אינפוזיות מזון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אינפוזיות מזון
    רעות
    18/09/2012

    שלום

    אחותי מאוד רזה וממשיכה לרדת במישקל
    דיברנו איתה (אני וכל המשפחה הקרובה) על עליה במשקל אך לטענתה היא לא מסוגלת.
    אמרנו לה שתלך לטיפול אבל היא מסרבת.

    רציתי לדעת אם יש אפשרות שתקבל מזון דרך אינפוזיה
    הייתה לנו שיחה בעניין ונראה שהיא לא מסרבת

    אני יודעת שזה לא פיתרון אך לפחות כמשהו זמני כי לבנתיים היא מאבדת את זה ולא שמה לב
    אני ממש דואגת לבריאותה.

    אני אודה לתשובה
    תודה רבה ושנה נהדרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אינפוזיות מזון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אינפוזיות מזון - תגובה

    לירן רוגב
    19/09/2012

    קבלת מזון דרך אינפוזיה היא פתרון קיצוני וניתן באחד משני מצבים - או למי שמאושפזת במחלקה להפרעות אכילה או מחלקה פסיכיאטרית ולא מצליחה להתמודד בדרך אחרת עם האכילה, או למי שמגיעה למיון באפיסת כוחות ומקבלת אינפוזיה באופן נקודתי לפני שמקבלים החלטות טיפוליות להמשך. עצם העובדה שהיא מוכנה לקבל מזון דרך אינפוזיה מעידה על זה שיש בעיה - אבל גם על מידה מסוימת של מודעות לבעיה ונכונות לנסות ולמצוא פתרונות. מכאן צריך להמשיך דיאלוג, חשוב שהמשפחה תתמוך ותציע עזרה לעשות צעדים בכיוון הטיפולי, ולא להיבהל גם אם התגובה הראשונית היא סירוב או התנגדות. צעד ראשוני יכול להיות פגישה עם רופא משפחה או עם דיאטנית. ניתן אפילו לומר שלפני שאפשר לקבל אינפוזיה צריך לגשת ולהתייעץ עם רופא משפחה, ולנסות לאט לאט להרחיב את הדיאלוג לגבי הבעיה והפתרונות האפשריים. לא הייתי ממליץ לדבר על עלייה במשקל, אלא על כך שכל המשפחה מודאגת מהעובדה שיש בעיה ניכרת לעין, ולכולם ברור שצריך לעשות משהו עם זה, ועכשיו רק צריך לבחור מה עושים, לברר לגבי האפשרויות הטיפוליות הקיימות ולבחור אחת מהן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אינפוזיות מזון - תגובה

    עדי מילר
    19/09/2012

    רעות שלום

    את ומשפחתך דואגים למצבה הבריאותי של אחותך ונשמע מדבריך שבצדק.
    באמצעות אינפוזיה ניתן לתת עירוי נוזלים בלבד ועל כן זה אינו מחליף הזנה, יש אופציה של הזנה באמצעות זונדה (צינור המוכנס ישירות לקיבה בדרך כלל דרך האף) אך פרוצדורה זו מצריכה אשפוז, לכן במידה וזו האופציה היחידה בה אחותך מוכנה לאכול יש לגשת לרופא המשפחה ולבקש הפנייה למיון...
    באופן כלל עלי לציין שהזנה מסוג זה אינה מהווה פתרון ארוך טווח (בטח שלא עירוי נוזלים באמצעות אינפוזיה) ולכן חשוב שאחותך תקבל טיפול כוללני בהפרעות אכילה הכולל טיפול תזונתי, רגשי ובמידת הצורך גם תרופתי. פעמים רבות אין נכונות להגיע לטיפול מהחשש שתצטרך להתחיל לאכול, לעשות שינויים וכו' ולכן בשלב הראשון רק צריך לסייע לה להסכים לראות איש מקצוע מהתחום מבלי להתחייב לכלום, ההמשך כבר יגיע במהלך הטיפול...

    בהצלחה רבה ושנה טובה
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו