גמילה ממסטיקים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גמילה ממסטיקים
    מאיה
    02/06/2013

    שלום רב,
    במשך שנים (יותר מעשר) הייתי מכורה ללעיסת מסטיקים (ללא סוכר). אבל ממש מכורה. ביום "חיסלתי" לפחות שמונה חבילות של מסטיקים. מן הסתם זה גרם לתופעות לוואי כמו נפיחות בבטן, גזים ושלשולים, אבל ההתמכרות היתה חזקה ממני. לצד זאת, אכלתי, ואני עדיין אוכלת מסודר ונכון, כל שלוש-ארבע שעות, אני עושה פעילות גופנית לפחות חמש פעמים בשבוע ושומרת על משקל תקין של 56 ק"ג (גובהי 1.71).
    אתמול החלטתי סופסוף להיגמל סופית ולא לעסתי אפילו מסטיק אחד. הבעיה היא שהרגשתי רעב בלתי פוסק - בעיקר משעות אחה"צ. את הבוקר והצהריים עוד שרדתי יפה, אבל בערב הרגשתי שאני לא מפסיקה להיות רעבה. ואני מדברת על רעב אמיתי, לא סתם כזה שנובע משעמום. קראתי ספר, יצאתי לטייל, עבדתי על המחשב - כלומר הסחתי את דעתי, ויחד עם זאת - הבטן צעקה "אוכל!!!!!".
    אני ממש לא רוצה לחזור וללעוס מסטיקים, ומצד שני - ממש לא רוצה לעלות במשקל. מה עושים? בבקשה תנו לי טיפ להשתקת הרעב הזה, לפחות עד שהגוף יתרגל למצב החדש.
    אודה על תשובתכם.
    מאיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה ממסטיקים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • את צריכה להתייחס לזה כאל גמילה לכל

    ,
    02/06/2013

    דבר. כמו גמילה מכדורים, סיגריות או אלכוהול.
    את יכולה ללכת לאיש מקצוע שמתמחה בגמילה, ואם לא- את יכולה לחקור באינטרנט על איך נגמלים מדברים.
    אני נגמלתי מכדורים לבד, זו הייתה התמודדות, שהצליחה. וגם אני הייתי כל הזמן רעבה, וגם צפו כל מני רגשות שהייתי צריכה להכיל אותם ולעבד אותם. מבחינת תזונה- הלכתי לפי התחושות והרגשתי שאם הגוף דורש-הוא יקבל. הגוף שלי היה בטראומה- הוא קיבל מנה יפה של חומרים במשך כמה שנים, ופתאום-אמנם בהדרגה- נלקחו ממנו החומרים שהוא כל כך רגיל אליהם. אני פירשתי את הצורך במזון כצורך הישרדותי של הגוף- הוא מאבד חומרים שהוא רגיל אליהם- הוא חייב בתמורה מנה כפולה של חומרים אחרים, החומרים שחיוניים לגוף-מזון על כל אבותיו. אני משתדלת לשמור על המשקל בדרך כלל וגם עושה לפעמים דיאטה- אבל במקרה הזה אמרתי לעצמי "זה לא הזמן למשחקים". הייתי רעבה- אז אכלתי. כמו אישה בהריון. נתתי לגוף את החומרים שהוא צריך- וזה מאוד חשוב- לתת לו את כל מה שצריך, בדגש על אוכל בריא בריא (אם תרצי אעזור לך בתפריט) ומעבר לזה- כל פעם שנדרש אוכל- אכלתי. גם אם זה היה סנדוויץ' או קרואסון. מכל זה עליתי איזה ארבעה קילו אבל עכשיו אני בלי כדורים,חופשיה ועושה הליכות ודיאטה קטנה להורדת הקילואים. מבחינתי זה כל כך שווה את זה שזה שומן שהרווחתי ביושר, מניצחון. בקיצור-או שתיעזרי במישהו שמבין בזה, או שתעשי את זה לבד מתוך גישת- נותנת מקום לגוף ולנפש לעבד את הטראומה של גמילה, ולהתייחס לזה ברצינות ובכבוד.

    בהצלחה לך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    מאיה
    03/06/2013

    הי לך,
    תודה על העצה. אני מתייחסת לזה כגמילה לכל דבר, פשוט תהיתי אם יש משהו שיכול להקל על התסמינים.
    מבחינת תפריט, אני אוכלת רק אוכל בריא. שומרת כבר שנים על המשקל ומתאמנת באופן קבוע. זה משגע אותי, הצורך הזה במסטיקים, אבל אני אתגבר. עוד כמה ימים קשים והגוף יתרגל למצב החדש. המון תודה על התשובה המקיפה שלך (-:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה ללועסת המסטיקים

    הראל
    06/06/2013

    אם היית קצת מתעניינת במרכיבים של המסטיק שאת אוכלת אולי היית מונעת מעצמך את התענוג.
    המסטיק הוא לא בעל מרכיבים כאלה ואחרים שמונעים רעב או עוזרים לגוף במשהו, אדרבא, המסטיק מכיל חומר בשם ״אספרטיים״, זה החומר שעושה את המסטיק מתוק וללא קלוריות.
    תכתבי בגוגל- נזקים מאספרטיים ותחשפי לאלפי מקרים של אנשים שהחומר הרעיל הזה (שאגב התגלה ע״י מדען בזמן שעשה ניסוי על טילים ונחשף לחומר כימי בעל טעם מתוק שלא מכיל קלוריות, זהו חומר האספרטיים).
    אני מקווה שתעשי את השיקולים שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יודעת גם יודעת...

    מאיה
    06/06/2013

    הי הראל,
    תתפלא - אני מודעת היטב למרכיבים שיש במסטיקים שלעסתי (תודה לאל אני בגמילה מוחלטת ומוצלחת זה היום השישי!). ולא - אין בהם "אספרטיים". יש בהם ממתיקים מלאכותיים גרועים לא פחות - סורביטול ומלטיטול. ורוצה יותר גרוע מזה? אני פריקית של בריאות, עושה כושר קבוע, שומרת על משקל תקין, אוכלת רק דברים בריאים (ללא ג'אנק, ללא ממתקים), אבל המסטיקים הארורים היו בשבילי התמכרות איומה. וכמו כל התמכרות - קח למשל מעשנים - גם כשאתה יודע מהו הרעל שאתה מכניס לגוף, אתה מתקשה להיגמל מההרגל המטופש.
    אבל אני כאמור כבר סוגרת יום שישי לגמילה המוחלטת. אחל לי בהצלחה (-:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאיה את נשמעת סופר אינטלגנטית

    הראל
    08/06/2013

    הייתי מאחל לך לפני, אבל שמרתי שבת.
    אני בטוח שתצליחי בגמילה הקטנה שלך ושתצליחי בכלל בכל מה שתרצי.
    אז שוב, המון הצלחה!! (:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה הראל

    מאיה
    12/06/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו