גמילה מהנקה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גמילה מהנקה
    לילך
    15/09/2013

    היי,
    קשה לי להתמודד עם הבכי של בני בן השנה אם אני מנסה לתת לו אוכל כשהוא רוצה לינוק
    או להסיח את דעתו כדי שיינק פחות ויאכל יותר אוכל מוצק.
    הוא רזה באופן יחסי לגובהו ולא לוקח תחליף לחלב אם,אני בבית איתו כך שיונק לעיתים קרובות וחופשי חופשי כשרוצה אבל זה בא על חשבון אוכל אחר שצריך ואני ממש לא יודעת איך להצליח לגמול אותו שיינק פחות ויאכל יותר.
    אשמח לעזרתכם.

    לילך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מהנקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מהנקה - תגובה

    דפנה רון
    15/09/2013

    לילך שלום,

    באמת קשה לשמוע בכי של תינוק, אני חושבת שהטבע נברא ככה שבכי של תינוק יהיה קשה לשמיעה עבור אמא, כדי לוודא שיסופקו צרכיו של התינוק.
    הצעות להתמודדות:
    1) תזכרי שתינוקות יונקים מעדיפים חלב על פני אוכל כל עוד יש לו יתרון על-פני האוכל. בגיל שנה אין לדעת בודאות שהוא יונק על חשבון אוכל. רק סביב גיל שנתיים כאשר מערכת העיכול שלו גמרה להבשיל, אפשר להתחיל לחשוד שתינוק יונק על חשבון אוכל. במילים אחרות, עבור חלק מהתינוקת, חלב אם יכול להיות התזונה הבסיסית עד גיל שנתיים.
    2) אם עיקר התזונה שלו היא חלב אם, והוא לא רוצה לאכול, המעבר הקרוב ביותר עבורו זה מעבר לפורמולה. בהרבה מהמקרים תינוק יונק לא יעבור לפורמולה ברצון. זה יקרה כאשר יפנים שהדברים משתנים ושזאת הברירה החדשה שלו. עם הזמן יעבור בקצב שלו גם למזונות המוצקים.
    3) לפני שאת מתחילה להעביר אותו לפורמולה, את צריכה להחליט, ולהיות שלמה עם החלטתך לכאן או לכאן. ברגע שברור לך מה את מחליטה ולמה זה חשוב לך, סכוי גדול יותר שלא יהיו לך רגשות אשמה כשהוא בוכה והוא יוכל לקבל את השינוי ביתר קלות. כאשר תינוק חש אמביוולנטיות או תחושות קשות המלוות מעשים, הוא לא יכול להשען עלינו, והוא גם מקבל מסר שמשהו לא טוב הולך פה.
    4) המעבר לפורמולה צריך להיות הדרגתי. במשך תקופה תצאי לשעה ואחר כך לשעתיים ובהדרגה תגדיל את היציאות שלך לזמן נוסף- עד כמה שמתאים לך. והוא יוכל להסתגל בהדרגה לכך שבזמן הזה אם הוא רעב הוא יכול לבחור בין פורמולה לאוכל. נסי להשאיר אותו עם מישהו אוהב שיכול לחבק אותו (מוזמנת לקרוא עוד על המשמעות של זה בתהליך הגמילה בדף הפייסבוק של תזונת ילדים ומשפחה)

    מקווה שכל זה יעזור לך. אל תהססי לפנות לתמיכה שאת צריכה במקביל, זה זמן שחשוב להשקיע בו.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו