לא מצליחה להשלים עם עצמי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לא מצליחה להשלים עם עצמי
    אני
    18/11/2012

    היי.. אני בת 15 מטר 63 ושוקלת 50. אני כתבתי בפורום הזה כמה פעמים וקיבלתי תשובות מקסימות אבל עדין אני לא מצליחה להשלים עם עצמי.אני שוקלת את עצמי לפחות 5 פעמים ביום, במיוחד אחרי השירותים שאני רוצה לראות כמה ירדתי. אני מתעסקת עם אוכל בלי הפסקה ויש לי כל יום התקפי אכילה. אני רוקדת בלט וכל העניין של רזון וספורט נורא פעיל אצלי ביומיום.לפני יומיים אחרי ארוחה משפחתית ראיתי שעליתי במשקל והתחלתי לבכות בהיסטריה! אני חתכתי לעצמי את היד ואני מסתירה את זה מההורים והחברים. אני רוצה לספר את זה למישהו אבל אני פשוט מפחדת מהתגובה, בעיקר משל אמא שלי.. אני מפחדת שהיא תתבייש בעובדה שאני הבת שלה והגעתי למצב כזה. אני בוכה כל יום בלילה ובדיכאון כבר כמה חודשים ומסתירה את זה מצוין מהסביבה. לבד בחדר אני מאוד שונה. אני בוכה כל הזמן. אני צריכה עזרה מיידית ואני יודעת את זה. בנתיים אין בי את הכח הזה לעצור את הנסיון להרעיב ולהקיא שכל פעם לא הולך, ואת הכפיפות בטן באמצע הלילה כדי שתהיה לי בטן שטוחה בבוקר. בבקשה תענו לי כמה שיותר מהר. תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא מצליחה להשלים עם עצמי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חמודה כנסי בבקשה

    מאי
    19/11/2012

    קראתי את הודעתך והייתי חייבת להגיב, הרגשתי וזכרתי את עצמי באותם רגעים שהרגשתי ופעלתי כמוך. כל כך כואב לי לשמוע שנפלת לסחרחרת הזאת אבל את יכולה בהחלט לצאת ממנה, אין שום ספק!

    תראי מתוקה, המתכון להשמנה אלו הדיאטות וההרעבות, עברתי את זה על בשרי, רזיתי בדיאטות נכון, אבל השמנתי אחר כך וזה לא כי לא היה לי כוח רצון אלא כי הגוף לא יכל לעמוד בזה, הוא לא בנוי לזה, גם חילוף החומרים מואט במצב כזה של הרעבה. מהרגע שהתחלתי לאכול לפי תחושת הרעב והשובע ולא להרעיב את עצמי המשקל שלי ירד ונשמר ואני לא מדברת רק על הישג השמירה על המשקל אלא גם על ההישג(שהוא באמת ההישג הגדול והעיקרי) להיות שמחה בנפשי שזה הכי חשוב!!! המשקל, המספרים לא אומרים כלום, הם לא באמת חשובים...הם לא עושים את האדם שאת, הם רק מספרים!!!

    הסוד לשמירה על המשקל והסוד להרזיה הוא כל כך פשוט שלא צריך פילוסופיות לזה ולא צריך להרעיב את עצמך ולא צריך לסבול ומה הסוד הפשוט הזה? לאכול כשרעבים ולסיים לאכול כששבעים. ובשום פנים ואופן לא להרעיב את הגוף. הגוף צועק די להתעללות. הוא לא יכול הרבה זמן לעמוד במצבים כאלה...וכשהוא מבחין שהמשקל לא מתאים לו הוא דורש עוד אוכל וזה לא בשליטתנו, זה לא קשור לכוח רצון. ברגע שרעבים - חייב לאכול, זה אומר שאנחנו במשקל רזה מדי לגופנו ושאנחנו לא אוכלים מספיק.

    הגוף יודע כמה לאכול, מתי לאכול ומה לאכול וצריך להקשיב לאותותיו וזה הכל, לסמוך עליו!
    הוא לא מכונה במעבדה עם מספרים וספירת קלוריות...הוא יודע הכי טוב מה הוא צריך וכמה.
    תראי אנשים שהם רזים טבעי ולא סופרים קלוריות ולא מרעיבים את עצמכם ואוכלים מהכל, הם מקשיבים לגוף ולא מפתחים רגשות אשמה אחרי אכילה....

    אני יודעת שיהיה לך קשה להכניס את זה לראשך, גם לי זה היה מאוד קשה אבל זה בהחלט אפשרי!
    ואני ממליצה לך לקבל עזרה מקצועית בהקדם, תאמיני לי שאת לא תתחרטי ואת תברכי את היום שקיבלת את העזרה שתציל אותך מהסחרחרת שנכנסת אליה...


    בהצלחה חמודה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד דבר קטן ששכחתי לכתוב

    מאי
    19/11/2012

    כשהגוף רעב הוא בסה"כ דורש אנרגיה ולא משמינים מזה, זה רק דלק, אנרגיה, שיהיו לו כוחות, שיוכל להתקיים.

    ואם למשל את נמצאת במצב שגם אחרי שאכלת ואכלת את שוב ושוב רעבה ואת לא יכולה לשלוט בעצמך זה טבעי וכנראה שלא אכלת מספיק לכן הוא דורש עוד.
    ואם את רואה שבעקבות כך עלית במשקל זה עוד יותר טבעי ונכון כי הגוף מבחין שהוא לא במשקל שמתאים לו ושהמשקל רזה מדי לגופו אז בגלל זה העלייה, וככה צריך להיות.
    לפעמים גם עולים ויורדים במשקל בלי לעשות כלום ואחר כך זה חוזר בחזרה כי אלו תנודות הגוף, זה טבעי

    מאחלת לך המון הצלחה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מצליחה להשלים עם עצמי - תגובה

    עדי מילר
    19/11/2012

    נשמע שהחשיבה הטורדנית סביב אוכל ומשקל יותר ויותר מקבלת ביטויים התנהגותיים ( שקילות מרובות, הקאות, חיתוכים וכו') ומדבריך עולה מצוקה גדולה וזעקה לעזרה....
    אין סיבה שתתמודדי עם מצוקה זו לבד, אלו דברים שחייבים לקבל מענה בטיפול !!!על כן בשלב ראשון עליך לשתף את הוריך ולפנות יחדיו לאיש מקצוע המתמחה בהפרעות אכילה.
    מניסיון, הוריך ירצו לתמוך ולעזור לך ולא יתעסקו בבושה שמעסיקה אותך. במידה ואת לא מצליחה להשתחרר מהבושה קיימת אופציה לשתף בשלב ראשון את יועצת בית הספר.

    בהצלחה רבה ואל ייאוש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    אני
    19/11/2012

    אני ממש ממש מודה על העזרה של שתיכן! מחר בבוקר אני אבקש לדבר עם היועצת של בית הספר כי אני עדין לא מספיר חזקה כדי לספר את זה לאמא שלי במיוחד שאנחנו לא בקשר הדוק בזמן האחרון... תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתוקה

    מלודי
    20/11/2012

    שמחתי מאוד לעזור ותודה רבה לך שכתבת וביקשת עזרה!!!!
    חשוב מאוד לשתף ולבקש עזרה, את מדהימה, כל הכבוד לך!!!!
    אשמח אם תכתבי בהמשך איך הולך בהמשך הדרך, מאחלת לך המון הצלחה, את ללא ספק תצליחי!!!!!!!!!

    כל טוב מתוקה!:)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בהפרעות אכילה

    מכון CBT
    21/11/2012

    איך מטפלים בהפרעות אכילה?

    מכיוון שהפרעות אכילה הן הפרעות מסכנות חיים, חשוב לטפל בהן ברגע שמזהים את הבעיה. בעבר, נהוג היה להגיע לטיפול פסיכואנליטי משפחתי לפתירת הפרעת האכילה שאובחנה. בשנים האחרונות, הפסיכואנליזה אבדה את קרנה, וכיום מושם דגש רב על טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), אשר הוכח כמועיל במיוחד לטיפול בהפרעות אכילה בשיעורים של למעלה מ-65%.

    מכיוון שקיים קשר הדוק בין הפרעת אכילה מסוג בולימיה לדכאון, טיפול בה באמצעות תרופות נוגדות דכאון כגון פרוזאק, הפך מקובל, והוא מסייע בשיעור של כ-60%. הטיפול אינו יעיל במיוחד עבור אנורקסיה, ובאופן כללי ההמלצה היא לשלבו עם טיפול CBT, בכדי להקטין את הסיכוי לנסיגה בחזרה אל ההפרעה.

    מכון CBT מציע טיפול קוגניטיבי התנהגותי עבור הפרעות אכילה. במסגרת הטיפול, המטופל לומד כיצד לזהות את הסימנים החוזרים הקשורים להימצאותה של הפרעת אכילה, מקפיד על ניהול יומן אכילה מסודר, לומד כיצד להתגבר על המחשבות השליליות ולשפר את הדימוי העצמי וכיצד להתגבר על בעיות ופיתויים שעלולים להופיע ביומיום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו