טובי פלד פסיכולוג ילדים ונוער
פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.
ד"ר אליהו סמואל פסיכותרפיסט ילדים ונוער
פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
שלום רב, פניתי לנטורופתית דרך קופת החולים שלי על מנת שתקבע לי תפריט שבעזרתו אוכל להוריד כמה ק"ג בודדים שהעלתי בשנה האחרונה. הנטורופתית המליצה לי על התפריט הבא: בוקר: חלבונים (ביצה, יוגורט, גבינה וכו') + ירקות (יכולה להוסיף כפית שמן זית) צהריים: חלבונים (בשר לא עטוף בפירורי לחם כמובן/ טונה+ ירקות (יכולה להוסיף כפית שמן זית) אחר צהריים: קפה + משהו קטן מתוק/ מנת פרי ערב: שתי פרוסות לחם (חיטה מלאה) עם ממרח אבוקדו/חומוס/טחינה
הנטורופתית אמרה לי שהיא בכוונה מקצצת הרבה בפחמימות על מנת ליצור גירעון ושלא יהיה לגוף אנרגיה זמינה. ביצעתי את התפריט (ללא פעילות גופנית) במשך חודש וירדתי 2 קילו בסה"כ. אני לא אשת מקצוע, אבל האם זהו תפריט טוב? משום מה נראה לי שזהו תפריט דל ולא מגוון ולא מכיל גם מי יודע קלוריות. כמו כן הרעב בערב שתמיד הציק לי לא חלף (במהלך היום אני לא מרגישה ממש רעב). האם קיצוץ כזה בפחמימות הוא הגיוני, טוב, בריא, נכון?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
אכן, זה תפריט יחסית דל פחמימות (עמילנים), אבל קחי בחשבון שגם בירקות יש בעיקר פחמימות (בריכוז נמוך), לכן יש להרבות באכילת ירקות בכל הארוחות. ההסבר לקצב ההרזיה האיטי יכול להיות עודף משקל קטן (את לא מציינת נתונים) ו\או דיאטות רבות בעבר. כך או אחרת הכנסת פעילות גופנית כחלק מסדר היום אמורה לתרום באופן משמעותי להרזיה בקצב מוחשי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
מדובר ב5-6 ק"ג. אני מתכוונת להתחיל בפעילות גופנית סדירה (עיצוב דינאמי ואירובי) בשבוע הקרוב, מה מומלץ לאכול לפני פעילות גופנית וכמה זמן לפני הפעילות (שעה, חצי שעה?) במידה והפעילות נמשכת כשעתיים? ומה כדאי לאכול לאחר הפעילות? הפעילות אגב תתקיים בשעות הערב.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
2-3 שעות לפני פעילות כפי שאת מציינת, ארוחה מבוססת בעיקר על פחמימות מורכבות ו15-30 דקות לפניה, פרי כגון בננה. דקות ספורות אחרי הפעילות 2-3 תמרים ותוך שעה (אפשר קצת יותר אם יש אילוצים), ארוחה המשלבת פחמימות וחלבונים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
זאת אחת התופעות המטרידות והשכיחות ביותר בקרב גברים ונשים כאחד. לעתים היא נחווית באופן קל ומסבה אי נוחות בלבד, וישנם מקרים חמורים יותר בהם מתפתחת דלקת כרונית ותסמינים כואבים
פריון והפריה חוץ גופית. פרופסור דוד בידר מומחה פריון והפריה חוץ גופית, בוגר בית הספר לרפואה של אוניברסיטת תל אביב. התמחה בכירוגיה כללית, גינקולוגיה ופריון. מאז שסיים את התמחותו התמקד פרופסור בידר בפרי... קרא עוד
ב-18 שנות עבודתי ביד שרה, שימשתי בתפקידי ניהול מגוונים. מזה כ-6 שנים אני מנהלת השאלה אזורית בגוש דן וירושלים ואחראית על יותר מ-200,000 השאלות פריטי ציוד רפואי בשנה. בתפקידי אני מתעסקת רבות באיכות וסוג... קרא עוד