איך להאכיל נכון את ילדי?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • איך להאכיל נכון את ילדי?
    מיטל
    07/10/2011

    שלום,
    בני בן שנתיים.
    1. בני בכל ארוחה מסרב לאכול בשר וירקות אלא רוצה לאכול רק אורז או פסטה.
    2. עד היום (לצערי, כיוון שסבל מחוסר משקל וברזל- היום סובל קצת מחוסר ברזל, המשקל מאוזן!) האכלנו אותו מול הטלויזיה, וכאשר היה מרוכז בטלויזיה דחפנו לו מתחת לכפית האורז/הפסטה מבלי שירגיש בשר וירקות.

    היום הגענו למצב שמצד אחד הוא כבר שם לב שדוחפים לו בכפית והוא לא מוכן לאכול אלא רק אורז/פסטה (גם אם זה מול או לא מול הטלויזיה).

    אם שמים לו צלחת רק עם ירקות הוא זורק אותה על הרצפה ובוכה שהוא רוצה אורז.
    אם מערבבים לו צלחת עם ירקות חתוכים ואורז, הוא יאכל רק את האורז

    פירות הוא אוכל.וכשהוא לא אוכל מספיק טוב במהלך היום אני משלימה לו מטרנה סמיכה לפני השינה, כדי שלא יקום בלילה רעב (כבר קרה לי שקם רעב).

    לא מסכים לאכול ממגוון המוצרים עתירי הברזל מלבד תמרים (לא חומוס, לא קטניות).
    מאוד אוהב לחם בלי ממרחים!.

    אין ספק שיש פה מגוון מצומצם של מזון, הרגלי אכילה רעים (טלויזיה והסתרת האוכל בכפית), והתסעסקות מוגברת שלנו בילד תוך מתן תשומת לב מרובה בזמן הארוחה.

    אנא עזרו לי איך כדי לי לנהוג נכון, כדי לשפר את המצב, ולמנוע ממני לעשות טעויות עם הילד?

    תודה רבה, רבה!

    מיטל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך להאכיל נכון את ילדי?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להאכיל נכון את ילדי? - תגובה

    מיכל לברטוב
    08/10/2011

    היי מיטל,
    פורום זה אינו עוסק בגילאים אלו. ממליצה לך להתייעץ עם דיאטנית בקופה שמתמחית בתחום הגיל הרך. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להאכיל נכון את ילדי? - תגובה

    לירן רוגב
    08/10/2011

    שלום מיטל,
    נושא האכלת ילדים מעורר פעמים רבות דילמות ובעיות לא פשוטות, וטוב שאת מזהה את הבעיות ומחפשת תשובות. פעמים רבות לשאלות יש פתרונות טכניים סביב דפוסי האכלה (למשל, הנחיות לגבי המזונות שמכינים, האופן בו מעשירים את התפריט בהדרגה, האופן בו מתבצעת הארוחה המשפחתית), ועל כך אכן רצוי לקבל הדרכה והנחייה תזונתית ממומחית לתזונה בגילאים אלו. מעבר לכך, היות ואת מעלה את שאלות העיסוק המוגבר ותשומת הלב המרובה, שייתכן שמקבלת את הביטוי שלה בזירה של ההאכלה אבל מבטאת קושי או דילמה רחבה יותר בקשר ובתפקידים המשפחתיים, יש אפשרות לשקול גם ייעוץ או חשיבה משותפת מהזווית הזו. מעבר לקופת חולים, כתובת טובה יכולה להיות אחד המכונים להתפתחות הילד, שווה לבדוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו