מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיות עם אוכל...עידו26/10/2012
אני בן 31 ומעל ל8 שנים סובל מבעיות עם האוכל. קודם כל, חשוב לציין שיש לי בעיות עיכול שמגבילות אותי מבחינת סוגי מזונות ואולי זן אחת הסיבות שפיתחתי הפרעות רציניות באכילה. אני כל הזמן עסוק באוכל - חושב מה אני הולך לאכול בארוחה הבאה ואיזה מאכל יעשה לי טוב או מה לא. הבעיה הקשה שלי היא בעיקר שלאחר הארוחה אני לא מצליח להפסיק לאכול, תמיד לוקח עוד ועוד משהו גם שהבטן שלי כבר "מתפוצצת", לא מרגיש תחושת שובע שגורמת לי להפסיק לאכול. לאחר מכן אני מרגיש לא טוב וסובל מצרבות. אני מתאר לעצמי שזה אחת הסיבות לכך שבעיות העיכול שלי לא עוברות.
בתקופה האחרונה הצלחתי להגיע למצב תקין יחסית, כל עוד אני מתכנן בעצמי מה לאכול, מתי ובאיזה כמות. אבל הבעיה מתחילה כאשר אני מתארח לארוחות משותפות. שם יש תמיד שפע של אוכל ואז שוב אני מגיע למצב של אכילה עד כדי התפוצצות וכאבי בטן לאחר מכן. הייתי בטיפול פסיכולוגי שלא הועיל...
האם יש שם לתופעה שתיארתי? מה אתם ממליצים לי לעשות?
תודה,
עידו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות עם אוכל... - תגובה
מיכל לברטוב27/10/2012היי עידו,
ראשית אשאל אותך, מה יחסך לגוף שלך? זה בהחלט מגדיר האם יש הפרעת אכילה או הפרעה באכילה שזה משהו אחר.
בעניין טיפול פסיכולוגי, טיפול אחד שלא הועיל לא אומר דבר. מה הן בעיות העיכול שלך? בקיצור, אשמח לאינפורמציה נוספת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקצת פרטים עלי
עידו27/10/2012אני סובל כבר 10 שנים מבעיות עיכול שכוללות בעיקר צרבות, רפלוקס, קשיי עיכול, נפיחות ועוד. בהתאם אני אוכל ע"פ דיאטה מותאמת ונמנע ממזון מטוגן, אלכוהול, שוקולד, קפה, תה, עגבניות, פירות חמוצים ואמור גם להמנע מארוחות גדולות. ניסיתי עד לא מזמן גם דיאטה של הפרדת מזונות שהומלצה לי אבל לאחרונה די שברתי אותה. לפני מספר חודשים עלה חשד שיש לי צליאק לכן בחודשים האחרונים אני נמנע גם מגלוטן.
יחסי לגוף שלי בסדר. אני אמנם מאוד רזה 59 ק"ג בגובה 185. למרות שלפני כשנה שקלתי 55. ראוי לציין שוב שאני לא חוסך מעצמי מזון ואני לא מנסה לרזות. אני אוכל כמות נורמלית ויש להניח שהמשקל הנמוך קשור לבעיות העיכול שלי.
הדבר שגורם לי סבל זה התופעה שתארתי, במיוחד העובדה שקשה לי להפסיק לאכול. אני ממשיך וממשיך (יכול להגיע לשעתיים שלמות של אכילה רצופה) ולאחר מכן סובל מכאבי בטן, רפלקוס ותחושה ממש לא נעימה.
תודה על עזרתך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקצת פרטים עלי - תגובה
מיכל לברטוב28/10/2012היי עידו
אתה אכן בתת משקל רציני. ממה שאתה כותב, תכן בעיה רגשיתאו פיזית או שתיהן הקשורות לאוכל. בודאי לא הפרעת אכילה קלאסית. חשוב להמשיך בברור להבין מה גורם לכל בעיות העיכול הללו. לדעתי חלק מהקושי בלהפסיק לאכל נובע ממשקלך הנמוך ומהאיסורים שכפית על עצמך כדי לא לסבול.יתכן ,חלק אחר קשור במנגנון רגשי, אולי כפייתי, אך זו רק השערה .ממליצה לך להגיע להערכה אצל איש טיפול מהתחום ולמצוא דרך בריאה ונעימה יותר. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

