ספירת קלוריות של ירקות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ספירת קלוריות של ירקות
    טליה
    13/11/2012

    שלום,
    אני בתהליך דיאטה מזה חודש. הדיאטנית שלי הסבירה כי אין צורך לספור קלוריות של ירקות.
    אני אוכלת פעמיים ביום קערה גדולה של סלט המורכב רק מ2 מלפפון, 2 עגבניה, 1 גזר, בצל, כרוב ולעיתים חצי גמבה.
    כך שקערת סלט כזו כוללת כ-170 קלוריות . בסופו של יום הסלטים שאני אוכלת הם בעלי ערך קלורי של 340 קלוריות.
    שאלתי היא, האם למרות הצריכה המרובה של הירקות בתפריט היומי שלי אין צורך לספור את הערך הקלורי של הירקות...? חבל לי שהתהליך יפגע בגלל חוסר מידע.

    שאלתי מתייחסת גם לירקות בתנור (קישואים, גזר, בצל, גמבה) ללא שמן כלל!
    תודה מראש
    ובכלל על הפורום המקסים!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ספירת קלוריות של ירקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיטת ספירת קלוריות - תגובה

    אהרון רזון
    13/11/2012

    אני מסכים אתך שאין סיבה שהדיאטנית תשקר, אבל זה עדיין לא אומר שהמטופלת צריכה לסמוך עליה בצורה עיוורת כאילו, שכמו בכל תחום, אין בעלי מקצוע יותר טובים, פחות טובים וגם כאלה שגורמים נזק. עצם העובדה שהיא מתייעצת בפורום (אולי גם בפורומים אחרים) מראה שהיא מעוניינת לשמוע עוד גישות, זהות או שונות משל הדיאטנית שלה.
    אני לא מבין על סמך מה את בטוחה שמה שהדיאטנית האנונימית אמרה, זה בסדר עבור המטופלת הספציפית.
    מלבד האמור, אנחנו שייכים לאותה אסכולה שלא מעודדת ספירת קלוריות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאהרון

    נטעחן דיאטנית
    13/11/2012

    שמתי הסתייגות קטנה..... אם את ממשיכה לרדת במשקל.
    אני חושבתצ שלפעמים אנחנו מחפשים יותר מדי , וזה עלול לפגוע בתהליך שאנחנו אמורים לעשות.
    התהליך לא אומר רק לרדת במשקל, יש עוד כמה דברים חשובים שם..... דוגמת למידה, שלווה, ולהפסיק להתעסק בטפל (ספירת קלוריות). אני לא אומרת שאסור לשאול, זה תמיד טוב לבדוק עוד מקורות מידע ולהשוות כמו כל דבר בחיים. אבל שוב אם התהליך עובד..... למה ללכת ולחפש בעיות איכן שאין.
    נטעחן ליבנה, דיאטנית קלינית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ספירת קלוריות של ירקות - תגובה

    אהרון רזון
    13/11/2012

    הירקות הם בעלי צפיפות קלורית נמוכה (למעט ירקות שורש), כלומר ערכם הקלורי נמוך יחסית למשקל ונפח. פירוש הדבר שממלאים את הבטן תמורת "עלות" קלורית נמוכה, וזה בא במקום מאכלים עתירי קלוריות (משמינים). על בסיס הנחה זו מותר לאכול ירקות באופן חופשי, כי אוכלים פחות מאכלים משמינים.
    הנ"ל (אכילה חופשית) אינו נכון כאשר נוקטים בשיטת ספירת הקלוריות, כי קלוריה היא קלוריה, ומבחינת ההשמנה אין הרבה חשיבות מה מקורה. למשל אם את מגבילה את התפריט היומי ל1200 קק"ל, ובננוסף את אוכלת ירקות בעלי ערך קלורי כולל של 340 קק"ל, למעשה התפריט שלך כולל 1540 קק"ל.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    טליה
    13/11/2012

    תודה רבה לשניכם על התשובות המפורטות!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו