בת 14 - הפרעות אכילה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בת 14 - הפרעות אכילה
    שלי
    15/09/2011

    שלום רב,
    בתי החלה לפני כחודשיים לאכול פחות, זה אומר שבחודשיים הללו היא ירדה 5 ק"ג.
    שוקלת כיום 44.4 גובה כ-1.62/1.63, ברור לי שזה תת משקל !!
    היא נמנעת מלאכול בערב והיא בפירוש מנסה ועוצרת את עצמה מלאכול דברים שהיא אוהבת.
    לביה"ס היא לוקחת פריכיות אורז ופרי לפעמים.
    התרעתי בפניה שלא מקובל עלי שהיא אוכלת כ"כ מעט ולטענתה בערב היא לא רעבה ולא אוכל להכריח אותה לאכול.
    שמתי לב שזה די מגמתי עם בנות מכיתתה.
    אני אובדת עצות כיוון שאני חוששת שהיא תגיע לאנורקסיה.
    מה ניתן לעשות ? האם להתחיל עם בדיקת דם ? האם לדבר עם יועצת ביה"ס ?
    אני תוהה אם לנסות לדבר על ליבה או ל"איים" עליה שאם היא לא תאכל, היא תפסיד דברים שהיא אוהבת וכו'.
    אודה לתשובתכם המהירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 14 - הפרעות אכילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    לירן רוגב
    15/09/2011

    את אכן מתארת מצב שמדליק נורה אדומה, ותחושת חוסר האונים שלך מובנת: אי אפשר להכריח ילדה בת 14 לאכול, ואיומים או תגמולים משיגים בדרך כלל את האפקט ההפוך, קרי, מעצימים את מאבק השליטה ועלולים להשאיר את ביתך בתחושה שהיא מבודדת מול סביבה משפחתית שמנסה לגרום לה לעשות שינוי שהיא לא רוצה לעשות. לכן ההמלצה היא לא לנקוט באיומים, אלא לשדר מסר הורי ברור ש:
    א. שינויים תזונתיים, במיוחד בגיל ההתבגרות, עלולים להיות מסוכנים אם הם נעשים ללא פיקוח וליווי מקצועי. אם את רוצה לעשות שינויים בתפריט, בבקשה - רק בליווי והדרכה של דיאטנית (ועדיף לפנות במקרה זה לדיאטנית מתחום בעיות והפרעות אכילה...)
    ב. בכל קושי או בעיה או מצוקה, בין אם קשורה לאוכל, לדימוי העצמי, לקשרים חברתיים או כל דבר אחר - אנחנו פה בשבילך, שתפי אותנו וננסה למצוא מענה לבעיות.

    אפשרות נוספת העומדת בפני הורים במצב זה, היא לפנות להדרכת הורים אצל איש מקצוע, כדי לקבל הכוונה יותר מדויקת ומותאמת לצרכים הספציפיים שלכם (איך להתנהל במצבים שונים, אילו מסרים עלולים להזין את הבעיה ומה יכול לסייע למצב של בתך, איך להתנהל סביב קניות וארוחות משפחתיות בתקופה זו וכו').

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות אכילה

    שלי
    15/09/2011

    תודה על התגובה, ומה עושים עד הגעתנו לדיאטנית ?
    אני מדברת איתה ומסבירה לה כמה זה מזיק לה והיא בשלה,לטענתה היא פשוט לא רעבה ומתעקשת לא לאכול החל משעה 16:00 או 17:00 כדי לא לעלות במשקל וזה ממש לא נורמלי.
    אני חסרת אונים !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות אכילה - תגובה

    מיכל לברטוב
    15/09/2011

    היי שלי,
    לצערי, בגיל הזה לא ממש מעניין אותה אם היא מזיקה לעצמה או לא. ממליצה בחום לגשת בהקדם האפשרי לרופא המשפחה שיפנה למרפאה להפרעות אכילה, שם תקבל אותה דיאטנית מהר מאוד. אל תשארי לבד עם זה . המון בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו