אממ שלום ,

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אממ שלום ,
    מישי
    03/08/2008

    הבת שלי [בת 14] בגובה 170-171 שוקלת 54 קילו בלבד. בדקתי במחשבוני BMI למינהם שהיא נמצאת בתת משקל ושעליה לעלות 2 קילו או אפילו יותר [בחלק מהאתרים היה כתוב שרצוי להגיע למשקל 62! שזה לעלות 8 קילו]. בזמן האחרון אני שמה לב גם שהיא אוכלת פחות . היא קמה נורא מאוחר וכך בעצם היא 'מוותרת' על ארוחת הבוקר.. וארוחת הצהריים שלה זה ארוחת ערב ויוצא שהיא אוכלת פחות. רואים את זה גם על המשקל.. היא אמרה לי שהיא היתה בעבר 55-56 קילו ושהיא לא יודעת איך היא ירדה. היא היתה גם 54 עד לא מזמן. אני חוששת ולא יודעת מה לעשות. האם הבת שלי אנורקסית? היא מטופלת בשיחות בנושא אחר [יש לה ביות גסטרואנטרולוגיות ולכן היא לוקחת משלשלים למיניהן 'פגלקס' נרות ] היא נמצאת במצב נפשי די קשה , לא מדברת עם אביה [בעלי] , נמצאת לרוב בדכאון. מה לעשות?!?! תודה ולילה טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אממ שלום ,

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טעות -היא שוקלת 53 ולא כמו שנכתב!

    מישי
    03/08/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    זהר שגיא
    04/08/2008

    משקלה של בתך אכן נמוך מעט מהנורמה.
    לפי התאור שלך לא ניתן להסיק האם מדובר באנורקסיה, מאחר שזו הפרעה שמאופיינת בדברים נוספים מעבר למשקל גוף נמוך. האם בתך עסוקה באוכל ובמשקל? האם היא מבטאת חוסר שביעות רצון מגופה וממשקלה?
    קיימות סיבות אחרות (גופניות ונפשיות) שעשויות להוביל לירידה במשקל- למשל דכאון.
    ציינת שבתך משתמשת במשלשלים. האם קיים מעקב רפואי אחרי השימוש שלה במשלשים? האם ברור שהיא אינה עושה בהם שימוש לרעה?
    מאחר שבתך נמצאת במסגרת טיפולית, אני חושבת שמתאים להעלות את החששות הללו בפני הגורמים המטפלים בה. מהפרטים שהבאת עולה הרושם שהיא נמצאת במצוקה נפשית, וכדאי לדבר עם הצוות המטפל כיצד לעזור לה והאם כדאי להוסיף כיוונים טיפוליים אחרים כגון: טיפול תרופתי בדכאון ומעקב דיאטני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    מישי
    04/08/2008

    היא משתמשת במשלשלים לא לרעה. יש לה בעיה במעיים משהו תורשתי ככל הנראה [משום שלא נמצא סיבה אחרת לתופעה..] היא כן עסוקה קצת במשקל שלה וחושבת שהיא שמנה כשהיא מסתכלת על עצמה. הבנתי ממנה שהיא גם מתכוונת להתחיל עם ספורט כמו ריצות וכפיפות בטן ושהיא רוצה לרדת ל50. אני לא חושבת שהיא נצאת במצב של דכאון , כלומר יש מקרים והיו. אבל לא נראה לי שזו הסיבה לירידה. בכל מקרה,המון תודה לך!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר תגובה על מה שכתבתי?

    מישי
    05/08/2008

    אני מפחדת לשמוע שהיא אנורקטית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    זהר שגיא
    05/08/2008

    לבתך אכן יש תופעות שאופייניות להפרעת אכילה, אך אבחנה סופית ומדוייקת יוכל לעשות רק איש מקצוע שנפגש איתה ומכיר אותה יותר.
    בכל מקרה, כפי שכתבתי בתשובה הקודמת, מצבה בהחלט דורש פניה לטיפול במרפאה המתמחה בהפרעות אכילה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו