שאלה על פיתות בארוחות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה על פיתות בארוחות
    הראל
    06/09/2013

    הי, רציתי לדעת אם מתוך 3 הארוחות שאני אוכל ביום- האם זה בסדר שב-2 מהארוחות אוכל פיתה מקמח מלא כמובן, שבפנים אני שם המון סוגי סלטים קצוצים ומוסיף אגוזים וקטניות (כמו חומוס מבושל או עדשים). 2 ארוחות כאלה, והארוחה השלישית מכילה סלט וקטניות אך ללא תוספת פחממות (כלומר, לא אוכל פיתה או אורז, בורגול או כוסמת).
    האם זה סביר לאכול פיתות מקמח מלא כתחליף לפחממות אחרות?
    אוסיף שאני צמחוני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה על פיתות בארוחות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על פיתות בארוחות - תגובה

    ד``ר נסטור ליפובצקי
    06/09/2013

    הראל שלום,
    נשמע בסדר. זכור ששיטה כדי לשפר את איכות החלבון מהצומח היא לשלב קיטניות עם דגנים.
    חג שמח,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    הראל
    06/09/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על פיתות בארוחות - תגובה

    אהרון רזון
    06/09/2013

    לפי התפריט, אתה לא צמחוני אלא טבעוני. הגיוון הוא עיקרון חשוב בתזונה הנכונה בכלל ועבור טבעונים בפרט. בין היתר גם את הפחמימות המרוכזות (עמילנים) צריך לגוון, מאחר שלכל סוג מזון יש הייחודיות משלו, מלבד זה שתזונה לא מגוונת היא משעממת, לכן נהנים פחות ממנה לאורך זמן. האכילה איננה רק הספקת הצרכים החומריים של הגוף אלא גם הנאה.
    האמור זה נכון רק במקרה שזה התפריט הקבוע שלך לאורך זמן. יום, או כמה ימים אין בעיה עם התפריט מבחינת חוסר הגיוון, אבל הוא לא מכיל פירות ושמן איכותי. אמנם באגוזים (לא ברור כמה אתה אוכל) יש שומן, אבל רובו רב בלתי רווי (ואם הם קלופים גם איכותו ירודה בגלל החימצון), כאשר הגוף זקוק גם לחד בלתי רווי בכמות ראויה.
    הערה: מומלץ לאכול יותר ארוחות ביום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אהרון רזון תודה רבה, עוד פירוט

    הראל
    06/09/2013

    מבחינתי, ידוע לי על כל סוגי הפחממות והחלבונים, גם מהחי וגם מהצומח.
    ביומיום אני לא צורך פחממות ריקות כמו לחם לבן, אורז לבן וכדומה, אלא פחממות מלאות כמו לחם מקמח מלא, כוסמת, אורז מלא, בורגול, קוואקר.
    לגבי ההגדרה, אני לא מגדיר את עצמי כטבעוני אלא צמחוני משום שאני אוכל ביצים וגבינות אך בכמויות קטנות.
    אני מודע למגוון והסיבה ששאלתי לגבי הפיתות היא כי הפיתות זה אולי המאכל הכי מנחם שקיים, במיוחד כשאני ממלא אותה בסלטים ובדברים כמו גבינה מלוחה או ביצה קשה. זאת הדרך שאני יודע שבוודאות אני לא אקבל התקפי בולמוס ואתחיל לזלול שוקולדים באמצע הלילה.
    מבחינת שיעמום, אני לא אשתעמם.
    השאלה שלי הייתה אם פיתה מקמח מלא מקבילה לפחממה מלאה כמו כוסמת, בורגול או אורז מלא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו