מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפרעות אכילהשלי21/10/2011
אני בת 19.5 וחולה מגיל 16 בערך. תמיד הייתי רזה עם משקל שלי תקין וגם כשהייתי בתת משקל הגעתי רק ל46 קילו בגובה 1.64 כיום אני שוקלת 57 אבל אשמח לרדת 3-2 קילו. להפרעות אכילה שלי נלוו גם הקאות יזומות והייתי בטיפולים אצל דיאטנית ופסיכולוגית כמעט שנתיים. כיום אני בצבא (לקראת קבלת תפקיד כי הייתי בשנת שירות) והבולמוסים מתחזקים יותר מאי פעם על בסיס יום יומי. כל פעם אני מבטיחה לעצמי שאני אפסיק ומקיימת עם עצמי חוזה נוקשה שאם אני מפרה אותו אז אני אאסור על עצמי דברים משמעותיים (כמו לצאת לבלות עם חברים) אבל לא מצליחה לעמוד בחוזה. אני ממש אוהבת שוקולד וברגע שאני אוכלת קשה לי להפסיק. אני אומרת לעצמי "קדימה תהני כמה שאת יכולה ותקיאי הכל אח"כ מה הבעיה?" ואז אח"כ זה בעיה....אני מרגישה שאני מבזבזת את הזמן שלי על ההקאות....אני סובלת מכל רגע אבל לא יכולה להפסיק....אני חושבת על הכמות הבלתי נסבלת של קלוריות שהכנתי לפה שלי....
כשאני עסוקה ופעילה חברתית ולא תקועה בבית לבד אני אוכלת מצויין ובשליטה....ההורים שלי והמשפחה חושבים שההקאות מאחורי...אני מסתירה זאת היטב
אני מפחדת למות מזה כי יש עוד כל כך הרבה דברים שאני רוצה לעשות ולהגשים...אני אוהבת את החיים שלי עכשיו יותר מאי פעם.. ואני רוצה שהכל יהיה מושלם ולא יקלקל לי בגלל זה ההקאות באות בתקופות מסויימות. אני לא רוצה לחזור לטיפול פסיכולוגי כי זה יעשה לי בעיות עם הצבא מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד משהו
שלי21/10/2011רציתי להוסיף שבעקבות זה גם המחזור שלי לא סדיר אני ממש משגעת את הגוף שלי...ואמא שלי תמיד חושדת בי בגלל זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעות אכילה - תגובה
לירן רוגב23/10/2011מהדברים שלך אפשר להבין שאת מתמודדת עם הפרעת האכילה שהחלה עם מאפיינים אנורקטיים ותפסה כיוון בולמי, עם החמרה סביב תקופת הגיוס. כמו כן, אני מבין שבעבר היה טיפול והבעיה הייתה גלויה יותר, וכיום יש יותר הסתרה והעמדת פנים. כמו שאני מבין מהדברים שלך, יש שתי אפשרויות: או שהטיפול נקטע מוקדם מדי, והבעיה לא טופלה עד השורש, או שזה כבר היה מאחורייך אבל בתקופה הנוכחית, סביב לחצים כאלו או אחרים, יש משבר ונסיגה. בשני המקרים, התשובה היא חזרה לטיפול, חד וחלק. המשך ההסתרה וההתעלמות לא יגרמו לבעיה להיעלם אלא להפך. לגבי המשמעויות של חשיפת המצב ופניה לטיפול בהקשר של השירות הצבאי: אי אפשר לדעת בוודאות מה ההשפעות של חשיפת המצב (במיוחד מאחר ואת עוד לא יודעת מה התפקיד), אבל לא תמיד באופן אוטומטי חשיפה פוגעת בשירות. המלצתי היא לנסות לקבוע מפגש עם הפסיכולוגית שטיפלה בך, אפילו באופן חד פעמי, לשתף אותה בתמונת המצב, ולעשות יחד חשיבה משותפת על הצרכים שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

