מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הכתמות חומות בשבוע 7ענבל14/11/2017
שלום,
אני בשבוע 7, אחרי שכבר ראינו דופק לפני כמה ימים.
היום בבוקר התעוררתי והיתה הכתמה חומה על התחתונית. בניגוב לא היה שום דבר.
מה לעשות?
יש מקום לדאגה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכתמות
ד``ר אריה לידור19/11/2017שלום לך
פני לבדיקת רופא ובצעי מעקב אולטרהסאונד לתקינות ההריון
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TSH מוגבר בסוף ההריוןסיגל13/11/2017
שלום רב,
אני בשבוע 36 להריון. עד כה עשיתי בדיקות תפקודי בלוטת התריס פעמיים בהריון וגם לפניו, והערכים תמיד היו בגבול הנורמה, בפעם האחרונה נבדקתי בשבוע 25 ו- TSH היה 2.5. היום נבדקתי שוב וחשכו עיניי - TSH 3.18. אני כבר בשבוע 36, האם להמשיך בירור של T3, T4? האם יש סיכוי שנגרם חלילה נזק קוגניטיבי לעובר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר TSH
ד``ר אריה לידור19/11/2017שלום לך
לאור ערכים תקינים לאורך כל ההריון לא נראה כי קיימת סכנה לעובר מסיבה זו
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בבטן תחתונה שבוע 18ליטל12/11/2017
ערב טוב,
אני נמצאת בשבוע 18. החל מיום שישי כאבים בבטן התחתונה. בבדיקת אולטראסאונד בטנית+ בדיקה גינקולוגית נראה שהכל תקין וכן צוואר הרחם.
מהן הסיבות לכאבים? הייתכן שבמשך שלושה ימים רצופים יש לי כאבים ללא הפסקה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן תחתונה.
ד``ר איילון לחמן13/11/2017שלום.
אני מקוה שהיית אצל רופאך. יש לשלול דלקת בשלפוחית השתן בעיות במעי וכו.אם כי רוב ההסברים לכאבים אלו הם לחץ מהרחם הגדל על אברים שכנים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים בבטן תחתונה
ליטל13/11/2017היי,
תודה על המענה המהיר. הייתי במוקד נשים, הרופא ביצע בדיקת אולטראסאונד ואמר שהכל תקין. לאור תשובתך האם לפנות לרופא משפחה או להמשיך בירור אצל רופא נשים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רשמח לקבל עזרה בלהבין תוצאותמ10/11/2017
שלום רב. בת 44 בהריון מתרומת ביצית מבחורה בת 26.
שקיפות עורפית בשבוע 12+0 clr 57.5. שקיפות עורפית 0.69 ממ.סיכון לפי שקיפות+גיל התורמת 1:7867.
בדיקת דם:
( נורמה מעל 0.15) Papp-a 1.5 mlU/mL 0.68 mom
Free bHCG 90.1 mlU/mL 1.95 mom
PIGF 1.8 pg/mL 0.05 mom
NT 0.7 0.6 mom (נורמה עד 3ממ)
סיכון לטריזומיה 18 1:10000
סיכון לתסמונת דאון לפי הגיל 1:1300
לפי גיל+בדיקות 1:500 -המשך בירור.
בבקשה כמה שאלות:
1.ביום הבדיקה היתי עוד עם תמיכה של אנדומטרין ופרוגינובה. האם יש להם השפעה?
2. לפי הבנתי pappa,free bhcg בתווך התקיון. אז איזה פרמטר "קילקל" לי את התוצאה?
3.האם זה נכון לחשב את התוצאות אך ורק לפי גיל התורמת? האם ישנה איזושהי השפעה של גילי על תוצאות?
4. האם pifg אומרת על סיכון הרעלת הריון והיא תלוי רק בגילי?
אני מבינה שגם תוצאה 1:500 היא בסדר. אבל בהשוואה ל1:1300 לפי הגיל ו1:7000 ל9י שקיפות עורפית היא לא טובה. סליחה על אורך השאלה .תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרומת ביצית
ד``ר אריה לידור12/11/2017שלום לך
כל התוצאות תקינות ומחושבות לפי גיל התורמת
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות סקר שליש ראשוןרעות09/11/2017
שלום ,
בת 36 ,הריון ראשון .שבוע 13 + 4
לפני כשבוע וחצי ביצעתי שקיפות עורפית ,תוצאה 1.2 מ"מ .
יום למחר ביצעתי את בדיקות הדם ,היום קיבלתי את התשובות ויש כובית אדומה ליד הערך של : Free βHCG
בדיקה ריכוז MoM
4.23 10492 mU/L PAPP-A
(Truncated to 3MoM in risk Calculation)
* 6.01 265.5 ng/mL Free βHCG
(Truncated to 5MoM in risk Calculation)
1.10 1.2 mm NT
רציתי לדעת מה המשמעות של זה ? האם זה חריג באופן משמעותי ?
חיפשתי ולא מצאתי מהם ערכי הנורמה .
האם זה אומר שאצטרך לבצע מי שפיר ?
אני נוסעת לחול ביום ראשון לשבוע .
מה עלי לעשות ? האם יש צורך לבצע משהו באופן דחוף קודם ?
תודה רבה
רעות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סקר
ד``ר איילון לחמן10/11/2017שלום.
לא פירטת את תוצאות הסיכון המשולב לתסמונת דאון. אלה התוצאות הקובעות להרגע. אם טובות יש לברר תוצאת הFREE BHCG ולהמשיך הברור כמובן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך נתונים
רעות10/11/2017מצרפת את תוצאות הסיכון המשלוב .
עפי גיל 1:290
עפי שילוב של שקיפות עורפית והבדיקות דם 1:730
טריזומיה -עפי שילוב שקיפות עורפית ובדיקת הדם 1:10000
האם זה טוב ?
מה המשמעות של המשך בירור עבור free bhcg ?אילו בדיקות נוספות יש לעשות ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מועד לניתוח קיסרי שלישיאורית09/11/2017
שלום רב, אני בת 42 ולקראת ניתוח קיסרי שלישי.
הניתוח הראשון היה חירום תוך כדי לידה בשבוע 42+ עקב ירידת דופק. השני אלקטיבי - נקבע בשבוע 40 ועבר בשלום, ללא זכר לצירים לפני.
עתה קבעתי ניתוח לשבוע 38.6 אך אני בהתלבטות. אולי כדאי לדחות בשבוע או שבועיים למען בשלות התינוק?
מודה מראש על תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיסרי שלישי.
ד``ר איילון לחמן10/11/2017שלום.
מועד הניתוח שקבעת אכן סביר, זאת באם גודל התינוק לאורך מעקב ההריון התאים לגילו. בדחיית הניתוח קיים סיכון של התפתחות לידה באופן פתאומי דבר שיצריך ניתוח חירום שאינו מומלץ.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמועד לקיסרי שלישי
אורית10/11/2017תודה.
גודל העובר לאורך כל המעקב היה בשבועיים עד שלושה קטן, אמרו לי שמתאים לאחוזון 10 וכל האיברים לא פחותת מאחוזון 5.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילת חמאת בוטנים בהריוןלי08/11/2017
היי שאלה.
אני בתחילת ההריון (שבוע 8) ורציתי לדעת האם מותר לאכול בהריון חמאת בוטנים? הדעות חלוקות. ורציתי לדעת את התשובה האמתית.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חמאת בוטנים.
ד``ר איילון לחמן10/11/2017שלום.
המקום הרשמי לתשובות לשאלות מסוג זה הינו במשרד הבריאות.טל: 02-5082825.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשבוע 8
ד``ר אריה לידור12/11/2017שלום לך
אם אינך רגישה לבוטנים אין בכך כל בעיה
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטא שבוע 4+5 - התייעצות אם לא גבוהדנהדין07/11/2017
היי היום שבוע 4+5, עשיתי בדיקת בטא יצא לי 2700 בערך. בדיקה קודמת בשבוע 4 (לפני חמישה ימים) הייתה בערך 190. בטוחה בגיל ההריון בשל בדיקות ביוץ שנערכו ועוד (גג יום לפה או לשם). האם הבטא תקינה? האם לא גבוהה לגיל ההריון? יש לזה משמעות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת בטא
ד``ר אריה לידור12/11/2017שלום לך
התוצאה תקינה . יש להמשיך במעקב צמיחת ביטא ובערך של 6000 ומעלה לבצע אולטרהסאונד לתקינות ההריון
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפרדות קרומים שבוע 16מורן07/11/2017
היי
אתמול ביצעתי סקירה מוקדמת ונצפתה "היפרדות קרומים באורם של 6/1.1 ס"מ בקיר הקדמי". אפשר לדעת מה זה אומר לגבי המשך ההיריון ותקינותו? האם יש סיכוי לשמירת הריון? (אני כמובן מעדיפה שלא)
אני חייבת להוסיף שיש לי ילדה בת 1.4 בבית.
תודה מראש על המענה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפרדות קרומים
ד``ר אריה לידור12/11/2017שלום לך
אין לכך כל משמעות אם ההריון מתפתח אך יש להמשיך ולעקוב אחר ממצא זה
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההערה מנסיון אישי
מירי12/11/2017היה לי היפרדות קרומים בשבוע 14, הייתי בשמירה עד הלידה, ונולד תינוק פג, בשבוע 33. המלצה אישית, אם את לא רוצה שמירה תעשי לעצמך שמירה (לא לסחוב כבד וכד')
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הערכת משקל תקין ופער מדידותאלין06/11/2017
השאלה אם הפער בין המדידות חריג? וכדאי להקדים את התור כי התור הבא רק בעוד כשבוע וחצי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פער.
ד``ר איילון לחמן07/11/2017שלום.
כדאי להמתין בסבלנות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות בעניין הריון ברקע תלסמיה מינור ואנמיה המוליטיתדנה06/11/2017
שלום, אני בשבוע 34 להריון ברקע תלסמיה מינור ואנמיה המוליטית( המוליזה החלה בהריון ומתבטאת בהמוגולבין נמוך, הפטוגלובין גבוה, רטיקוליציטים גבוהים ותפקודי כבד גבוהים
כמו כן צוואר רחם מקוצר מעט 26 מ"מ, ריבוי מי שפיר( AFI 24-25) וחיובית לGBS
שקיפות, חלבון, סקירה ראשונה שניה ושלישית תקינות
הסקירה השלישית בוצעה בשבוע 32 ובה טרם היה ריבוי מי שפיר ויצאה תקינה ובשבוע לאחר מכן אובחן הריבוי (העמסת סוכר 50 היתה תקינה)
1.רופא הנשים לא הפנה אותי להעמסה 100 או לאקו לב/סקירת בית הבליעה בעקבות הריבוי. האם עלי לבקש זאת ממנו או שמא 24-25 נחשב גבולי? משקל העובר בשבוע 32 היה 2.2 קג
2.האם לאור כל הרקע הרפואי הנל( תלסמיה, המוליזה, ריבוי מי שפיר, קיצור צוואר ברחם) יכולה להיות מניעה להתחסן לשעלת? טרם התחסנתי ואני בשבוע 34
תודה רבה ובשורות טובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלסמיה ואנמיה.
ד``ר איילון לחמן07/11/2017שלום.
בנושא העמסת ה-100 גר,כדאי לבצע.באם כמות המים עדין מעט גבוהה.
החיסון לשעלת בהחלט מומלץ. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון עוברי גבוה בסקר ביוכימי ראשוןימית06/11/2017
שלום, אני בהריון שבוע 27. לאחר הסקר הביוכימי הראשון נמצא אצלי חלבון עוברי (AFP) ברמה של 2.28. לאחר בדיקת מי שפיר הערך של החלבון העוברי יצא 1.3. בנוסף בדיקת מי שפיר, צ'יפ גנטי וסקירת מערכות מאוחרת יצאו תקינות. האם יש צורך לבצע סקירת מערכות מכוונת וייעוץ גנטי בגלל הערך הגבוה הראשוני שיצא בבדיקות דם?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון עוברי.
ד``ר איילון לחמן07/11/2017אם הבדיקות תקינות במי השפיר בהחלט ניתן להיות רגועים.התיעצי בנושא עם רופאך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- b12 נמוך ו-mpv גבוהנטע06/11/2017
היי,
אני בשבוע 26, אוכלת בשר ולוקחת פרנטל.
לאחר שבועיים של חולשה ובדיקות שונות, התוצאות הן-
b12 עומד על 168, ו- mpv על 11.4.
האם יש קשר בין הערכים?
האם כדאי להתחיל ישר זריקות או שכדורי מציצה אמורים לעזור? אני הרי אוכלת בשר ולוקחת פרנטל, יכול להיות שיש בעיה בספיגה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בנוסף, האם חוסר בb12 מעיד בהכרח על חוסר בחומצה פולית?
נטע06/11/2017אני מפחדת שלא יהיה מספיק לעובר.
התחלתי לקחת בכל מקרה תוספת חומצה פולית, האם להמשיך או לעשות בדיקת דם לחומצה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות בנוגע למחזור שלא מגיעיעל05/11/2017
שלום רב,
רציתי בבקשה להתייעץ..
ב 20/9 הפסקתי לקחת גלולות במטרה להרות בפעם הרביעית. ב 1/10 קיבלתי מחזור רגיל ומאז ועד היום (5/11) המחזור לא מגיע, אציין שהמחזור שלי בדרך כלל סדיר כל 27/28 יום. לאחר איחור של 8 ימים בווסת ערכתי בדיקה ביתית שיצאה שלילית. היו כאבי מחזור במהלך השבוע האחרון אך הווסת לא הגיעה. מה עלי לעשות?
ושאלה נוספת האם יכול להתרחש ביוץ החודש למרות שלא הופיע מחזור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחזור.
ד``ר איילון לחמן07/11/2017שלום.
לגוף לעיתים לוקח יותר זמן להתנקות מהשפעת הגלולות.המחזור מגיע בדרך כלל לאחר שכבר היה ביוץ.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות בטא האם תקין? האם יש סיכוי?גלי05/11/2017
היי
בטא 17.10 173
בטא 19.10 298
הרופא ביקש לעשות שוב ועשיתי לפי בקשתו ביום 2.11 יצא 792 (אחרי שבועיים היה צריך להיות גבוה פי כמה)
אמרו לי לעשות שוב ב 6.11.
האם יש סיכוי בכלל?
באולטרא סאונד לא ראו עובר ושק הריון
מה שכתבו זה ככה
Pv צואר סגור רחם גבוה בגודל קשה להשוות הידבקויות של אגן טפולות ללא ממצא דוגלס חופשי.
Tvs רחם תקין רירית 11.8 ממ יש פס נוזלי 4 ממ טפולות ללא ממצא חריג ללא נוזל בדוגלס
מה כל זה אומר?
אציין שאני במשקל עודף רציני.
בת 43 וחצי
היו הפלות
הריון תקין קודם ילדתי לפני שנה וחודשיים בקיסרי פס אורכי גבוה. לכן גם ציין שהרחם גבוהה.
האם יש סיכוי בכלל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיכוי.
ד``ר איילון לחמן07/11/2017שלום מקוה שהתוצאת הבדיקה שבצעת אתמולתסיר הספקות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



