טובי פלד פסיכולוג ילדים ונוער
פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.
ד"ר אליהו סמואל פסיכותרפיסט ילדים ונוער
פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
שלום רב! אני מאוד רוצה לאכול דגים וגם לתת למשפחתי, אך אינני יודעת אלו דגים טובים. כל פעם שאני קוראת, כל ההמלצות הן על דגים שבאים בקופסאות, ושהם מלאים בנתרן ואף מזהירים על רעלים, מתכות כבדות, כספית, PCB וכאלה. מצד שני, בסופרים, כל הדגים קפואים ומוזרקים מים, וקראתי גם לא פעם שכל התכונות הטובות של הדגים הללו בעצם נעלמו כלא היו. בעיקר אומגה 3. אפשר לקבל המלצות מאנשים מבינים ומנוסים כמוכם, אלו דגים בדיוק כדאי לקנות, לבשל? זאת בעצם שאלתי הראשונה. השניה, והיא קשורה לקודמת בהחלט, האם ניתן לקבל המלצה חד משמעית לתוסף אומגה 3 דגי בכמוסות. גם למבוגרים וגם לצעירים. הרבה תודות! מיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
דגים איכותיים טריים הם מזון בעל ערך תזונתי רב וגם מומלץ לצרכי הרזיה. מסתבר שבכל זאת את יודעת משהו על דגים כמאכל: אכן, כל צורה של שימור, פוגעת בסגולות הבריאותיות של הדג ובמקרים מסויימים אף נגרם נזק. אני מייעץ בחום לקנות דגים טריים ( מנוקים בנוכחותך)) בלבד בחנויות שבשווקים, בהן מחזור המכירות גדול ויש הספקה יומיומית המצב האידאלי הוא לאכול את הדג ביום הקניה, אבל מסיבות פרקטיות אפשר לקנות רק פעם בשבוע, לאכול חלק באותו יום ואת היתר להקפיא לכמה ימים, תוך פגיעה זניחה בערך התזונתי ובטעם. (זה מה שאני עושה). מקור עתיר אומגה 3 הוא סלמון (טרי כמובן), אבל גם בפורל (גם הוא שייך למשפחת הסלמונידים למרות שגדל במים מתוקים אבל קרים) יש כמות סבירה. בנוסף לשני מינים איכותיים אלה, אני ממליץ גם על לברק (מאוד טעים ודיאטטי) ודניס. למי שאינו חוסך בקלוריות, כדאי לאכול גם את השומן הניגר במשך הצלייה (צורת בישול עדיפה) בגלל שבניגוד לשומן אחר מן החי, הוא ברובו בלתי רווי (בעיקר רב בלתי רווי), כלומר בריא. יש לציין שאומגה 3 היא צורה של שומן.
אני לא ממליץ על התוסף שלמרות הפרסומת האגרסיבית, יעילותו נטולה בספק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
זאת אחת התופעות המטרידות והשכיחות ביותר בקרב גברים ונשים כאחד. לעתים היא נחווית באופן קל ומסבה אי נוחות בלבד, וישנם מקרים חמורים יותר בהם מתפתחת דלקת כרונית ותסמינים כואבים
מומחה לגסטרו-ילדים
מחלות כבד, תזונת ילדים ורפואת ילדים. תחומי טיפול: כאבי בטן כרוניים, עצירות כרונית, קרוהן, קוליטיס, צליאק, הליקובקטר פילור, מחלות רפלוקס ועוד.
... קרא עוד