טובי פלד פסיכולוג ילדים ונוער
פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.
ד"ר אליהו סמואל פסיכותרפיסט ילדים ונוער
פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
רציתי לשאול את עצתך לגבי תזונה לחולי קרוהן ( יש לי גם מעי רגיש במקביל ). אני חלק מהזמן לא לוקח תרופות ומקפיד מאוד על תזונה.
א. האם מותר לאכול חצי אבוקדו ולמרוח אותו על הלחם? או שיש שם יותר מדי סיבים? וזה מסוכן ועלול לגרום לסתימה ב. אני לא יכול לאכול לחם מלא ואורז מלא וכו' זה גורם לי להרבה גזים ורגישות בבטן. לכן אוכל רק לחם רגיל ואורז רגיל ומתוך 1500 קלוריות שאני אוכל ביום , כ 900 זה מלחם רגיל... האם יש איזה שהוא מאכל שיש בו הרבה ויטמינים מקבוצת B שיכול להחליף לי את התועלת של לחם מלא? ג. מאז האבחנה לפני שנתיים הפסקתי לאכול בכלל קורנפלקס כי בכולם יש הרבה סיבים וחיטה מלאה וכו'. האם יש איזה שהוא קורנפלקס שחולי קרוהן כן יכולים לאכול??? ד. האם מותר לאכול גזר אחד כל בוקר או שגם גזר מסוכן ויכול לגרום לסתימה? תודה רבה על עזרתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
להפגש עם דיאטנית או אפילו נטורופתית באופן אישי ולקבל ממנה המלצות שמתאימות לך. מנסיוני האישי אני יכולה להגידשבאופן כללי הדברים הם לא חד משמעיים- מה שגורם לך להרבה סבל יכול להיות פחות גרוע בשביל מישהו אחר, כמובן שיש מוטיב משותף כללי של מאכלים סיביים וכאלה שלוקח יותר זמן לעכל אבל זה לא הכרחי. זה אמנם לא תמיד נעים אבל אני פשוט העדפתי לעשות ניסוי וטעיה עם הדברים שיש לגביהם ספק ובכמויות קטנות כדי לראות איך הגוף מגיב אליהם. לגבי ויטמינים- נכון, קשה לקבל את הכל מהמזון וכאן נכנסים לתמונה תוספים שהם ממש לא מילה גסה ומעבר להשלמת חוסרים הם גם יכולים ממש להקל במצב (הסלדרין של סולגאר למשל טוב לצורך הזה שלנו) ולכן המלצתי מלכתחילה לשקול פגישה עם נטורופתית. לגבי קורנפלקס-ממליצה לנסות את אגף ה"ללא גלוטן" בכל הסופרים למיניהם ובעיקר עדן טבע וכו', בד"כ הקורנפלקס לאוכלוסייה הזו עשוי מאורז לבן (שווה לבדוק על האריזה) ובלי דגנים בכלל ככה שהוא קל יותר לעיכול, אני אוהבת את של "דגש". מקווה שעזרתי :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
זאת אחת התופעות המטרידות והשכיחות ביותר בקרב גברים ונשים כאחד. לעתים היא נחווית באופן קל ומסבה אי נוחות בלבד, וישנם מקרים חמורים יותר בהם מתפתחת דלקת כרונית ותסמינים כואבים
השתלות שיניים ואסתטיקה,ICOI, ובעל תואר Diplomate מטעמה. בעל מרפאה פרטית בראש העין שמרכז עיסוקה שיקום הפה, ALL ON 4 . בוגר הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה עין כרם.... קרא עוד