אוכל מתוק

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אוכל מתוק
    טל
    07/10/2015

    היי, בני בן שנתיים וחודש
    וכמו מרבית הילדים בגיל הזה, אוהב מתוק.
    ישנם מאכלים מתוקים שהוא אוכל, כמו לביבות גבינה טבולות
    בסילאן, יוגורט ביו עם פרי (מתוק) , לחם מטוגן עם סירופ אגבה,
    יוגורט ביו עם מעט ריבה. ....
    בעלי שם לב שאם אין בצלחת לו דבר מתוק כלשהו שידרבן אותו לאכול - הוא לא יאכל, וחושב להוסיף לכל ארוחה תוספת מתוקה
    בכדי שיאכל. אכלן גדול הוא לא.....
    אני חושבת שזו טעות, אין סיבה להוסיף מתוק לכל מאכל, מהסיבה הבריאותית בעיקר (נזק לשיניים, סותם תיאבון, משמין, לא בריא) .
    איני רוצה להרגיל אותו רק למתוק, אין שום סיבה מוצדקת בגילו !!!
    בגיל הזה אוכלים בריא, ומתוק מדי פעם.
    אשמח לחוות דעתך בעניין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוכל מתוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוכל מתוק - תגובה

    דפנה רון
    12/10/2015

    טל שלום,

    אני רואה שהמתוק שאת מציעה לו הוא מזין ובריא ברובו וזה בטוח תורם - גם להרגלים וגם מבחינת ערכים תזונתיים.

    עם זאת, אני מסכימה שלא כל ארוחה צריכה להיות מתוקה, וזה מהסיבות:
    1) לא להתרגל רק לאוכל מתוק.
    2) לא לספק כמות גדולה מדי של סוכרים פשוטים.
    3) כאשר אנחנו רוצים לדרבן תינוק/ילד לאכול יותר או פחות - בדרך כלל יש לזה מחיר. הוא יכול להוריד מעצמו אחריות על האכילה ואז צריך להתאמץ סביבו ולתת לו דברים שאנחנו לא מחשיבים כבריאים. יש ילדים שיגיבו במאבקי כוחות סביב האוכל. לכן, הכי טוב זה ללמוד את הילד ומה הצרכים שלו. למשל, אם הוא אוכל מעט ביחס לאחרים, ומדדי הגדילה שלו תקינים ומתפתחים, יכול להיות שהוא לא זקוק להרבה אוכל לקיום (יש שונות בין ילדים לגבי כמות האוכל שזקוקים לו).

    אם מדדי הגדילה תקינים (את מוזמנת לשלוח לי כאן או במייל) - אני מציעה להראות לאבא ולהסביר למה לא צריך לדרבן אותו לאכול.
    אם מדדי הגדילה אינם תקינים אני ממליצה להתייעץ עם איש מקצוע.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו