האם פחמימה מתפרקת רק לסוכר ?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם פחמימה מתפרקת רק לסוכר ?
    עפר
    23/01/2014

    היי
    אני במעקב של סכרת הריונית גבולית (כרגע ללא טיפול, רק מעקב), מתוקף זה אני כמובן בודקת פחמימות על כל דבר לפני שאני מכניסה לפה.
    השאלה היא כזו - כל הדיאטנים ממליצים חד משמעית לאכול קמח מלא - לחם מלא, פסטה מקמח מלא וכו'. אבל כמות הפחמימות שמצויינת על המוצרים המקבילים מקמח רגיל לעומת המלא - זהה. האם זה אומר שכמות הסוכר זהה ? האם המשמעות של המלא היא רק שזה מתפרק יותר לאט ולכן יותר משביע אבל מבחינת כמות סוכר זה זהה ? ועוד שאלה - נניח שוקולד בלי סוכר (תחליף סוכר, אני יודעת שאסור בהריון, רק מנסה להבין) לעומת שוקולד רגיל - שוב, כמות פחמימה זהה. אז מה זה אומר ? אם הכמות פחמימה=כמות סוכר, מה הופך שוקולד עם תחליף סוכר ליותר טוב לסוכרתיים ?!

    המון תודה וסופש נעים
    קשת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם פחמימה מתפרקת רק לסוכר ? - תגובה

    ד``ר נסטור ליפובצקי
    27/01/2014

    קשת שלום,
    השאלות שלך מאוד במקום. אם את אוכלת את הגרעין המלא, אני מתכוון כאשר לא עשו ממנו קמח או לא טחנו אותו לרמה של קמח אלא רק חתכו אותו אז באמת נספג לאט יותר וזה חשוב ומשפיע לטובה על רמת הגלוקוז לאורך היום, למרות שכמות הפחממות במוצר המקביל הלא מלא היא אותה הכמות. אם עשו ממנו קמח אז אין כמעט השפעה על רמת הגלוקוז. במקרה של קמח מלא ההשפעה הבריאותית ההשפעה הינה לגבי מחלות של מערכת העיכול אך לא בהקשר לסוכרת.
    לגבי שוקולד המכיל כהלים סוכרים (תחליף סוכר), חלק זה נחשב לחצי פחממה.
    הרבה בריאות,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המון תודה !!! מנסה להבין ועוד שאלה

    עפר
    28/01/2014

    לגבי הקמח המלא - מובן.

    לגבי השוקולד - לא מובן, אם תחליפי סוכר לעומת סוכר רגיל "חוסכים" לנו 50%בפחמימה, אז למה ברוב השוקולדים עם התחליפים מצויינת כמות פחמימות ב 100 גרם מאוד דומה/זהה לשוקולד רגיל ? האם לא כל הפחמימה מתפרקת לסוכרים בדם ?

    ועוד שאלה - בנוגע לפסטה וכו' - האם מבחינה סוכרתית יש העדפה לאטריות אורז למשל ? או למוצרים נטולי גלוטן ? יהיה בהם פחות סוכר ?

    כאמור, אני לא מנסה לעבור לתזונה "בריא" יותר אלא רק לאזן את הסוכר, לכן חשוב לי לשנות את התפריט רק במקומות שבהם זה רלוונטי.

    תודה שוב
    קשת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו