תפריט לתאומות בנות 9 חודשים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תפריט לתאומות בנות 9 חודשים
    ליאור
    30/06/2015

    היי,
    אשמח לשתף אתכן בתפריט של בנותיי התאומות בנות כמעט 9 חודשים, ולשמוע טיפים והמלצות.

    7:00 בקבוק סימילאק, 210CC.
    10:00 ארוחת פירות טחונים + שומן כלשהוא (שקדיה / טחינה / אבוקדו / בוטנים). כמות גדולה.
    12:30 קציצות שעשויות מהודו/בקר + לחם לבן + בטטה + ירקות, לפעמים מוסיפה מעט בטטה אפויה בצד. בערך חצי קערונית קטנה.
    15:30: יוגורט לבן BIO 3% שומן. לפעמים קצת פתי בר או במבה, בנוסף.
    18:000: דייסה: 180CC סימילאק + 4 כפות דייסת קורנפלור/אורז. לרוב מסיימות כמעט הכל.

    בנוסף מקבלות מים עם כל ארוחה.

    1. מה דעתכן על התפריט?
    2. כיצד התפריט (הרכב הארוחות + מספרן + מס' ארוחות המוצקים וכו') אמור להשתנות בחודשים הבאים, ככל שיגדלו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי, אשמח לתגובה

    ליאור
    01/07/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפריט לתאומות בנות 9 חודשים - תגובה

    דפנה רון
    01/07/2015

    ליאור שלום,

    1) התפריט נראה מזין ומגוון, למעט שני דברים: הלחם הלבן והפתי בר או במבה.
    אם הן לא רואות אחים גדולים או אתכם אוכלים בסקוויט או במבה - אז זו הזדמנות לבנות את הרגלי האכילה שלהן.
    בסקוויטים וחטיפים שניתנים בגיל זה אינם מזינים, מזיקים לשיניים וגם משפיעים על העדפות טעם של אוכל דומה בהמשך.

    אם יש אחים שאוכלים - אז אפשר לתת קצת בשביל שירגישו שהן שותפות, אם אין אחים, אז חבל ליזום לתת להן בסקוויט ובמבה.

    לגבי הלחם הלבן, - אם יש בטטה , תפוח אדמה דגן אחר שרך מספיק לאכילה (פסטה מקמח חיטה דורום, פולנטה, אורז מלא טחון, קוואקר), אני ממליצה על פני לחם לבן, שמספק קלוריות אך אינו מזין.

    הגדלת מגוון שישפיע על בחירות האוכל בהמשך - כדאי להוסיף עגבנייה טרייה מרוסקת (ללא קליפה וגרעינים) עם 1/2 כפית שמן זית, מלפפון מרוסק עם היוגורט, או סלט ירקות מרוסק- מתובל כמו סלט, אפונה ירוקה מרוסקת, נזיד עדשים מרוסק. אלו דברים שיכולים להיות המאכלים שלכם , ואתם מרסקים חלק בשביל לתת להן.

    2) מספר הארוחות צריך להיות 5-6. אם מתאים להן אכול 5 ארוחות ביום, והן לא מגיעות רעבות מדי לארוחות, אז ניתן להמשיך עם אותו מספר ארוחות. יתכן שבשלב יציאת שיניים יבקשו יותר פורמולה על חשבון המוצקים, וזה יהיה זמני. עם הזמן יוכלו לאכול אוכל יותר מוצק וכדאי כבר עכשיו לשתף אותם באוכל שאת אוכלת (חוץ מחריף, חמוץ מאד), כך יחשפו לטעמים מגוונים - ויהיה סיכוי גדול יותר שיהיו מוכנים לטעום טעמים חדשים.

    האם עניתי לך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדפנה

    ליאור
    02/07/2015

    תודה רבה דפנה!
    כמה שאלות:

    1. הלחם הלבן הוא חלק מהקציצה ומה שגורם לה להיות רכה. אני לא נותנת להן לחם לבן ככה סתם.
    אבל אנצל לשאלה - אם רוצים לתת להן לחם רך, איזה סוג מומלץ לתת? ובאיזו צורה? (מה למרוח וכו')

    2. איך להתחיל אוכל אצבעות? מה מומלץ לתת?

    3. האם יוגורט לבן 120 מ"ל כארוחה זה מספיק? ומזין?
    אם לא - מה ניתן לתת יחד איתו?

    4. מתי מומלץ להחליף את הבקבוק בבוקר ואת הדיסה בערב בארוחת מוצקים רגילה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לתגובה, תודה רבה

    ליאור
    02/07/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדפנה - תגובה

    דפנה רון
    04/07/2015

    ליארו ערב טוב

    1. לחם יכול להיות לחם עינן או לחם מלא שהוא קל לעיכול
    אפשר למרוח עליו כל דבר שהוא מזין: לבנה, חומוס ביתי, טחינה, ממרח עדשים, אבוקדו, ביצה קשה מעוכה בקוטג', מחית פסטו טחונה דק.

    2. אוכל אצבעות, העיתוי להגיש אותו תלוי גם ביכולת הלעיסה ובמצב השיניים:
    לחתוך לקוביות ולהגיש:
    ירקות אפויים חתוכים , תפ"א, בטטה, קציצות, פשטידות, חביתה, אבוקדו, בננה (בעונה), פרות רכים, לחם עם ממרח (אפרסק או נקטרינה קלופים, מלון, אבטיח, פפאיה). כל מה שהוא רך ולעיס ולא מהווה סכנה לחנק.
    לתת להן לשחק עם זה , להכניס את זה לפה לפי רצונן , וכמה שהן רוצות. אם הן לא שבעו אפשר להשלים אח"כ עם מחיתי יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ליאור
    05/07/2015

    תודה רבה דפנה!

    1. האם יוגורט לבן 3% 150 מ"ל כארוחה זה מספיק? ומזין?
    אם לא - מה ניתן לתת יחד איתו?

    2. מתי מומלץ להחליף את הבקבוק בבוקר ואת הדיסה בערב בארוחת מוצקים רגילה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה - תגובה

    דפנה רון
    05/07/2015

    1. כן , יוגורט 3% בפני עצמו מזין
    2. הורדת הבקבוק , יכולה להיעשות, כאשר יש יותר שיניים וכאשר את רואה שביציאות אין חלקים או חתיכות של עוכל שאינו מעוכל. בנוסף זה מתאים להוריד את הבקבוק של הבוקר כאשר רואה שהן קמות פחות לחוצות על אוכל, פחות רעבות.

    בכל מקרה עד גיל שנה, אני ממליצה להשאיר בקבוק או שניים, מפני שמערכת העיכול עדיין בתהליך הבשלה, והחלב/פורמולה קל יותר לעיכול.

    כשהן יגיעו לשלב שהמוצקים מתעכלים אצלם ממש טוב ומזינים אותם מספיק, הן בהדרגה יהיו פחות רעבות לבקבוק של הלילה ואז אפשר להוריד גם אותו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו