טובי פלד פסיכולוג ילדים ונוער
פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.
ד"ר אליהו סמואל פסיכותרפיסט ילדים ונוער
פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
אני עושה דיאטה כבר יותר מ-4 שנים. כלומר שומרת על תזונה נכונה ובריאה. תפריט של כ-1200 עד 1300 קלוריות ליום. אוסיף ואציין שאני בת 28 שוקת כ-63 ק"ג. שאלתי היא כזאת: אם אני לועסת כ-10 מסטיקים ביום, כלומר מסטיקים ללא סוכר - מסוג MUST, אך בעלי טעם של פירות.. כל מסטיק בעל 2 עד 3 קלוריות. האם בטווח הרחוק זה יכול לגרום לי להשמין?
אודה למענה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
לעיסה מרובה של מסטיק אינו הרגל טוב. מעורר את מיצי הקיבה וגם מזיק ללסת. בנוסף מכיל כימיקליים לא בריאים. למשל, טעם הפירות לא בא באמת מפירות אלא מחומרי טעם. לגבי הערך הקלורי, יש נטייה לציין פחות על האריזה. עדיף לתת לפה לנוח בין ארוחה לארוחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
מאחר והערך הקלורי, בד"כ גבוה יותר ממה שכתוב, נגיד לפחות 4 קק"ל בחישוב שנתי יוצא בערך 15000 קק"ל, שהם כ-2 ק"ג שומן גוף. יתירה מכך, אם לוקחים בחשבון שאלה קלוריות ריקות שלא תורמות לשובע ורק מעוררות את מיצי הקיבה, התרומה להשמנה כמעט וודאית..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
כבר בשנת 1999 התפרסם מחקר בירחון New England Journal of Medicine אשר מצא כי לעיסת מסטיק ללא סוכר, מעלה ב-20% את ההוצאה האנרגטית של הגוף, בהשוואה לאותה פעילות שנעשתה ללא לעיסת מסטיק. המסקנה די ברורה - לעיסת מסטיק שורפת קלוריות. בימים הקרובים יתפרסם פוסט בנושא באתר:
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
1. לא ניתן להשמין מלעיסת מסטיק ללא סוכר. הערך הקלורי שייך למרכיב של המסטיק (גאם) ואם את לא תבליעי אותו לא תעלי במשקל (זה ממש כמו ללעוס פלסטיק - משמינים מזה, לא, גם לא ממסטיק ללא סוכר). 2. לעיסת מסטיק משפרת את הגיינת הפה, הן בשל שחרור אנזימים הפועלים כנגד החיידקים והן בשל ניקוי של השיניים משאריות מזון. 3. מחקרים מצאו שלעיסת מסטיק מגבירה את קצב זרימת הדם למוח ולכן משפרת ביצועים מסויימים כמו זיכרון. 4. מחקרים מצאו כי לעיסת מסטיק לפני ארוחה מפחיתה את כמות הקלוריות שהגוף צריך בזמן הארוחה וכן את כמות הקלוריות שהגוף שורף. 5. פגיעה בלסת יכולה להתרחש רק אם לועסים מסטיק במשך זמן ממושך, ובעוצמת לעיסה גבוהה. בקיצור, לא להגזים בלעיסה, ואז אפשר ליהנות מהיתרונות, וכמובן מסטיק ללא סוכר
אורן, מדען, חייכן, בשלן, שקדן ורקדן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
זאת אחת התופעות המטרידות והשכיחות ביותר בקרב גברים ונשים כאחד. לעתים היא נחווית באופן קל ומסבה אי נוחות בלבד, וישנם מקרים חמורים יותר בהם מתפתחת דלקת כרונית ותסמינים כואבים
מומחית ברוזציאה
איבחון וטיפול קליני של העור.
בעלים של `המרכז לטיפול ברוזציאה` - קליניקה המתמחה בטיפול ברוזציאה ושגשוג טפיל הדמודקס עם אוריינטציה בטיפול בעור הרגיש. ... קרא עוד
מנהל היחידה לאנדוקרינולוגיה וסוכרת בחטיבה הפדיאטרית ומנהל השרות למחלות מטבוליות מולדות במרכז הרפואי האוניברסיטאי ע"ש סורוקה בב"ש. יו"ר לשעבר של האיגוד הישראלי לאנדוקרינולוגיה לילדים. מתמחה בגדילה, השמ... קרא עוד