מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם זו הפרעת אכילה ??נטע18/06/2008
שלום רב, אני בת 26, אמא לשניים. תמיד עסקתי מאד במשקל גוף שלי ובמראה - זהו קריטריון מאד חשוב בעיניי - איך שאני נראית. אני הייתי שמנה עד גיל 21 בערך - 82 ק"ג עם גובה 156 ס"מ. בגיל 21 הלכתי לראשונה בחיי לדיאטנית שנתנה לי דיאטה די קיצונית לשבוע - לראות אם אני אתחיל לרדת במשקל, לדבריה. הורדתי 3 ק"ג תוך השבוע ההוא - ולא יכולתי להפסיק. הדיאטנית נתנה לי תפריט יותר מלא אך אני לא אמרתי לה דבר והמשכתי עם הדיאטה הקיצונית הזאת ועסקתי הרבה בספורט. ירדתי 25 ק"ג תוך 5 חודשים. בסוף התקופה קצב הירידה האט מאד - ואני הורדתי עוד דברים מהתפריט, כמעט הפסקתי לאכול. המקסימום שהגעתי אליו היה 53 ק"ג. באותה התקופה גם נכנסתי להריון ולא יכולתי שלא לאכול. אחרי ההריון הראשון שקלתי 75 ק"ג והייתי בדיקאון טוטאלי בגלל שהשמנתי. לא יצאתי מהבית - התביישתי בעצמי. בהריון שני הייתי יותר חכמה - העליתי רק 5 ק"ג (ש 3,800 מזה שקל התינוק). אחרי שילדתי (זה היה לפני 9 חודשים) - ירדתי ל 65 ק"ג. אך באותו זמן איבחנו אצלי יתר פעילות חמור מאד של בלוטת התריס והייתי חייבת להתחיל בטיפול בסטרויידים. כמובן התחלתי להשמין מהטיפול, נבהלתי והפסקתי את הכדורים. אחרי חודש ללא טיפול הובהלתי לביה"ח באמבולנס טיפול נמרץ כי מצבה של בלוטת התריס הידרדר והשפיע לי על הלב. מאד פחדתי שהרופאים יתחילו שוב פעם עם הסטרויידים (זה כמובן מה שהם עשו...) - צעקתי על הרופאים באמבולנס כל הדרך - רק לא סטרויידים! אחרי טיפול סטרויידים שני השמנתי 7 ק"ג תוך חודש בלבד ואני לא מצליחה להוריד אותם עכשיו. גם כן, רק לא מזמן אפשרו לי שוב פעם לעשות ספורט - בצורה קלה בלבד, לפני זה גם זה היה אסור לי. עכשיו אני שוקלת 72 ק"ג. אני נמצאת בדיקאון ובחוסר האונים בגלל שאיני מצליחה לרזות בחזרה, כבר כמה חודשים. כל הבעיות הנפשיות הקטנות הקשורות באוכל, שכמעט לא נראו לפני זה, גדלו פי כמה. אני בבולמוסי אכילה נוראיים 3-4 פעמים ביום מה שגורם לי לחשוב על כך שאני אשמין כך במהרה, תחושת פאניקה וחוסר אונים - ושוב פעם אכילה של חצי-מקרר. וחזור חלילה. אני עושה ספורט בצורה אינטנסיבית למרות האיסורים, אך הקילוגרמים לא נושרים. איך אני יוצאת מזה?? אני מבינה שלא אהיה מה שהייתי לפני שני ההריונות ושהבעיה עם בלוטת התריס היא לכל החיים אצלי (וגם התרופות), אך לפחות להיראות נורמלי ???? האם מה שיש לי עכשיו - זו הפרעת אכילה ???? מה עושים במצבי???? נטע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטע שלום
חיה דורון20/06/2008את מביאה בדברייך עיסוק וסבל בלתי פוסק שנראה שאינו מטופל בצורה הולמת, ומשפיעים לרעה על מצבך הבריאותי והנפשי. את נשואה,אמא לילדים צעירים שדורשים עיסוק רב. לא ציינת אם את עובדת. אינך יכולה ואינך צריכה ,לעבור את ההתמודדות הזו לבד. את צריכה להיות תחת השגחה של צוות רב מקצועי שיוכל לתת מענה כוללני, בתוכו מעקב רפואי, יעוץ ומעקב דיאטני ,יעוץ לגבי פעילות גופנית וטיפול של פסיכולוג או עו"ס. פני למרפא להפרעות אכילה באיזור מגוריך לקבלת הערכה וטיפול .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצריכים הפניה?
נטע20/06/2008שלום, תודה על התשובה. אני נמצאת עם שני ילדיי בבית כרגע. האם צריכים הפניה מרופא משפחה למרפאה כזאת? או שישר ניגשים אליהם? כמה יכול לעלות טיפול כזה? כמה זמן הוא נמשך? אני מאד רוצה לגשת לטיפול, שיעזרו לי. נמאס לי מאד מעצמי, אך אני לבדי לא רואה בינתיים פיתרון לבעייה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובהלנטע
חיה דורון21/06/2008הטיפול ניתן במסגרת קופות החולים הציבוריות.. את יכולה לברר במרכז קופת החולים אליה את שייכת. משך הזמן הוא פונקציה של הרבה גורמים, לאחר שתעברי הערכה ראשונית תוכלי לקבל מענה לשאלותייך. הפנייה לקבלת עזרה חשובה. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובות!
נטע21/06/2008נתתם לי כיוון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

