טחינה ללא שמן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טחינה ללא שמן
    שני
    30/04/2012

    שלום

    הוצאתי מהטחינה הגולמית את כל השמן (כלומר כל מה שצף למעלה בטח יש עוד)
    רציתי לדעת כמה לדעתכם חסכתי בשמן?
    האם מאבדים ויטמינים של הטחינה במצב הזה?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טחינה ללא שמן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טחינה ללא שמן - תגובה

    אהרון רזון
    01/05/2012

    גרם שמן = 9 קק"ל. כף שמן = 110 קק"ל. כפית = 35 קק"ל. הכמויות לא מדויקות, תלוי בגודל הכף\כפית. את יכולה לשפוך את השמן הצף לכף\כפית ולחשב.
    עיקר הערכים התזונתיים בטחינה, מלבד חומצות השומן, הם הסידן ומינרלים אחרים והם נמצאים בחלק המוצק (לא בשמן), כלומר אין איבוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויטמינים בחלק המוצק? מה זה?

    אבנר
    02/05/2012

    לא הבנתי את התשובה,
    הרי יש ויטמינים מסיסי שומן ויש כאלו מסיסי מים.
    אז ברור שאלו שמסיסי שומן עברו לשמן, ואם היא שפכה את השמן היא הפסידה אותם, או לפחות חלק מהם.
    חוץ מזה, איזה חלק מוצק יש בטחינה? - בטחינה יש 50% שומן, והשאר מתחלק בין פחמימות לחלבונים וגם בערך 5% סיבים תזונתיים - זה החלק המוצק?
    וגם זה כולל נוזלים אז מה מוצק?
    בגלל שזה קשה אתה קורא לזה מוצק?
    לא הבנתי אותך בכלל
    תודה על תשובה קצת יותר ברורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסבר

    אהרון רזון
    02/05/2012

    אם תקרא פעם נוספת ביעון את תגובתי הקודמת תראי שאין התייחסות לוויטמינים אלא למינרלים. טחינה גולמית כמעט ולא מכילה וויטמינים מסיסים בשומן ובכל מקרה לא מהווה מקור תזונתי לוויטמים אלה. היא נטולת וויטמין D, וכמויות יתר הוויטמינים המסיסים בשומן (A, E, K) לא משמעותיות (E) או זניחות לגמרי (A, K).
    כמו כן, קשה להגדיר את המוצר כמקור מועדף גם לוויטמינים מסיסים במים מלבד תיאמין (B1), הנמצא בכמות משמעותית. אם יש להתעלם מהצפיפות הקלורית הגבוהה. לעומת זאת, טחינה גולמית עשירה במינרלים בראש ובראשונה, סידן, לכן התייחסתי רק אליהם וציינתי שנמצאים בחלק המוצק. בהתייחסותי לחלק המוצק, ציינתי שאני מתכוון לחלק שאיננו שמן.
    אני מקווה שהפעם הבנת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסבר להסבר

    אבנר
    02/05/2012

    ראשית, יש פי 4 B6 בטחינה גולמית מאשר B1,
    שנית, 60% מהמוצר הוא שמן, כך שאין בו חלק מוצק וחלק נוזלי אלא רק הפרדה זמנית בשל מצב האחסון.
    העובדה שהיא שופכת את השמן משנה את תכולת מרכיבי התזונה של המוצר, שנמדד ל100 גרם מוצר, אם שפכת חלק מהמוצר, השתנתה תכולתו,
    ושלישית, אתה יכול להיות קצת יותר אדיב בתגובות, אני יודעת של"מדענים" אין סבלנות להדיוטות, אבל אתה עובד עם קהל קשה, תפנים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו