזה מפר את האיזון של הרכב הערכים התזונתייים המתאים לגילו. זה יותר פחמימות על חשבון חלבון, שומנים, ויטמינים ומנרלים.

    איזה תמ"ל הוא מקבל? יתכן שכדאי לנסות תמ"ל אחר ולראות איך משפיע על התאבון שלו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ויקה
    19/01/2013

    הוא מקבל נוטרילון מגיל 4 חודשים. בהתחלה ינק, אחר כך ניסיתי סימילאק אדוונס אבל היו לו בעיות עיקול איתו והרופא המליץ לנסות את נוטרילון. האם היית ממליצה בשלב זה לנסות תמ"ל אחר, נגיד מטרנה? בזמנו הרופא אמר שמטרנה וסימילאק זהות בהרכבן לכן אפילו לא ניסינו מטרנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה - תגובה

    דפנה רון
    19/01/2013

    ויקה,

    אם הוא מקבל נוטרילון, והיה לו טוב עם זה עד כה, אז אין צורך להחליף, אבל בקשי שיתנו לו עוד פעם בקבוק בין 7:00 ל15:00. תעקבי אחר הכמויות של החלב, ואם את רואה שמגדיל אותן, זה סימן לכך שצריך כרגע יותר תמ"ל ופחות מוצקים. אם זה המקרה , הציעי יותר תמ"ל ועקבי אחר עקומות הגדילה.
    אם הוא לא מגדיל את הכמות בתוך שבוע-שבועיים וגם לא מתייצב מבחינת העקומות, כדאי לפנות ליעוץ אצל תזונאית ילדים.

    תמשיכי לשאול אם א ברור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו