אכילה עצמאית - בן שנה וחמש

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אכילה עצמאית - בן שנה וחמש
    ארז
    07/06/2013

    בוקר טוב, הבן שלי אוטוטו בן שנה וחצי. נמצא בבית ולא במסגרת עדיין.
    רציתי לדעת - עד כמה ילד בגילו אמור להיות עצמאי לחלוטין באכילה?
    לדוגמא - ארוחת צהריים שלו יכולה להיות מורכבת מאורז ועדשים, קציצה\שניצל\עוף, ושעועית ירוקה\חומוס\אפונה. חוץ מהבשר שאפשר לקחת ביד כל השאר דיי צריכים להאכל בכפית או מזלג. הוא יודע להשתמש בכפית (לעיתים צריך קצת עזרה), אבל אם נשים לו צלחת עם כל הנ"ל סיכוי סביר שהיא תגיע למצב הפוך דיי מהר..... ולכן אני שואל - האם זה "לא בסדר" שאני ואישתי עדיין מאכילים אותו?
    ושאלה נוספת - הוא עדיין יונק בוקר וערב, אבל אישתי אומרת שהיא לא ממש בטוחה כמה חלב עוד יש לה... האם עדיין להסתפק בזה או שצריך משהו מעבר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אכילה עצמאית - בן שנה וחמש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילה עצמאית - בן שנה וחמש - תגובה

    ענת תבור
    07/06/2013

    שלום ארז, זה בסדר גמור לעזור לפעוט לאכול, הוא עדיין מספיק צעיר לשם כך. כמובן שצריך לעשות זאת בעדינות ותוך תשומת לב לרמזים שהוא מעביר אליכם, למשל אם הוא מסובב את הראש בתגובה לכפית מושטת, צריך להבין שהוא כבר שבע ולא לנסות להמשיך בהאכלה. לגבי ההנקה, אפשרי להמשיך גם אם הכמות של החלב היא קטנה מכיוון שלהנקה יש יתרונות רבים גם בכמויות קטנות וכמובן גם בהיבטים רגשיים. אין שום צורך לעבור לתחליף חלב-אם מכיוון שתינוקות יונקים בגיל זה פשוט עוברים לאכילת מזון רגיל במקביל להורדה איטית של ההנקה עד להפסקתה המוחלטת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו