חשש לבולימיה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חשש לבולימיה
    מודאגת
    04/08/2008

    לחבר שלי (בן 29) יש הרגל להקיא כאשר הוא מרגיש "מפוצץ" כהגדרתו. אנחנו הכרנו לא מזמן, אבל התופעה כנראה מהשנה האחרונה. הדבר אינו קורה בתדירות גבוהה אלא לעתים (לפי דיווחיו), אבל הסיבות להקאה כפי שהוא מציין אותן הן תחושת צרבת, משהו מקולקל שאכל או תחושת מלאות יתר. באחת הפעמים שאכלנו בשעת ערב מאוחרת, הוא אמר שיש לו צורך להקיא ושלאחר מכן הוא "יישן כמו תינוק". כמו-כן, בשיחותיי איתו כשעוררתי את תשומת ליבו לעניין, אמרתי לו שהדבר מזכיר את תופעת הבולימיה, ואכן גם אחד מחבריו אמר לו לגבי זה. הוא מאד חרד מהגדרה זו וטוען שהוא אינו "חולה נפש", וכן שהוא יכול לשלוט בזה ויצליח למגר את התופעה בעצמו. כיצד לדעתכן המקצועית כדאי לפעול במקרה זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשש לבולימיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למודאגת

    זהר שגיא
    04/08/2008

    ראשית, לא כל תופעת הקאה מורה על בולימיה.
    כדאי לשלול בעיות גופניות אחרות הגורמות לצרבות, בחילות וצורך להקיא. אני מציעה שחברך יפנה לרופא משפחה ויספר לו על הסמפטומים הללו על מנת להתחיל ברור גופני.
    שנית, מאפיין מרכזי של הפרעות אכילה הוא עיסוק רב באוכל ובמשקל- האם תופעות אלה קיימות אצל חברך? אם כן, כדאי לפנות לטיפול במרכז להפרעות אכילה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו