טובי פלד פסיכולוג ילדים ונוער
פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.
ד"ר אליהו סמואל פסיכותרפיסט ילדים ונוער
פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
הי, רציתי לדעת אם מתוך 3 הארוחות שאני אוכל ביום- האם זה בסדר שב-2 מהארוחות אוכל פיתה מקמח מלא כמובן, שבפנים אני שם המון סוגי סלטים קצוצים ומוסיף אגוזים וקטניות (כמו חומוס מבושל או עדשים). 2 ארוחות כאלה, והארוחה השלישית מכילה סלט וקטניות אך ללא תוספת פחממות (כלומר, לא אוכל פיתה או אורז, בורגול או כוסמת). האם זה סביר לאכול פיתות מקמח מלא כתחליף לפחממות אחרות? אוסיף שאני צמחוני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
לפי התפריט, אתה לא צמחוני אלא טבעוני. הגיוון הוא עיקרון חשוב בתזונה הנכונה בכלל ועבור טבעונים בפרט. בין היתר גם את הפחמימות המרוכזות (עמילנים) צריך לגוון, מאחר שלכל סוג מזון יש הייחודיות משלו, מלבד זה שתזונה לא מגוונת היא משעממת, לכן נהנים פחות ממנה לאורך זמן. האכילה איננה רק הספקת הצרכים החומריים של הגוף אלא גם הנאה. האמור זה נכון רק במקרה שזה התפריט הקבוע שלך לאורך זמן. יום, או כמה ימים אין בעיה עם התפריט מבחינת חוסר הגיוון, אבל הוא לא מכיל פירות ושמן איכותי. אמנם באגוזים (לא ברור כמה אתה אוכל) יש שומן, אבל רובו רב בלתי רווי (ואם הם קלופים גם איכותו ירודה בגלל החימצון), כאשר הגוף זקוק גם לחד בלתי רווי בכמות ראויה. הערה: מומלץ לאכול יותר ארוחות ביום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
מבחינתי, ידוע לי על כל סוגי הפחממות והחלבונים, גם מהחי וגם מהצומח. ביומיום אני לא צורך פחממות ריקות כמו לחם לבן, אורז לבן וכדומה, אלא פחממות מלאות כמו לחם מקמח מלא, כוסמת, אורז מלא, בורגול, קוואקר. לגבי ההגדרה, אני לא מגדיר את עצמי כטבעוני אלא צמחוני משום שאני אוכל ביצים וגבינות אך בכמויות קטנות. אני מודע למגוון והסיבה ששאלתי לגבי הפיתות היא כי הפיתות זה אולי המאכל הכי מנחם שקיים, במיוחד כשאני ממלא אותה בסלטים ובדברים כמו גבינה מלוחה או ביצה קשה. זאת הדרך שאני יודע שבוודאות אני לא אקבל התקפי בולמוס ואתחיל לזלול שוקולדים באמצע הלילה. מבחינת שיעמום, אני לא אשתעמם. השאלה שלי הייתה אם פיתה מקמח מלא מקבילה לפחממה מלאה כמו כוסמת, בורגול או אורז מלא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
זאת אחת התופעות המטרידות והשכיחות ביותר בקרב גברים ונשים כאחד. לעתים היא נחווית באופן קל ומסבה אי נוחות בלבד, וישנם מקרים חמורים יותר בהם מתפתחת דלקת כרונית ותסמינים כואבים
פודיאטור, בוגר לימודי פודיאטריה באוני` ווסטמיניסטר שבלונדון. יועץ פודיאטרי בכיר ארצי לכף הרגל הסוכרתית בקופ"ח מכבי, מייסד ונשיא העמותה לפודיאטורים וכירופודיסטים, יועץ פודיאטורי למפקד המרפאה בצה"ל... קרא עוד