קרוהן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קרוהן
    שי
    24/01/2014

    שלום

    רציתי לשאול את עצתך לגבי תזונה לחולי קרוהן ( יש לי גם מעי רגיש במקביל ).
    אני חלק מהזמן לא לוקח תרופות ומקפיד מאוד על תזונה.

    א. האם מותר לאכול חצי אבוקדו ולמרוח אותו על הלחם? או שיש שם יותר מדי סיבים? וזה מסוכן ועלול לגרום לסתימה
    ב. אני לא יכול לאכול לחם מלא ואורז מלא וכו' זה גורם לי להרבה גזים ורגישות בבטן. לכן אוכל רק לחם רגיל ואורז רגיל ומתוך 1500 קלוריות שאני אוכל ביום , כ 900 זה מלחם רגיל... האם יש איזה שהוא מאכל שיש בו הרבה ויטמינים מקבוצת B שיכול להחליף לי את התועלת של לחם מלא?
    ג. מאז האבחנה לפני שנתיים הפסקתי לאכול בכלל קורנפלקס כי בכולם יש הרבה סיבים וחיטה מלאה וכו'. האם יש איזה שהוא קורנפלקס שחולי קרוהן כן יכולים לאכול???
    ד. האם מותר לאכול גזר אחד כל בוקר או שגם גזר מסוכן ויכול לגרום לסתימה?
    תודה רבה על עזרתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קרוהן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרוהן - תגובה

    ד``ר נסטור ליפובצקי
    26/01/2014

    שי אני מתנצל אבל יהיה לא אחראי לענות לך בלי להכיר לעומק.
    תפנה לדיאטן שלך בבקשה.
    הרבה בריאות,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני חושבת שיהיה הכי טוב עבורך..

    גילי
    27/01/2014

    להפגש עם דיאטנית או אפילו נטורופתית באופן אישי ולקבל ממנה המלצות שמתאימות לך. מנסיוני האישי אני יכולה להגידשבאופן כללי הדברים הם לא חד משמעיים- מה שגורם לך להרבה סבל יכול להיות פחות גרוע בשביל מישהו אחר, כמובן שיש מוטיב משותף כללי של מאכלים סיביים וכאלה שלוקח יותר זמן לעכל אבל זה לא הכרחי.
    זה אמנם לא תמיד נעים אבל אני פשוט העדפתי לעשות ניסוי וטעיה עם הדברים שיש לגביהם ספק ובכמויות קטנות כדי לראות איך הגוף מגיב אליהם.
    לגבי ויטמינים- נכון, קשה לקבל את הכל מהמזון וכאן נכנסים לתמונה תוספים שהם ממש לא מילה גסה ומעבר להשלמת חוסרים הם גם יכולים ממש להקל במצב (הסלדרין של סולגאר למשל טוב לצורך הזה שלנו) ולכן המלצתי מלכתחילה לשקול פגישה עם נטורופתית.
    לגבי קורנפלקס-ממליצה לנסות את אגף ה"ללא גלוטן" בכל הסופרים למיניהם ובעיקר עדן טבע וכו', בד"כ הקורנפלקס לאוכלוסייה הזו עשוי מאורז לבן (שווה לבדוק על האריזה) ובלי דגנים בכלל ככה שהוא קל יותר לעיכול, אני אוהבת את של "דגש".
    מקווה שעזרתי :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו