מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אני בדילמהשקד20/11/2008
אני בת 17.5 ומאז כיתה ו' אני מתעסקת רבות עם עיניין הקלוריות, בכיתה י' הגעתי לתקופה המלאה ביותר שלי ובכלל הייתי שקועה בדאון נפשי עמוק. שקלתי 47.5 וגובהי הוא 1.55 . לאחר מספר חודשים התחלתי לקחת כדורי ריכוז שגרמו לי לאיבוד התיאבון, בהתחלה לא הרגשתי כי הייתי יחסית מלאה ולכן החלטתי לזרום עם העיניין אך במהרה הגעתי למשק נמוך מעט מ 41 ק"ג. לאחר זמן קצר יחסית העלתי 2 קילו ומאז אני יויו סביב ה-3 ק"ג. העיניין התחיל להסבך לאחרונה כשעליתי למשקל 45 ולא הצלחתי לרדת בינתיים. כל החברות שלי רזות מאוד ושתיים מהן סבלו מאנורקסיה בתקופה האחרונה מה שאומר שאני ה"עבה" שבחבורה וזו נישה שאני שונאת להיות בה. בכל פעם שהדיאטה נכשלת אני מחמירה עם עצמי ונעשית קיצונית יותר: אני רצה על ההליכון ושורפת 1000 קלוריות ואני הולכת לכל מקום ברגל ואני בשאיפות לאכול 10 ירקות ביום! אני מרגישה כאילו היצר הרע שבי פועל פה, אני נהנית מהעובדה שמתארים אותי כילדה צנומה ודקיקה והרגשת הרעב נותנת לי כוח שליטה וסיפוק. מבחינתי, לאכול דברים משמינים זה להיות בהמה חסרת מעצורים. אני נמצאת בטיפול כבר למעלה משנתיים אך אין לי אומץ לדבר על זה עם איש, בתקופות היותר רזות שלי תמיד הייתי אומרת לאנשים שאני שוקלת ק"ג אחד יותר ממה שהייתי באמת. עכשיו, אני בטוחה שארד אך רציתי לדעת עם משקל 41 יהיה מסוכן מדי בשבילי (ואם כן מהו משקל המינימום בשבילי) ומה עלי לעשות בקשר למה שני מרגישה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשקד
חיה דורון22/11/2008המשקל אליו את מבקשת להגיע ובו להשאר, אינו משקל תקין, אלא נמוך. מגיל צעיר את עסוקה בחישוב קלוריות בגופך ובהשוואה לאחרות. את לא מציינת סביב מה את נמצאת בטיפול והאם הנושא אוה את מעלה כאן עולה בטיפול. התמודדות כזו אינה יכולה להתקיים ללא עזרה. את מדברת על יצר רע, על תחושת שליטה על היותך חסרת מעצורים, כל אלו צריכים להיות מדוברים. מה יודעים האנשים הקרובים אלייך- הורים, חברי משפחה אחרים- על תחושותייך? נסי לדבר עם חברותייך שהתמודדו עם ההפרעה ושאלי אותן על הנסיון לשתף אחרים.את יכולה להשתמש בדברים שהעלית כאן כדי לפתוח את הנושא. אל תשאירי את הקושי לעצמך בלבד. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

