אנורקסיה וזייבן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אנורקסיה וזייבן
    מחפשת מוצא
    04/11/2008

    שלום רב, עד לפני שנתיים במרפאה להפרעות אכילה והוגדרתי כאנורקסית. היום אני בת 30, גובהי הוא 1.60 ומשקלי 45 ק"ג, מעשנת 2 קופסאות סיגריות ביום וממש רוצה להפסיק, אבל ממש מפחדת להעלות במשקל! קשה לי להגיד שהיום, מבחינת הפרעת האכילה, אני ממש בריאה. אני אוכלת לפחות ארוחה ביום.. המליצו לי לקחת זייבן (הידוע כמדכא תיאבון), אך הבנתי שבגלל שהייתי אנורקסית אסור לי לקחת את התרופה. אחרי שקמת קראתי באינטרנט על התרופה, הבנתי שלא בכל הנגמלים מעישון התרופה מדכאת את התיאבון.. שאלתי היא- האם בגלל שהייתי אנורקסית אסור לי לקחת את התרופה, למרות שהיום אני כן אוכלת? ואם אקח את התרופה על דעת עצמי- מה יכול לקרות? תודה מיכל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנורקסיה וזייבן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיכל

    חיה דורון
    05/11/2008

    זיבן במקורה הינה תרופה נוגדת דיכאון עם התוויות נוספות. מהיותה תרופה פסיכיאטרית, מן הראוי שהתיעצות לגביה תהיה עם פסיכיאטר שיוכל לתת מענה לבעיות איתן את מתמודדת, העישון המוגבר והאכילה שדורשת התיחסות גם היא. את יכולה להניח שלא תקבלי עידוד לקחת תרופה על דעת עצמך דרך פורום כלשהוא, ללא מפגש עם רופא. אני ממליצה לך לפנות למקום המתאים.בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחיה...

    מחפשת מוצא
    05/11/2008

    הי, תודה על תגובתך, אך אינני מחפשת עידוד לקחת את התרופה על דעת עצמי מהפורום ובכלל!! אני בסך הכל הייתי רוצה לדעת מהן ההשלכות של לקיחת התרופה על דעת עצמי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיכל

    חיה דורון
    07/11/2008

    כל תרופה הניתנת עפ"י מרשם, מחייבת התיעצות רפואית, המשלבת שיקולים מקצועיים , כמו רקע רפואי, שילוב עם תרופות נוספות ועוד. התיעצות עם רופא שאת סומכת עליו, ובידיו נתונים רלוונטים שתוכלי לספק לו,תתן תשובה הולמת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי מיכל

    רוני
    08/11/2008

    אני בסיטואציה דומה מאד לשלך, הפרעות אכילה בעבר הלא רחוק ומעשנת לא מעט... גם אני חיפשתי מידע על התרופה, ובכמה מקורות קראתי שתרופה זו אכן אינה מתאימה לסובלים מהפרעות אכילה. מבין תופעות הלוואי/סיכונים שצוינו שם הופיעו התקפי אפילפסיה. באופן אישי, החלטתי שלא לקחת סיכונים להתחיל לחפש אמצעי אחר לסיוע בגמילה, למשל רפואה אלטרנטיבית, ולא פניתי ליעוץ אצל פסיכיאטר. החשש שלי הוא, שדווקא בגלל החרדה מהמשמנה בעקבות הגמילה, סימפטומים שונים של ההפרעה יצוצצו שוב, ואהיה חשופה ליותר מידי בעיות רפואיות. אם את בכל זאת מעוניינת בטיפול בזייבן, הייתי פונה לפסיכיאטר ולא לרופא משפחה שרשאי לרשום את התרופה, מדווחת (בכנות רבה ככל האפשר...) על מצבך כיום ומבררת עימו מה הסבירות לתופעות לוואי שליליות. ובכל מקרה, נראה לי שההתמודדות המרכזית של שתינו ושל רבות כמונו היא לקבל את העובדה שבתקופות מסוימות בחיים יש עלייה במשקל... אשמח לשמוע על החלטתך, וכמובן, המון בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרוני

    מחפשת מוצא
    09/11/2008

    הי רוני, קודם כל תודה על תגובתך! דבר שני, אני מכירה את תופעות הלוואי שיש לזייבן, תופעות לוואי דומות מצוינות בהרבה תרופות שאנחנו לוקחים, מהתקפי אפילפסיה אינני חוששת, לפי מיטב הבנתי, התקפים אלו עלולים לצוץ בתדירות גבוהה יותר באנשים שסובלים מאפילפסיה. אני סבלתי מהפרעת אכילה (הוגדרתי כאנורקסית) כ-12 שנה ואני אומר בכל הכנות שיש בי שעד היום אני סובלת מהתופעות של ההפרעה. אני מבינה ויודעת שאין ספק שיש תקופות בחיים שאנו מעלים במשקל, אך בדרך כלל בהפסקת עישון מעלים הרבה. לי יש חברה שעלתה 10 ק"ג ועוד חברה שעלתה 12 ק"ג והכל בגלל שהפסיקו לעשן ואהיה כנה ואומר שאינני מסוגלת לעלות יותר מ-3 ק"ג!! עוד אוסיף ואומר שעשיתי דיקור סיני, טיפול אלטרנטיבי וטיפול באבנים חמות וזה פשוט לא עזר, איך שראיתי במשקל 5 ק"ג יותר פשוט חזרתי לעשן והורדתי את הכל בחזרה. פחד ההשמנה אוכל אותי עד היום!! אני יודעת שהזייבן אסור לאנשים שסובלים או שסבלו בעבר מהפרעות אכילה, אבל לא נראה לי שיש דרך אחרת- הכי הרבה שיקרה שזה ידכא לי את התאבון בדיוק לחודשיים, שזה זמן הטיפול, אחר כך אני כבר מאמינה שאחזור לשגרה, למרות שאני יודעת שהזייבן לא בהכרח מדכא תיאבון. בכל מקרה, החלטתי כבר מחר להתחיל (בתקווה שזה יעזור) וכל מה שאני יכולה לעשות זה לקוות שהכל יהיה בסדר.. אשמח לעדכן בהמשך לגבי ההתקדמות.. ותודה לך על תגובתך שוב.. אם יש לך עוד המלצות אשמח לשמוע אותם!! שיהיה שבוע טוב מיכל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי מיכל

    רוני
    09/11/2008

    מבינה ומזדהה עם כל מילה שכתבת... לצערי אין לי המלצות, עדיין לא ניסיתי להפסיק לעשן וכמובן שחוששת מאד מהשמנה, וכל הקשיים האחרים הכרוכים בגמילה. מאחלת לך המון בהצלחה, ושוב, אשמח לעדכונים!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו