מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה בידע כללי בנושא תזונהשלומי כהן08/05/2019
חג עצמאות שמח טליה לביא..
חג עצמאות שמח......
מה שלומך טליה??איך את??
אני בסדר טוב תודה..
אני פשוט רציתי לשאול משהו שכבר מלא זמן רציתי לשאול אותו כבר שנים.....
אני לא כ"כ בקיא בטיימינג הנכון מקווה שזה בסדר ותסלחי על הטיימינג המוצלח/לא מוצלח..
אבל רציתי לדעת משהו שקשור לתזונה ושנים רציתי לשאול אותו...
רציתי לשאול נכון בתזונה יש משהו כזה שנקרא להוסיף פחמימה לגוף על מנת לעודד את הגוף מתהליך פירוק לתהליך בנייה....
את יודעת על מה אני מדבר???
אז נגיד רציתי לשאול איפה זה בא לידי ביטוי בתזונה שלי....נגיד אם אני אוכל לבן+אגוזים+שקדים+פרי טרי או פרי,אגוזים ושקדים וכמובן שלאחר כל דבר כזה ארוחה בהתאם ואני אוכל את זה עם ירקות ורק אח"כ פרי טרי...
אז פשוט הבאתי לך דוגמה מהתזונה שלי שמשהו כבר שנים רציתי לשאול אותו ומצטער על הטיימינג של יום הזיכרון/יום חג העצמאות..
אבל פשוט רציתי לדעת איך זה בא לידי ביטוי בתזונה שלי..אני אוכל את הארוחות שלי לאחר אימון עם ירקות שאני מאוד אוהב וכמובן בהתאם עם חלבונים בשריים/חלבונים חלביים בהתאם לפעילות
ורק אח"כ פרי טרי...אבל בשביל לדעת לידע כללי..
תוכלי להסביר לי את זה..אם הבנת למה התכוונתי??
שיהיה לך חג עצמאות שמח טליה לביא..
מחכה לתשובה
שלומי כהן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלומי היקר
טליה לביא11/05/2019אם הבנתי אותך נכון אתה שואל האם הכרחי לאכול פחמימות על מנת לנתב את החלבונים לתהליכי בניה ולא לאנרגיה.
התפריט צריך להיות מאוזן באופן כללי ברמה היומית . יש פחות חשיבות לתיזמון של אכילת הפחמימות לעומת זאת יש חשיובות לתזמון אכילת החלבונים. לכן אני ממליצה לאכול פחמימות בארוחות מאוזנות במהלך היום ולאחר אימונים לאכול חלבונים.
שבוע נפלא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזונה תגובה חזרה
שלומי כהן14/05/2019שלום רב טליה לביא.
היי טליה..מה נשמע????
רציתי להגיב ולשאול עוד פעם בהמשך למה שכתבת לי....
כל השאלות האלו שלי זה פשוט כי אני רוצה לדעת.......זה לא שאני לא מבין בתזונה פשוט אני מעוניין לדעת אם זה בסדר מבחינתך...
ברור שהחלבונים לאחר כל אימון הולכים לתהיכי בנייה ולא ילכו לתהליכי אנרגיה בשביל זה יש את הפחמימות שייתנו אנרגיה לגוף ולא החלבונים.....
אבל יש לי עוד שאלה......למה צריך לאכול פחמימות לא בארוחה שאחרי....פחמימות באימון מתהליכי פירוק לתהליכי בנייה????
ואיך זה נגיד לבן+אגוזים+שקדים+פרי טרי או פרי+אגוזים+שקדים מביאים את הגוף מתהליך פירוק לתהליך בנייה????
מקווה שהבנת את שאלותי..
המשך יום טוב..........
שלומי כהן.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפירוק ובניה בגוף
טליה לביא16/05/2019שלומי היקר
תהליכי פירוק ובניה בגוף מושעפים ממגוון עצום של גורמים, בינהם גיל, מין, הורמונים, סטרס, פעילות גופנית וגם הזונה.
לכן, התזונה צריכה להיות מאוזנת, ולא רק התזנה, אלא אורח החיים בכלל.
כדי שחלבונים ינותבו לתהליכי בניה ולא ישמשו כמקור לאנרגיה, צריך שיהיה מקור אנרגיה אחר כמו פחמימות ושומנים. זה רלבנטי להדגשה כשאנשים בוחרים להמנע באופן גורף מפחמימות. כל זמן שהתפריט מכיל מכל אבת המזון אין צורך לחפש באופן יזום את האיזון הזה. יש המלצות ברורות לכמה חלבון צריך לאכול , כמה שומן (עד 30% מהקלוריות) והשאר זה פחמימות.
מי שמתאמן באופן אינטניסיבי, מן הסתם, כמות החלבון היומית שהוא צריך גבוהה יותר, אבל זה לא בהכרח יבוא על חשבון פחמימות, אלא סך הקלוריות יכול להיות גדול להיות, גם בגלל האימון.
למתאמן רצוי לאכול לפחות 1 גרפ חלבון לכל קילוגרם משקל גוף.
בברכה
טליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


