מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפרעות אכילהא27/12/2012
אני במסגרת מבוקרת וירדתי במשקל קרוב ל15 קילו בחצי שנה באכילה נכונה וטובה. בעברי לפני בערך 10 שנים התפתחה אצלי בולימיה אבל לא כזו שהיתה מטופלת ולא קבועה- זה היה יכול להיות פעם בשבוע פעם בחודש או כמה חודשים לא ואז כן. עכשיו אני מוצאת את עצמי מדי פעם בבולמוסים (האמת שזה תמיד בשבועיים שלפני המחזור) ואז זה יכול להיות יום אחד כזה נגיד והקאה אחת וזהו. אבל הבעיה היא שזה תמיד שם בראש ובגוף. איך אפשר להשתחרר מזה לגמרי. "לחטוא" לפעמים באוכל זה נראה לי הכי טבעי מבחינה שכלית אבל אני כאילו לא מסוגלת להתפנק במשהו אחד ולהמשיך הלאה אלא כל התפנקות כזו הופכת לבולמוס וחגיגה ואז הקאה ואני לא מבינה איך אפשר להשתחרר מזה לתמיד? היו גם שנים שלא הקאתי אז למה זה חוזר מדי פעם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצטרפת לשאלה,
אור31/12/2012מה שאת מתארת זה בדיוק מה שאני חווה . אשמח לדעת אם יש דרך להפטר מזה בעצמי או שזה מחייב טיפול פסיכולוגי , הרי יש תקופות שלמות ואפילו שנים שאני לא מקיאה בהן ואז זה חוזר ונמאס לחיות את זה כבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעות אכילה - תגובה
לירן רוגב02/01/2013אחת התופעות המרכזיות של בעיות והפרעות אכילה היא ההשפעה שלהן על האופן בו חושבים על אכילה ואוכל, ונשמע שגם אם בדפוסי ההתנהגות רוב הזמן את מאוזנת, יש חשיבה לא בריאה על כך, וכתוצאה מכך גם בולמוס והקאה פעם בחודש. ייתכן שדפוס זה מתגבר בתקופות מסוימות, כנראה בתגובה לשינויים במציאות החיצונית או הפנימית, וככל הנראה את נמצאת בתקופה כזו כעת.
את צודקת כשאת מצביעה על המחשבה ש"להתפנק או לזלול מדי פעם זה חטא, כמחשבה בעייתית, וככל הנראה מחשבה שמשמרת את ההקאות. כדי להיפטר ממנה צריך ללמוד גם לשנות את דפוסי החשיבה, וגם לתרגל שינוי התנהגותי (למשל, ללמוד שגם אם עושים בולמוסים לא מקיאים, ומכילים את התחושות למרות הקושי והכאב). אם את רוצה לנסות לעשות זאת לבד את יכולה לנסות למשל לעשות רישום של המחשבות מהסוג הזה בכל פעם שהן עולות ולנסות למצוא להן חלופה בריאה יותר, ובמקביל לנסות לתרגל בהדרגה שינויים התנהגותיים (כמו לתרגל הרגעה עצמית בדרכים שונות, לדחות את ההקאה בהדרגה עד שתיעלם וכדומה). במידה וזה לא מצליח בכוחות עצמך (ומניסיוני זה לא קל לעשות זאת ללא עזרה), שווה לנסות לפנות גם לטיפול פסיכולוגי ותזונתי כדי להיפטר מהבעיה אחת ולתמיד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

