שאלה לגבי הקאות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה לגבי הקאות
    מנסה להתגבר
    24/07/2008

    מה הגורם הפסיכולוגי להקאות? יש לי נטייה להקיא , אצלי זה התחיל עקב טראומה נפשית קשה שלוותה בהמון רגשי אשמה , עצב ודיכאון. היה בי צורך ל'השתחרר' מהלחצים ל'הקיא' את המועקות. מנסה עדייין להבין את עצמי ולנסות להפסיק כדי לא לגרום לעצמי נזק גדול מידי אבל מאוד קשה לי להתמיד. איני יודעת איך לתייג את מצבי כבולימיה , התקפי זלילה ...לא יודעת , רק יכולה לציין שאצלי זה קשור ללחץ נפשי . ההקאות מרגיעות אותי ומאפשרות לי להמשיך לתפקד... כשאני מנסה להפסיק אני מרגישה כאילו איבדתי את 'החבר הכי טוב שלי' - את כדור ההרגעה שלי.. אני לא מקיאה כל יום אלא לרוב בין 1 ל- 2 פעמים בשבוע , קרה אף שהצלחתי להחזיק מעמד שבוע וחצי ללא. מוכנה לשמוע דעתך...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגבי הקאות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    זהר שגיא
    25/07/2008

    הגורמים להקאות, או יותר נכון לשימוש בהקאות כאמצעי לשליטה, הטהרות וכד' משתנים מאדם לאדם. נראה כי קיימים הסברים שאת נותנת לעצמך לגבי התנהגות זאת, אך ההבנה השכלית שלהם כנראה אינה מספיקה על מנת לעצור אותה.
    ההגדרה הספציפית של סוג הפרעת האכילה באמת פחות משנה, והגורם המשמעותי כאן הוא החשש שלך לוותר על מה שנתפס כגורם שמסייע להתמודדות (ההקאות), אך למעשה מגלגל כדור שלג הרסני שקשה לך מאוד לעצור אותו.
    אני מציעה לך לפנות לטיפול פסיכולוגי על מנת לעבד את הנושאים שהעלת ולפתח מנגנוני התמודדות פנימיים יעילים יותר עם הלחצים והמועקות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו