מה הבעיה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מה הבעיה?
    פנינה
    04/07/2012

    אני בת 44 שוקלת כ 75 קילו
    במשך קרוב ל 3 שנים אני מנסה להפחית ממשקלי ללא הצלחה
    האכילה שלי ללא בשר ועוף התייעצתי עם דיאטנית מהקופה שהרכיבה תפריט
    אבל המשקל דווקא עלה
    מבחינה בריאותית אני בריאה רק אנמית מאוד ערכי ברזל,פרטין וכ'ו מאוד נמוכים
    אני לוקחת כדורי ברזל,
    איך זה שלמרות כל המאמצים וההשתדלויות המשקל תקוע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה הבעיה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה הבעיה? - תגובה

    אהרון רזון
    05/07/2012

    אין מספיק נתונים שיעזרו לי לענות באופן מלא על שאלתך. אני לא יודע מה עודף המשקל שלך (את לא מוסרת גובה) ואם את למודת דיאטות. כמו כן את לא מציינת תפקוד בלוטת התריס. גם לא ברור לי אם את נמנעת גם מאכילת דגים.
    על פניו, חסר בברזל, ואני מניח גם B12, נוצר מהעדר בשר (אולי גם דגים) בתזונה.
    החסרים האלה הם גורמים לאנמיה שאת חייבת לפתור בעדיפות ראשונה.
    הערה נוספת: נטילת תוסף ברזל יכולה להיות בעיתית, הן בגלל תופעות לוואי, הן בגלל
    יעילות נמוכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אהרון בוקר טוב

    פנינה
    05/07/2012

    תודה על תגובתך המהירה, גובהי 1.67
    למודת דיאטות כמובן שקוראים לזה אורך חיים
    בוקר בקיץ 3 פירות + מיץ גזר
    צהריים סלט ירקות +צפתית או טונה + קרקר כוסמין סך קלוריות של הקרקר 230 גרם ל-50 גרם בדרך כלל עד סוף היום אני צורכת 100 גרם
    ערב בדר"כ יוגורט +פיטנס

    בין לבין יש נישנושים מתוקף עבודתי (יש לי קייטרינג) טעימות של הבישולים
    הכל בגבולות מאחר ואני מאוד מודעת לרצון לרזות
    חשוב לי לציין ששעות הארוחה לא מסודרות אלא משתלבות תוך עבודה
    אין מתוקים בבית למעט מעט פירות יבשים

    באם יש צורך באינפורמציה נוספת העביר בשמחה
    אני מניחה שכבעל ניסיון בנושא אתה מבין את התסכול מאי ירידה במשקל.

    ציינת שאינך מצדד בתוספי ברזל, מה האלטרנטיבה לדעתך

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אהרון בוקר טוב - תגובהרי

    אהרון רזון
    05/07/2012

    נישנושים לא עושים טוב להרזיה כיוון שבד"כ אוכלים יותר ממה שחושבים. החליפי אותם בארוחות ביניים מסודרות. מתאור התפריט, אני מסיק שאת צימחונית + דג, אבל למה את לא אוכלת ביצים? מומלץ לאכול 4 ביצים בשבוע(חלבון ביצה חופשי), ואם רמת הכולסטרול תקינה, אף יותר. זה עוזר להספקת ברזל, B12 ורכיבים חשובים אחרים.
    ארוחת הבוקר שלך לא מאוזנת. יש לאכול רק פרי אחד + סלט ירקות או לפחות פילפל אדום + חצי קופסה קוטג'\גבינה עד 5%.
    בצהריים סלט גדול מגוון עם 2 כפיות שמן זית + דג טרי צלוי או מבושל ללא רוטב (לפחות 3 פעמים בשבוע). אם את רוצה לראות תוצאות, וותרי על הקרקר. אפשר להוסיף ירקות מבושלים כתוספת.
    ערב: סלט כמו בצהריים + ביצה + פרוסת לחם מחיטה מלאה + גבינה בולגרית 5%\יוגורט טבעי.
    ארוחות ביניים: פרי+ יוגורט טבעי או פרוסת לחם מלא מרוחה באבוקדו\גבינה + פרי.

    הנ"ל הם רק דוגמאות של תפריט, כמובן אפשר לגוון. העיקרון הוא שלפחות הארוחות העיקריות יכילו גם חלבון. למשל עכשיו את לא אוכלת חלבון בבוקר.
    אם לא תתרגלי לאכול ארוחות מסודרות ולהמנע מנישנושים, יהיה לך קשה לרזות.
    פעילות גופנית סדירה היא הכרחית להרזיה בריאה ובעיקר לשמירה לאורך זמן.
    אם תרבי באכילת דג וביצים, מצב הברזל ישתפר, אך כנראה שיהיה צורך גם בתוסף.
    המצב האידאלי היה אילו היית אוכלת כבד 2-3 פעמים בשבוע (בימים שאת לא אוכלת
    חלמון ביצה). הוא מכיל הרבה ברזל שספיגתו מרבית. במקרה הזה רואים שיפור משמעותי תוך כמה שבועות, בהנחה שאין מצב רפואי המקשה על ספיגת הברזל. חבל שאת מנועה מאכילת בשר, כולל כבד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו