מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בת 5 וחצי חודשים שמסרבת לסיים בקבוקעינבל19/08/2014
שלום רב,
בתי בת 5 וחצי חודשים אוכלת מגיל 3 חודשים תמ"ל נוטרילון AR. עד אז הנקה + סימילק עם המון פליטות. בשבועיים האחרונים היא מסרבת לסיים את הבקבוק. אני מכינה לה 180 והיא אוכלת 40-50. אם ממש רעבה אז אוכלת 80-90, וגם את זה עם הפסקות באמצע.
תמיד אכלה עם הפסקות לגרפס/מנוחה. מעטים המקרים בהם סיימה בקבוק ללא הפסקה.
לאחרונה אוכלת ירקות (בערך חצי כוס חד פעמי שתיה קרה) ומשלימה עם תמ"ל מאחר והיא לא מעוניינת יותר בירקות.
טעימות של פירות לא צלחו עד כה. היא פשוט עושה פרצוף של גועל (כאילו עומדת להקיא).
יש לי מספר שאלות:
1. מה יכולה להיות הסיבה שיש ירידה דרסטית בכמויות התמ"ל?
2. האם נכון להחליף לנוטרילון רגיל בגיל זה?
3. מהי הכמות של הירקות שמחליפה מנת תמ"ל? האם לתת לפי סימון המידות בבקבוק?
4. האם יתכן שהיא עדיין לא מוכנה לפירות? אכלה בננה ותפוח וממש לא אהבה..
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 5 וחצי חודשים שמסרבת לסיים בקבוק - תגובה
ענת תבור19/08/2014שלום עינבל, באמת לא ברור מה גרם לירידה הדרסטית בכמויות התמ״ל. יתכן שהוספת האוכל המוצק לא עושה לה טוב, תנסי להפסיק ליומיים ולראות מה קורה. בכלל, בגיל זה עדיין אפשר להתרכז רק במתן טעימות קטנות מכל מיני מזונות ולעבור לתחליף ארוחה רק בהמשך, עם ההסתגלות. לגבי הפירות - אם היה לה רפלוקס עם צרבות יתכן שהפירות גורמים לה לתחושה לא טובה או לצרבת. אפשר לתת מעט אגס ולראות מה קורה או רסק תפו״ע מבושל שהם פחות חומציים. לגבי הירקות - קודם כל, ירקות בלבד אינם מחליפים מנה של תמ״ל אלא שילוב של ירקות עם בשר/קטניות. שנית, מבחינת הכמות קשה לדעת בדיוק כי זה אינדיבידואלי לכל תינוק ובכלל לתפריט היומי. אני ממליצה לגשת ליעוץ אצל דיאטנית מומחית לילדים באזור מגורייך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה! שאלה נוספת..
עינבל19/08/2014שמעתי שמגיל 4 חוד' ה AR מפסיק להועיל ואף יכול להזיק. האם נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה! שאלה נוספת.. - תגובה
ענת תבור20/08/2014לא נראה לי שהוא יכול להזיק אבל אין טעם לתת אותו אם אין בכך צורך. הנזק היחדי שאולי עלול להגרם הוא הפחתת הכמות הנאכלת וגם בכך אני לא בטוחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהו.. עוד שאלה
עינבל19/08/2014מה הכמות של הבשר/עוף שיש להוסיף לירקות? והאם יש חלקים בעוף שעדיפים (עשירים בברזל אולי)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהו.. עוד שאלה - תגובה
ענת תבור20/08/2014עדיף לתת בשר אדום העשיר יותר בברזל ובאבץ, כמו הודו אדום, בקר או רגל של עוף.
מבחינת כמות - כ-30 גר׳ לארוחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
