מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תרומה כפולה ובדיקותחגית09/03/2012
שלום
נמצאת בתחילת הריון מתרומה כפולה- ידוע לי כי התורם עבר טיזקס והתורמת CF ו-X שביר.
בינתיים לא מצליחה לקבל מבחנה של התורמת ולכן רוצה לדעת האם דיקור מי שפיר יכול לאבחן מחלות גנטיות?
סיסי שלייה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרומה כפולה ובדיקות - תגובה
ד``ר יואל שופרו11/03/2012כן בהחלט (שתי הבדיקות) אבל צריך לדעת להחליט מה לחפש. יש אינסוף בדיקות גנטיות- צריך להחליט במה להתמקד. בכל מקרה- כל בדיקה פולשנית בעובר נעשית לאחר קבלת יעוץ גנטי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרומה וגנטיקהחגית09/03/2012
שלום
ברור לי כי בתרומה הגנטיקה נקבעת על ידי התורמת אבל בכל זאת מעניין אותי לדעת האם משהו עובר מהנתרמת בהריון על ידי חבל הטבור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרומה וגנטיקה - תגובה
ד``ר יואל שופרו11/03/2012לא משהו גנטי אבל קיימות השפעות אפיגנטיות וסביבתיות כמו קצב גדילה משקל חשיפה לעישון וכד'
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החזרת מוקפים ללא הצלחהמונה29/02/2012
לרופאים שלום ,לפני חודשים החזרתי 3 עוברים יפים מוקפאים אך ללא הצלחה , לפני שנה החזרתי 2 עוברים טריים שנקלטה בת חמודה היום כבר שנה וחודשיים ,
השאלה 1- מה סיבת אי קלטית ההריון לעומת שבטריים היה הריון טוב ,
שאלה 2- ילדתי בנתוח קיסרי כך שאמרו לי שבניתוח דחפו למעלה את צוור הרחם האם יש השפע לאי קלטית ההריון ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החזרת מוקפים ללא הצלחה - תגובה
ד``ר יואל שופרו07/03/2012שלום רב
1. סיכויי קליטת עוברים מופשרים הם כ 60% משל עוברים טריים. אי הצלחה במקרה זה אינה מלמדת על בעיה.
2. לא אם לא היתה בעיה לעבור את צואר הרחם בהחזרה.
בהצלחה בהמשך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהEima223/02/2012
שלום
מהוא התרגום המדויק לאגן הקטן באנגלית?: pelvis belt loop או pelvis of the ureter
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר יואל שופרו26/02/2012True Pelvis
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםטלי13/02/2012
שלום רב,
רציתי לדעת לגבי מישהי בארה"ב שאמורה לעבור שם טיפול הפריה חוץ גופית - שמעתי שבארה"ב תהליך שאיבת ביציות נעשה באמצעות טשטוש בלבד וללא הרדמה כללית, האמנם??? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
ד``ר יואל שופרו18/02/2012שלום
נכון מאוד, אפשר עקרונית לשאוב ביציות גם ללא הרדמה כלל אם האנטומיה נורמלית וקלה. הכל כמובן תלוי במטופלת ובמידת יכולתה לשאת כאב מסויים, אך בעיקר לחץ בנרתיק ובאגן.
מניסיוני רוב המטופלות בארץ לא עומדות בזה יפה ולכן עדיף שיעשה שימוש בהרדמה כללית קצרה. כשמטופלת מבקשת, לרוב ע"ס נסיונה הקודם, לא לעבור הרדמה כללית- לרוב נענים לה (אלא אם כן קיימת סיבה טכנית הקשורה לדיקור עצמו).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חישוב גיל הריון לאחר תרומת ביציתיולי08/02/2012
25.1 החזרה עוברים שנחלקו ל-8 (אין לי מושג על מועד השאיבה)
מהו גיל ההריון?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חישוב גיל הריון לאחר תרומת ביצית - תגובה
ד``ר יואל שופרו12/02/2012שלום רב,
תאריך וסת אחרונה לחישוב גיל ההריון (לא זו שהיתה בפועל) הוא שבועיים בדיוק לפני יום דיקור התורמת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי החזרת מוקפאים תרומת ביציתנטע06/02/2012
ושוב כישלון העוברים היו יפים מאוד לא עבדתי הפסקתי לעשן מזון בריא אכלתי שילבתי דיקור לפני הטיפול אז מה עוד צריך לעשותתתתתתתתתתתתתת מגיע לי אקסטרה 3 ביציות השאלה האם אני אנסה או אבדוק למה זה לא מצליח ? באמת אני עייפההההההה כבר. סורי על הבכינות!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחרי החזרת מוקפאים תרומת ביצית - תגובה
ד``ר יואל שופרו12/02/2012שלום נטע
מצטער לשמוע.
לאחר אי הצלחת מספר טיפולים כדאי לבצע את הבירור הבא:
קרישיות יתר לנתרמת
היסטרוסקופיה
פיפל במחזור דמה
וידוא שהקריוטיפ של התורמת ושל מקור הזרע (בן זוג או תרום) תקין.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר יואל שפרו תודה רבה רבה
שרונה12/02/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לד"ר שופרו
שרונה12/02/2012את כל ההמלצות שהמלצת לי לעבור
משום מה לא ביקשו מיני לעבור
מימי אני מבקשת את הבדיקות ??...
מהרופא נשים או מהרופא שאני מטופלת בתרומת ביצית
אציין שהרירית שלי 9 בדרך כלל
יש לי הדבקויות וציסטה די גדולה
בעקבות ההפריות שעברתי
פיפל במחזור מדומה
היסטרוקופיה לא עברתי קרישות דם ביצעתי בדיקה והיתה תקינה
עברתי כריתת חצוררה זה קשור
סליחה על הבורות
ותודה רבה רבה פקחת את עיניי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לד"ר שופרו - תגובה
ד``ר יואל שופרו18/02/2012שלום נטע
את ההפניות מבקשים מהרופא המטפל, אשר יברר בדיוק אם (אולי) לא ביצעת חלק מהבדיקות בעבר.
חצוצרות- כדאי לברר מה מצב החצוצרה השניה- אם היא מלאה נוזל (הידרוסלפינקס) כדאי לנתק או לכרות.
הדבקויות- אם בבטן- לא רלוונטי. אם תוך רחמיות- יאובחנו בהיסטרוסקופיה ואז כדאי להפריד.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר שופרו תודה רבה עזרת לי מאוד
נטע19/02/2012להבין ולדעת מה אני צריכה לבקש מהרופא שאני מטופלת!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרומת ביציותצוף05/02/2012
מעוניינת לתרום ביציות, איך אפשר לקבל פרטים ולמי אפשר לפנות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרומת ביציות - תגובה
ד``ר יואל שופרו18/02/2012המנגנון שחוק תרומת הביציות דורש הוא ענף נוקשה ויקר. אני חושב היחידה שהכי קרובה למימוש היא בהלל יפה בחדרה. נסי לבדוק שם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לרופאיםרנית29/01/2012
שלום לכם, האם ידועה לכם המדיניות של קופות החולים.
בת 42. ללא ילדים. עברתי עד לפני כשנה וחצי 5 טיפולי IVF. ה-FSH שלי כל הזמן היה תקין- 6.6 וגם ה-E2 227.
אחרי שנה וחצי - לפני כחודש, החלטתי לחזור לטיפולים ובלי לשאול שאלות ובלי אפילו המלצת הרופא, הלכתי ישירות לתרומת ביצית. התוצאה- היה לי הריון כימי.
עשיתי בדיקות הורמונליות חודשיים לפני התרומה וראה זה פלא ה-FSH נשאר נמוך -6 אך ה-E2 קפץ ל -447.
באותו חודש שבו עשיתי את התרומה וזה לא הלך, כלומר, לפני כחודש, עשיתי שוב בדיקות והFSH-קפץ ל-23 וה- E2 100. ממש בהפרש של חודש!!
מאחר ותרומת הביצית לא צלחה. הפנו אותי לבדיקת קרישיות.
השאלה- והיה ואחרי שהקופה תחזיר לי את הסכום שהם משתתפים בתרומת הביצית, וארצה לחזור לטיפולי IVF רגילים, האם הם יהיו מוכנים להמשיך ולממן לי אותם באמת עד גיל 45 ככתוב, או שבגלל התרומת ביצית לא ניתן לחזור אחורה?
והאם עם FSH גבוה הם לא ממנים IVF למרות הגיל הצעיר עדיין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לרופאים - תגובה
ד``ר יובל בדולח04/02/2012שלום,
למיטב ידיעתי קופ"ח לא תאשר IVF מעל FSH של 19 או גיל 45.
מעבר לכך, נשמע שלא כדאי ללכת אחורה, כהגדרתך, מכיוון שהסיכוי להצלחה אינו גדול ב- IVF בגילך.
מומלץ להיוועץ במומחה.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך בד"כ מוצאים תורמת?ליאת26/01/2012
היי, אני חדשה בתהליך, איך בד"כ מוצאים תורמת? האם זה דרך קופ"ח או דרך חברות פרטיות? תודה1
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך בד"כ מוצאים תורמת? - תגובה
ד``ר יואל שופרו28/01/2012שלום רב
החוק החדש טרם "רץ".
כשירוץ, מציאת התורמת תהיה באחריות היחידה בה תטופלי, באופן אנונימי לחלוטין, כך שבעצם אסור יהיה לנתרמות לפעול למציאת תורמת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרומת ביצית אחרי IVFשרון18/01/2012
שלום רב,
בת 42.5 נשואה + 1. אחרי 7 טיפולי הפרייה. בכל פעם יצרתי ביצית אחת בלבד למרות ההורמונים שקיבלתי. ב-3 מתוכם לא היתה ביצית תקינה להחזיר וב-4 האחרונות החזירו ביצית תקינה וכולן נקלטו אך רק לכמה ימים. אני מניחה שבעיית השתרשות אין לי
יש לי כמה שאלות.
1. האם כדאי להמשיך לנסות טיפולים IVF ?
2. אני אמורה לקבל בעוד כמה ימים, האם כבר אפשר להתחיל מייד בהליך של תרומת ביצית במחזור הקרוב?
3. האם לאור ההיסטוריה שלי, שנקלטתי 4 מתוך 4 פעמים, סיכויי ההצלחה שלי גבוהים מ- 40%-50%)?
4. האם באופן תאורטי ניתן לבצע הליך של תרומת ביצית ללא ידיעת בן הזוג שמדובר בתורמה?
5. האם מנסיונך, האשה מתגברת על העניין הפסיכולוגי, נראה לי שיותר קשה לנשים שיש להן כבר ילד משלהם, לא?!
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - נוזל בחלל הרחםרונלה15/01/2012
בת 47 עם עבר של טיפולי פוריות. אחרי שתי תרומות שכשלו. באחרונה נצפה נוזל בחלל הרחם. הבנתי שמדובר בתופעה אשר מפריעה מאוד להשתרשות העובר. מה ניתן לעשות? האם יש טיפול מומלץ? האם לוותר ולעבור לפונדקאות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזל בחלל הרחם - תגובה
ד``ר יובל בדולח15/01/2012כדאי לברר האם יש הדבקויות בחלל הרחם. ניתן לברר זאת בבדיקת היסטרוסקופיה.
יש הנוהגים לנסות לשאוב את הנוזל מהחלל טרם ההחזרה.
בנוסף - כדאי לברר האם אין חצוצרה מורחבת עם נוזל "הנשפך" לרחם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף!אור07/01/2012
אני מועמדת לתרומת ביציות מקייב מאישה לא יהודיה השאלה שלי האם הילד יחשב כגוי או יהודי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף! - תגובה
ד``ר יובל בדולח07/01/2012השאלה צריכה להיות מופנית כמובן לרב ולא לרופא.
בכל מקרה, למיטב ידיעתי, מרבית הפוסקים טוענים שילד הנולד מרחמך נחשב יהודי לכל דבר ועניין.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם לתורמתהשנה אני אמא05/01/2012
שלום לכם
התורמת שלי מאוקרניה, נאמר לי שהיא לא יהודיה
למרות שמקריאה בפורומי תרומת ביצית לא ניתן לדעת בווודאות אם אין לה קשר יהודי
כי לא שואלים אותה
הבדיקות שאסותא עשו לה הם x שביר, cf עם המוטציותDF508 G542X R553X W1282X N1303K
וקריוטיפ 46XX
נאמר לי שהבדיקות שלה תקינות
שאלותי
1..איזה עוד בדיקות הייתם ממליצים לי לעשות
ובבקשה אל תרשמו תפני למכון הגנטי כי הם משאירים את זה לשיקול דעתי
2..בבירור איתם הבנתי שלא ניתן לעשות לה טייזק כי היא לא יהודיה
האם זה מחלה שמופיעה רק אצל היהודים
3..והאם אתם ממליצים בכל מקרה להפיק DNA מהתורמת
תודה אשמח לתשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם לתורמת - תגובה
ד``ר יואל שופרו05/01/2012שלום רב
איננו גנטיקאים ובעצמנו אנו מפנים אליהם בסוגיות אלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאמה הבדיקות שצריך לעשות לפני תרומהאליה6901/01/2012
שלום כאשר מגיעה לעשות תרומת ביצית ורוצה להגיע מוכנה אם הבדיקות כדאי לקצר הליכים מה צריך לעשות בבקשה תגיד לי ואם צריך את הבדיקות של יום השלישי למחזור fsh lh ואם רופא משפחה יכול לתת את הבדיקות האלה לעשות ? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאמה הבדיקות שצריך לעשות לפני תרומה - תגובה
ד``ר יואל שופרו05/01/2012שלום
יש מגוון בדיקות המומלצות לביצוע, אך ורק בהפניה פרטנית של הרופא המטפל האחראי לטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

