מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אני לא חושבת שזה אנורקסיה....בת 2316/08/2008
שלום, לאחרונה התחלתי לשים לב לכמה מעט אני אוכלת. הרבה פעמים אני מוצאת את עצמי מורעבת, עם כאבים בגוף וכ"ו. לאט-לאט התחלתי להיזכר איך כבר מספר שנים לפחות אני לא אוכלת "כמו שצריך". הרבה פעמים, אוכל מגעיל אותי. רק להכין לעצמי חצי סנדוויץ' לוקח הרבה כוחות נפשיים, וכשאני אוכלת, הרבה פעמים אני צריכה להכריח את עצמי לחשוב "זה מגעיל". הרבה פעמים, אני לא אוכלת כי יש לי דברים "יותר חשובים לעשות" או כי אני לא מרגישה רעבה. אני מוצאת שאחרי תקופה מסויימת ביום בלי אוכל, מתגנב רעב ואם אני שוב לא אוכלת, הוא נעלם - רק כדי לשוב, חזק פי מאה או אלף, בזמן הכי פחות נוח..... יש גם פעמים שאני פשוט שוכחת לאכול. למרות שהייתי רוצה להיות רזה (ולראות את עצמי כרזה), אני לא חושבת על זה כל היום. כל המידע שמצאתי באינטרנט על אנורקסיה מדבר על נשים שמרעיבות את עצמן במטרה לרזות, וזה לא המקרה שלי. אני יודעת שהיו לי אתגרים עם ערך עצמי ואהבה עצמית, ואני עדיין עובדת על זה, אך המצב יותר טוב מאי פעם, ולכן אני מוצאת את עצמי לא מבינה את ההתעללות שלי בגוף שלי. האם תוכלו לעזור לי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
חיה דורון17/08/2008שלום,
נשמע שאת נמצא במצב מורכב, מצד אחד מרגישה יחסית טוב מבחינה רגשית ומצד שני לא מבינה מדוע את מתמודדת בצורת צמצום עם האוכל. לא ציינת בהודעה אם את נמצאת בטיפול נפשי ומה גובהך ומשקלך. כנראה שיש איזשהו מרכיב לא פתור שכדאי לבחון אותו תוך כדי טיפול ולהבין בצורה טובה יותר מדוע את מצמצמת באכילה ופועלת בצורה שאת פועלת. כמובן, יש גם לפנות לרופא/ת המשפחה לגבי מצבך הגופני, ובמידה והמצב בעייתי, יש לפנות ליעוץ מקצועי המתמחה בהפרעות אכילה.
טוב שאת בחרת כרגע לפנות לעזרה, כנראה שהמצב כבר מפריע לך וזה סימן טוב לטיפול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה
בת 2317/08/2008אני בסוג של טיפול.. יש לי מאמנת אישית, בעיקר בנושא התחום הרגשי, והיא מעודדת אותי עכשיו לפנות לעזרה נוספת בהקשר של הפרעות אכילה. אני לא יודעת את הגובה והמשקל שלי בדיוק. אני יודעת שלפני כמעט שנה, המשקל שלי היה 45 ק"ג, וגם רק כי מצאתי את זה במסמך רפואי מאז. אני לא יודעת מה המשקל שלי עכשיו. כנראה הורדתי במשקל, אבל אני לא חושבת שבאופן דרמטי. הגובה שלי הוא בסביבות 1.51. (מה זה אומר?) על הרופאה יש לי בעיה לסמוך, כי עוד לפני שעניין האוכל הפריע לי, ביקשתי טיפול רפואי בשביל מחלה והצטרכתי לריב איתה כדי לקבל הפניות לבדיקות. הנושא הזה די חדש לי. איפה אני יכולה למצוא ייעוץ מקצועי בנושא הפרעות אכילה, ובמה מדובר? בפסיכולוגית, תזונאית? תוכלי להגיד לי גם כמה זה אמור לעלות דרך קופ"ח ו/או בפרטי? כמו שאמרתי, אני לא מרגישה בנוח לפנות לרופאה, ובנוסף, אני לא יודעת אם אני מוכנה לדבר על זה עם אנשים חוץ מהמאמנת שלי, שהיא היחידה שיודעת על זה כרגע. ואני מרגישה די חסרת אונים, במיוחד שהרעב והכאבים ממשיכים להופיע, ונראה לי שהמצב רק מחמיר....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

