מצוקה, גועל, חלל, עזרה...

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מצוקה, גועל, חלל, עזרה...
    גילי
    10/05/2008

    שלום שמי גל ובסוף החודש הזה אהיה בת 45. גדלתי כילדה וכנערה שמנה. לפני הצבא עשיתי דיאטה מאוזנת וירדתי יפה במשקל. בגלל אורח החיים בצבא, בנח"ל שוב עליתי ולאחר השחרור שוב ירדתי במשקל. התחתנתי, ילדתי שלשה ילדים ובכל הזמן שמרתי על המשקל ע"י הקאות, דיאטות וכו'.. לפני חמש שנים הגעתי למשקל של 80 ק"ג שזה משקל שיא בכל הזמנים. (גובהי 1.63) עשיתי דיאטה של 900 קלוריות ליום. ירדתי 30 ק"ג והרגשתי בעננים. פשוט נפלא.
    אך לצערי שוב חזרתי תוך שנה וחצי למשקל הגבוה שלי.
    אציין שכנראה בגלל הדיאטה הקודמת, או בגלל לחץ נפשי שהייתי בו דפקתי גם את בלוטת התריס שלי, מה שהוסיף לעלייתי במשקל ולתסכול שלי. אציין גם שלאחרונה הפסקתי לעשן בדיוק כשסוף סוף הבנתי שהמשקל מהתל בי ללא קשר לעישון סיגריות.
    לפני חמש שנים עשיתי ניתוח מתיחת בטן ושאיבת שומן אצל רופא מהצפון. אך שום דבר לא עזר משום שזה לא היה משמעותי לשומן (אולי רק קצת לבטן שנמתחה).
    אין לי כוחות. כאשר אני שמנה אני לא יוצאת בכלל, לא יוצאת לרקוד(משהו שאני כלכך אוהבת), מסתגרת בבית ומאוד עצובה. אני מתביישת ומדמיינת ויודעת שזה נכון שאנשים מרכלים עלי מאחורי הגב... איך היא נראית? מה קרה לה? וכו'... הייתי גם אצל שתי דיאטניות ממכבי, שחוץ מלהרצות לי מה לאכול ולכתוב לי על דף (את הכל ידעתי) הן לא עיניינו אותי ולא איתגרו אותי.
    המשקל מנצח אותי. אני מרגישה לא שפויה בגללו. אני כלכך רוצה לההיות במשקל נורמאלי עם אורח חיים נורמלי ולא מסוגלת.
    בבקשה עזרו לי ותנו לי כיוון לצאת מזה. תודה! שבוע טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מצוקה, גועל, חלל, עזרה...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שובה לגל

    חיה דורון
    11/05/2008

    שלום גל. התמודדרות ארוכת שנים את מתארת. עם עליות וירידות תרתי משמע. עם זאת הצלחת לשמור על מה שנשמע כהתנהלות תקינה בחייך הפרטיים. לא ציינת אם במהלך כל השנים היית רק בטיפול של דיאטניות או שלווית גם בטיפול נפשי מכל סוג שהוא. זהו תהליך קשה ומתיש המעלה תכנים שלא קל להתמודד איתם לבד, וובד"כ מוצע ללות את ההשגחה הגופנית גם בטיפול נפשי, כאשר שני הגורמים המטפלים צריכים לשמור על קשר. מלבד זאת יש אפשרות לעיתים להיעזר גם בטיפול תרופתי. המלצתי לך היא לפנות למרפאה להפרעת אכילה באיזור מגורייך, שם תחת קורת גג אחת תוכלי לקבל הערכה מקצועית מכל הגורמים המטפלים. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה אחרונה בבקשה...

    גילי
    11/05/2008

    תודה לך על תשובתך. מעולם לא הייתי בטיפול נפשי. בכל אופן בכל מה שקשור לקופות החולים (אני מכבי) הכל שירות שטחי של דיאטניות וגם דיאטניות קליניות שלרוב עושות את המינימום. כמובן שלדרוש תיאום של דיאטן ומטפל נפשי זו פרבילגיה. זה כן יכול ללכת טוב אצל מטפל פרטי (נכון לנקודת הזמן הזה דבר שאינו מתאים לי). אנסה לקחת את עצמי בידיים ולהצטרף לקבוצת תמיכה. אז שאלה אחרונה: לאיזה קבוצה היית מייעצת לי להצטרף. לחלי ממן (גרוף) או לשומרי משקל?
    תודה לך ושבוע טוב!


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו