מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צמיחת עובר הערכת משקלאלין05/11/2017
שלום בשבוע 34 פלוס 2 בוצעה הערכת משקל :
Bpd :90.4מתאים שבוע 36.4
Hc:328.5מתאים שבוע 37.2
Ac:71.3מתאים שבוע 36.4
Ac,fl:2746מתאים שבוע 35.4
Bpd,ac,fl2773מתאים שבוע 35.5
Hc,ac,fl:2762מתאים שבוע 35.5
Bpd,hc,ac,fl:2770מתאים שבוע35.5
Ofd(hc 118mm
Bpd\ofd:76.07
Fl /pbd:78.87
Hc/ac:1.06
Fl/ac:23
בשבוע 36 פלוס 2 הערכה נוספת
Bpd:94.3מתאים שבוע38.3
Hc:319 מתאים שבוע 35.6
Ac:334מתאים שבוע37.2
Fl:70.1מתאים שבוע36.0
Aс,fl:3091מתאים שבוע37.2
Bpd,ac,,fl:3171מתאים שבוע37.4
Hc,ac,fl:2983מתאיםשבוע 36.5
Bpd,ac,hc,fl:3077מתאיםשבוע 37.1
Ofd hc:108
Cl bpd/ofd:86
Fl/ac20.98
Fl/bpd:74.34
שבוע 34.2 אמר הרופא אחוזון 80
שבוע 36.2 אחוזון 70 שאלתי אותו האם יש הבדל המאמר שזה אותו דבר..
אחרי שהגעתי הביתה ראיתי שה hc היקף הראש בשבועה34.2 328.5 mm מתאים לשבועה 37.2
ואילו בשבוע 36.2 היקף הראש 319.mm מתאים לשבועה 35.6 האם הדבר תקין? או שמדובר בעצירה של היקף הראש? איך יתכנו פעריםכאלו תוך כמעט שבועיים? והאם זה אומרשהיקף הראש ילך ויקטןרק? לחזור שוב על המדידה ? הרופא לא אמר כלום תודהמראש על התשובה מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעקב גדילה.
ד``ר איילון לחמן06/11/2017שלום.
אכן מעט מוזרה התשובה.אבל לא חריגה. יש הבדל בין בודקים בין מכשירי ה-US והבדל בתנוחת הראש. התיעצי עם רופאך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון נוסף אחרי קיסריגל04/11/2017
שלם רב,
אני בת 35. ילדתי לפני כחודשיים בת בניתוח קיסרי. ההריון היה תקין לגמרי, ילדץי בקיסרי מבחירה מלאה מתוך פחד מלידה רגילה.
אני מאוד רוצה להיכנס להריון נוסף אך חוששת. האם בהריון הבא יש סיכוי ללדת בחודש תשעי או שהסיכוי גבוה ךלידה מוקדמת?
מהם הסיכונים? מה כדאי לי לעשות כדי שההריון הבא יהיה בריא ובזמן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיסרי.
ד``ר איילון לחמן05/11/2017שלום.
אני מבין שילדת בקיסרי מבחירה.ההמלצות הן להימנע מהריון נוסף במשך לפחות שנה.ניתוח קיסרי לכשעצמו בעבר אינו גורם ללידה מוקדמת בעתיד.התיעצי גם עם רופאך. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון של פלורויטל בהריוןהילה03/11/2017
שלום
אני בהריון שלישי שבוע 25. אתמול עשיתי בדיקת דם יצא לי המוגלובין 11 רופא רשם לי ברזל. מכיוון שאני סובלת מהעצירות ויש לי נסיון טוב עם הפלוויטל מהריון קודם קניתי את זה. רק אני לא יודעת מהו המינון המומלץ? בנוסף לוקחת פרנטל של סולגר מתחילת ההריון ויוטירוקס לבלוטת תריס.
אשמח לתשובה הרופא שלי לא נמצא.
תודה רבה
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברזל
ד``ר אריה לידור05/11/2017שלום לך
כדור ליום ובדיקת ספירת דם חוזרת בעוד שבועיים
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזק לעובר בעיקבות שאיפה לא בריאהורד02/11/2017
שלום,
היום סרגתי בחוטי טריקו - הם חוטים נפוצים בחנויות יצירה של שאריות מבדי טריקו. במהלך הסריגה גיליתי שהידיים, הלבוש והשולחן מלאים בסיבים קטנים או חוטים קטנים שיוצאים מהחוט הראשי.... לאחר כמה שעות גם קינחתי את האף וראיתי שגם הוא מלא בסיבים\חוטים קטנים האלו. אני מאוד מפחדת שנשמתי את זה לאורך זמן (עשיתי את זה רק היום אבל בכול זאת הרבה שעות). האם זה יכול להזיק לעובר איכשהו, אני שבוע 26... וחושבת שזה מסוכן אולי כמו עישון או משהו כזה. אשמח לעזרתכם, תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזק לעובר
ד``ר אריה לידור05/11/2017שלום לך
אין חשש לנזק לעובר
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון שבוע 12 אחרי הפריהמאי02/11/2017
שלום לך,
בהריון שבוע 12 אחרי הפריה..בטעות טבלתי כמה ביסקויטים של פתיבר בתוך תה עם מרווה. בכלל לא ידעתי שהתה הכיל קצת מרווה. ואני יודעת שאסור מרווה בתחילת הריון. את התה לא שתיתי.
האם גרמתי נזק?
אנא תשובתך כי מודאגת.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבוע 12
ד``ר איילון לחמן05/11/2017שלום .
הכתובת הרשמית לשאלות מעין אלו היא במשרד הבריאות בטל:02-5082825* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאה חיובית למחלת הנשיקהיעל02/11/2017
שלום, נמצאתי חיובית למחלת הנשיקה (תוצאות מצורפות).
האם ההדבקה היתה עכשיו או לפני ההריון?
האם העובר שלי בסכנה?
האם אני מדבקת? אני רוצה ללכת לפגוש חברה שילדה פג, כמה זמן לחכות?
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת הנשיקה
ד``ר אריה לידור05/11/2017שלום לך
אינך מדבקת ואין סכנה לעובר
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
יעל05/11/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי בטא - האם תקינים?הריון ראשון31/10/2017
שלום,
היום ביצעתי בדיקת דם, וערכי הבטא היו 135.
הביוץ היה סביב ה-14/10.
האם ערכי הבטא תקינים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכי בטא.
ד``ר איילון לחמן05/11/2017שלום. ממליץ לחזור על הבדיקה כדי לודא התפתחות תקינה של ההריון.בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת חומצה פולית בהריוןאסתי31/10/2017
שלום רב,
יש לי חוסר ברזל עקב תזונה דלה בברזל. ואני לוקחת באופן קבוע פריפול פעמיים ביום.
בכדור ברזל זה יש חומצה פולית.
אני רוצה לשאול האם בתקופה שאני בהיריון אני לא צריכה ליטול חומצה פולית עקב הצריכה הקבועה שלי כדי לא לגרום נזק לעובר עקב נטילת יתר של חומצה פולית?
אני צורכת את זה באופן קבוע שנתיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חומצה פולית.
ד``ר איילון לחמן05/11/2017שלום.
לא ציינת גיל ההריון.החשיבות בחומצה הפולית היא בעיקר בשליש ראשון.כמובן שבכדורי הברזל שאת נוטלת יש חומצה פולית.השאלה האם המינון הוא מעל 400 מקג.אגב אם את נוטלת כדור הויטמינים המיוחד להריון-הפרה נאטאל,אין צורך בחומצה פולית נוספת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחומצה פולית
אסתי05/11/2017תודה על המענה. אני בת 42 ונוטלת 2 כדורי פרופיל שכל כדור יש 0.4 מ"ג. עקב הצריכה הקבועה מזה שנתיים האם עליי להמשיך לקחת את החומצה פולית בתחילת ההיריון או שאין צורך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרימולט נור אחרי הנקהרחל31/10/2017
ילדתי לפני שמונה חודשים, אנחנו נוסעים לנופש בעוד כשבועיים וחצי. עדיין לא קיבלתי מחזור. והנקתי עד לפני כמה ימים. אני פוחדת שאקבל מחזור בזמן המסוים הזה. ולקחתי אתמול שני פרימולט נור. והיום הסבירו לי שאם לוקחים את הכדור בזמן לא נכון הוא עושה בדיוק ההפך. שאלתי היא האם להמשיך לקחת את הכדור. או להפסיק ולגרור את ההנקה? או האם השני כדורים שלקחתי יביאו לי מחזור? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרימולוט
ד``ר איילון לחמן05/11/2017שלופ.בעקרון אם לוקחים שני כדורים ליום,הסיכוי לקבלת מחזור קיים אבל קלוש.שווה אולי להמשיך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החזרת מוקפאים אחרי הפלההדס31/10/2017
השבוע עברתי הפלה שהתחילה לפני כמה שבועות.
ובשבת יצא גוש גדול שלם עם עובר
קראתי שברוב המכריע של מקרי ההפלה, אלו סיבות גנטיות. פגמים כרוזומליים בעובר
מההפריה נותרו עוברים מוקפאים
השאיפה כעת היא להתחיל מחדש כמה שיותר מהר טיפול
ולהחזיר מוקפאים. (אחד הוקפא בשלב בלסטוציסט)
השאלה היא
באם אכן היתה בעיה גנטית בעובר, זה פוסל את כל העוברים שהופרו מאותו סיבוב?
או שאין קשר בין עובר אחד לשני במטען הגנטי בבריאות שלהם. על אף שנוצרו ביחד. מאותה מנת זרע.
אשמח אם תפריכו את החששות שלי..
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוקפאים
ד``ר איילון לחמן31/10/2017שלום.
אני מניח שעברת ברור גנטי לפני תהליך ההפריה,כנל לגבי בדיקות הזרע.כך שמבחינה זו הסיכוי אינו גדול.הפלות אגב לצערנו אינן דבר חריג,קורות לצערינו לא מעט,ללא השלכות על העתיד הפריוני שלך.יש גם להיבדק כדי לודא שההפלה שלמה,ללא שאריות ברחם.כמובן בנוסף, עליך להתיעץ עם רופא הפריון שלך.בהצלחה ושתיהיה שנה פוריה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם אפשר לוודא שהבנתי
אם אפשר לוודא שהבנתי31/10/2017כתבת הסיכוי לא גדול
סיכוי לבריאות של שאר העוברים שהוקפאו?
או כוונתך שהסיכון לכך שהם אינם בריאים אינו גדול?
או במילים אחרות
אין לחשוש להחזיר עוברים מאותה הפריה?
לא עברנו בירור גנטי מיוחד יותר מכל זוג בהפריה רגילה כי הסיבה לivf אצלינו אינה בעיה גנטית אלא ספירת זרע.
בכדי לעבור בירור גנטי יש צורך במסלול יקר ונפרד
תודה על התגובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההחזרת מוקפאים.
ד``ר איילון לחמן05/11/2017שלום.
ממליץ שתתיעצי עם רופאך ובעיקר הרבה הצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי חיסון אנטי די כאשר כמות הנוגדנים נמוכה ובלתי ניתנת לכימותמיכל30/10/2017
שלום, אני בשבוע 29+5 להריון. חיסון אנטי די ניתן לי בשבוע 18 לאחר דיקור מי שפיר וזה היה ב 11.8.17. בדיקה להימצאות נוגדנים שביצעתי ב 27/9/17 היתה חיובית בכייל 1:2 וקיבלתי הנחיה לבדוק שוב. בדיקה נוספת שביצעתי ב 22/10/17 שוב היתה חיובית אבל במינון נמוך שאינו ניתן לכימות ושוב נאמר לי ע"י הרופא לבדוק רק עוד שבועיים מהיום ורק כשיהיה שלילי אוכל להתחסן. רציתי לוודא שזה לא יהיה כבר מסוכן מידי, כי הבדיקה תהיה רק עוד שבועיים בשבוע 32, כך שהחיסון לכל המוקדם יינתן לי בסוף שבוע 33, זה לא מאוחר מידי? בנוסף, האם ניתן להתחסן באנטי די ביום החיסון לשעלת? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון.
ד``ר איילון לחמן30/10/2017שלום.
בעקרון את יכולה לבצע הבדיקה החוזרת בעוד מספר ימים.גם ניתן לקבל עם חיסון השעלת.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בבטן תחתונה מעל המפשעהקרן30/10/2017
שלום,
אני מרגישה כאב בנקודה ספציפית בבטן התחונה בצד ימין,קרוב לאמצע, ממש מעל המפשעה, מרגישה כמו מכה כחולה , רק שאין שום סימן, הכאב לא קבוע, כשכואב זה כואב בד"כ במגע
האם משהו שצריך לבדוק או שזה חלק מתופעות ההריון?
אני מתחילה היום שבוע 19
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בטן.
ד``ר איילון לחמן30/10/2017שלום.
ממליץ שתגשי להיבדק אצל רופאך לבירור הכאב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העמסת סוכר 50 תוצאותקרן29/10/2017
שלום,
ביצעתי העמסת סוכר 50 והתשובה הינה MG/DL 143.
האם אצטרך לבצע את העמסת סוכר 100?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העמסת סוכר.
ד``ר איילון לחמן30/10/2017שלום.
אכן כן.מומלץ לבצע בדיקת ה100 גר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון לא מתוכנן חודשיים לאחר ניתוח קיסרי שנייפית29/10/2017
שלום רב,
נכנסתי להריון לא מתוכנן חודשיים לאחר ניתוח קיסרי שני.
ברצוני לדעת מהם הסיכונים ומה עליי לבדוק.
אני ממשיכה עם ברזל וחומצה פולית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון לא מתוכנן
ד``ר אריה לידור29/10/2017שלום לך
עלייך להתחיל במעקב הריון בסיכון
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גילוי הריון בשלב מאוחר יחסיתלחוצה29/10/2017
גיליתי שאני בהריון בשלב מאוחד יחסית, וכל הזמן הזה אכלתי מה שבא לי ועישנתי ושתיתי... האם גמרתי לנזק לעובר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון בשלב מאוחד
ד``ר אריה לידור29/10/2017שלום לך
קרוב לוודאי שלא . התחילי במעקב הריון
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
