מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אנורקסיה- מתי תמיכה צריכה להגמר?גלית22/08/2011
אחותי הקטנה, בת 28 סובלת מהפרעות אכילה מזה שנים רבות.
אחותי לא משתפת אף אחד התחושותיה מלבדי, אנחנו חברות מאוד טובות.
במשך השנים תמכתי בה עד כמה שיכולתי, אינני עודדתי את האנורקסיה שלה אך הייתי שם כדי להקשיב לה, להיות לה לכתף ולעיתים גם לשכנע אותה לאכול פה ושם משהו.
העברנו את סופ"ש האחרון יחד ושמעתי מפיה דברים חדשים. מצד אחד דבר חיובי-היא טוענת לראשונה שכבר נמאס לה מההפרעה ושהיא חושבת לפעמים לגשת לטיפול. דבר שני שהיא סיפרה לי-יש לה סחרחורות מרובות במשך היום,היא חשה, כדבריה, את בית החזה נורא לחוץ והעייפות הפכה למשהו נורא כרוני אצלה.
מעבר לכך שמתי לב שהיא קיבלה גוון מאוד חיוור-צהבהב, ציפורניה גם הן בגוון צהוב.
אני אוהבת את אחותי מאוד, היא חלק גדול מחיי אבל אני מרגישה שזה הרגע להפסיק את התמיכה ולפעול אחרת, ובגלל זה אני כאן.
אני לא יודעת אם אני מדייקת- גובה 162 ומשקלה 41. חשוב להגיד שהצלעות בולטות אצלה,והכתפיים חדות מעצמות, שזה דבר בולט מאוד אך גם חדש.
רציתי לדעת-מתי יש למשפחה זכות לאשפז מטופל?האם כדאי בכלל לנקוט בצעד זה? או שכדאי לי להמתין, הרי אמרה שהיא חושבת על טיפול.
אני יודעת שיש לה בעיות בכבד והמחזור אינו סדיר אצלה (חודש כן, חודש לא וכו').
מהו תפקידי עכשיו?איך עלי לעזור לפני שהיא תעלם לנו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנורקסיה- מתי תמיכה צריכה להגמר? - תגובה
מיכל לברטוב22/08/2011היי גלית, ותודה על פניתך. את נשמעת אחות נפלאה,וחושיך חדים. יתכן שיש מקום לשינוי גישה. את מדברת על הפרעה קשה עם גוון כרוני, ואם אחותך מתחילה לדבר על רצון לטיפול זה נהדר. האם לא היה טיפול מכל סוג מעולם? היכן הוריך בתמונה? בעניין אשפוז, לא ניתן לאשפז בגירה בניגוד לרצונה. אך בהחלט יש מקום לעודד בכיוון של טיפול כמה שיותר מהר. ישנן מרפאות להפרעות אכילה ואפשר להעזר ברופא המשפחה.
המון הצלחה ובריאות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

