קליפות של ירקות ופירות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קליפות של ירקות ופירות
    רוית
    13/02/2013

    שלום,

    בתי בת שנה וחודש, יש לה כרגע 4 שיניים למעלה (הרביעית יוצאת עכשיו והיא באמצע הדרך) ועוד 2 למטה.
    עד עכשיו נתתי לה תמיד ירקות ופירות בלי הקליפה.
    האם בגילה ולפי מצב השיניים שלה ניתן לתת לה חלק מהירקות והפירות יחד עם קליפתם? למשל, עגבניה?
    אילו פירות וירקות מותר ואילו עדיין אסור?

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קליפות של ירקות ופירות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קליפות של ירקות ופירות - תגובה

    דפנה רון
    14/02/2013

    שני שלום,

    באופן כללי, רצוי שמזון יהיה לעוס (מרוסק) הכי יסודי שאפשר, לעיכול קל יותר ולהורדת סיכוי לגזים שנוצרים כתוצאה מנוכחות מזון לא מפורק במעי.
    מצד שני יש יתרון לאימון בלעיסה והרגשת המרקמים השונים שבאים עם הקליפות.
    לכן אני ממליצה קודם כל להסתכל על היציאות שלה ולהבחין במידה שבה האוכל לעוס. אם היא לא לועסת טוב את הקליפות, את תראי אותן באופן בולט ביציאות, ואז כדאי להמשיך לקלף עד שיצאו עוד שיניים.
    יש גם אפשרות לקלף לארוחות העיקריות שבהן אוכלת כדי לשבוע, ולהשאיר קליפה בארוחות שבהן פחות רעבה ויש לה סבלנות לעבוד על הלעיסה.

    כל הפירות והירקות טובים למאכל בגילה, למעט קליפות אפרסמון, פירות בוסר, גרעיני הסברס והרימון, ירקות "זקנים", ממשפחת המצליבים- קולורבי, כרובית, כרוב.... בירקות "זקנים" רואים את הסיבים בצורה הדומה לכותנה או ליגנין, ואלה לא מתעכלים טוב.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו