טובי פלד פסיכולוג ילדים ונוער
פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.
ד"ר אליהו סמואל פסיכותרפיסט ילדים ונוער
פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
היי אני במעקב של סכרת הריונית גבולית (כרגע ללא טיפול, רק מעקב), מתוקף זה אני כמובן בודקת פחמימות על כל דבר לפני שאני מכניסה לפה. השאלה היא כזו - כל הדיאטנים ממליצים חד משמעית לאכול קמח מלא - לחם מלא, פסטה מקמח מלא וכו'. אבל כמות הפחמימות שמצויינת על המוצרים המקבילים מקמח רגיל לעומת המלא - זהה. האם זה אומר שכמות הסוכר זהה ? האם המשמעות של המלא היא רק שזה מתפרק יותר לאט ולכן יותר משביע אבל מבחינת כמות סוכר זה זהה ? ועוד שאלה - נניח שוקולד בלי סוכר (תחליף סוכר, אני יודעת שאסור בהריון, רק מנסה להבין) לעומת שוקולד רגיל - שוב, כמות פחמימה זהה. אז מה זה אומר ? אם הכמות פחמימה=כמות סוכר, מה הופך שוקולד עם תחליף סוכר ליותר טוב לסוכרתיים ?!
המון תודה וסופש נעים קשת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
קשת שלום, השאלות שלך מאוד במקום. אם את אוכלת את הגרעין המלא, אני מתכוון כאשר לא עשו ממנו קמח או לא טחנו אותו לרמה של קמח אלא רק חתכו אותו אז באמת נספג לאט יותר וזה חשוב ומשפיע לטובה על רמת הגלוקוז לאורך היום, למרות שכמות הפחממות במוצר המקביל הלא מלא היא אותה הכמות. אם עשו ממנו קמח אז אין כמעט השפעה על רמת הגלוקוז. במקרה של קמח מלא ההשפעה הבריאותית ההשפעה הינה לגבי מחלות של מערכת העיכול אך לא בהקשר לסוכרת. לגבי שוקולד המכיל כהלים סוכרים (תחליף סוכר), חלק זה נחשב לחצי פחממה. הרבה בריאות,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
לגבי השוקולד - לא מובן, אם תחליפי סוכר לעומת סוכר רגיל "חוסכים" לנו 50%בפחמימה, אז למה ברוב השוקולדים עם התחליפים מצויינת כמות פחמימות ב 100 גרם מאוד דומה/זהה לשוקולד רגיל ? האם לא כל הפחמימה מתפרקת לסוכרים בדם ?
ועוד שאלה - בנוגע לפסטה וכו' - האם מבחינה סוכרתית יש העדפה לאטריות אורז למשל ? או למוצרים נטולי גלוטן ? יהיה בהם פחות סוכר ?
כאמור, אני לא מנסה לעבור לתזונה "בריא" יותר אלא רק לאזן את הסוכר, לכן חשוב לי לשנות את התפריט רק במקומות שבהם זה רלוונטי.
תודה שוב קשת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
זאת אחת התופעות המטרידות והשכיחות ביותר בקרב גברים ונשים כאחד. לעתים היא נחווית באופן קל ומסבה אי נוחות בלבד, וישנם מקרים חמורים יותר בהם מתפתחת דלקת כרונית ותסמינים כואבים
שיקום ציפורניים. אבי מטפל בכל סוגי בעיות הציפורניים השונות, מרמת סדקים ושברים וכלה בפטרת הציפורן, וכל זאת מתוך הבנה עמוקה ויסודית של אנטומית הציפורן והעור שמסביבן, הבנת החומרים והתהליכים שנמצאים בשימו... קרא עוד