הנה ההחלמה שלי - עשרה שלבים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הנה ההחלמה שלי - עשרה שלבים
    תמר
    17/05/2009

    החלטתי שאכתוב כאן על ההחלמה שלי . ההחלמה שלי היא שלי בלבד כמובן ואין לראות בההמלצה לשום דרך פעולה ככה זה היה וזה מה שעזר לי .
    שלב ראשון : להבין שיש בעיה .
    הייתה לי תדמית על בעיות אכילה : אישה רזה מאוד , חיוורת , עם שיניים רקובות ושיער נושר שאוכלת שני מלפפונים ביום. על בולמיות חשבתי שהן מקיאות אחרי כל ארוחה , 3 או 4 פעמים ביום . מכיוון שאני לא הייתי כזו , לקח לי שנים להבין שמשהו לא בסדר. אני מקיאה בסך הכל פעמיים בשבוע ואני לא ממש רזה . אז אני בסדר , נכון ?
    אז זה לא בסדר . אנשים לא אמורים להקיא את האוכל שלהם כדי לרזות . לא אמורים להשתמש על בסיס יומי במשלשלים . בולמיה היא אלפי צורות של אכילה ואין גבול שצריך לעבור אותו .
    שלב שני : לבקש עזרה/לספר למישהו
    ההקאות היו הסוד הכי גדול של החיים שלי . יש הקלה גדולה בלספר למישהו (אני סיפרתי לפסיכולוגית שלי ואחריה לשתי חברות קרובות . וזהו . אמא שלי עד היום לא יודעת ) .
    שלב שלישי : ללכת לטיפול .
    עשיתי טיפול פסיכולוגי של קרוב לשנתיים. אחד מול אחד עם פסיכולוגית מדהימה. גיליתי בטיפול את המקום שהיה לאוכל בחיים שלי , למה תדמית הגוף שלי כל כך דפוקה ( התייתמות בגיל צעיר מאבא ואמא מורכבת מאוד שלא תרמה לדימוי העצמי שלי, תודה ששאלתם ) הוצאתי כעסים , בכיתי הרבה וקיבלתי ים תמיכה ואהבה . האישה הזו הצילה לי את החיים . לא פחות .
    שלב רביעי : ל ה פ ס י ק ל ה ק י א !!!
    חד משמעית , שחור ולבן ,אין דרך חזרה . גם אם אכלתי יותר מידי , גם אם נפלתי לבולמוסי אכילה חוזרים ונישנים . להתמודד עם התחושה המגעילה שיש בגוף כשהוא מפוצץ מאוכל . להתמודד עם רגשי האשמה ועם הפחד מההשמנה . להבין למה אכלתי ככה ואיך מונעת את זה בעתיד .זו ההתמודדות . לא לרוץ להקיא .
    שלב חמישי : ל'קנות בגדים
    זה שלב קצת מבאס . ההפסקה של ההקאות לא באה ביחד עם הפסקת בולמוסי האכילה והתוצאה היא שעולים קצת במשקל . אז מה עשיתי ? ארזתי את הבגדים הקטנים בשקית ניילון גדולה ודחפתי לארון . הלכתי וקניתי לעצמי בגדים חדשים במידה אחת יותר גדולה . זה היה מדכא אני לא אשקר לכם . אבל לאורך כל הדרך לא הפסקתי להגיד לעצמי את המנטרה הבאה : העיקר שהפסקתי להקיא . זה היה הכי חשוב .
    שלב שישי : להתחבר בחזרה לעצמי
    זה השלב הארוך ביותר , שאני נמצאת בתחילתו . הבולמיה שיבשה לחלוטין את תחושות הגוף שלי .לא ידעתי מה זה רעב , מה זה שובע , מה אני אוהבת לאכול ומה לא .
    התחלתי לקרוא ה מ ו ן על תזונה ולראות הרבה תוכניות טלווזיה על הפרעות אכילה . הבנתי את האוכל טוב יותר . מה טוב, מה פחות .
    עשיתי ניסויים פנימים עם עצמי . איזה אוכל גורם לי להרגיש קלה ומלאת אנרגיה? איזה אוכל גורם לי להרגיש כבדה ? היום אני אוכלת בעיקר האוכל אורגני , שותה הרבה מים ומתאמנת .
    אני ממשיכה בתהליך שלי ומקווה לחזור לבגדים הקטנים שמחכים לי בשקית בארון . רק הפעם אני הולכת לעשות את זה בדרך הנכונה והבריאה .
    תודה שקראתם,
    תמר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לתמר (:

    מנסה לשכוח.
    17/05/2009

    וואו, את מדהימה, לעשות את הדברים האלה זה נראה לי כלכך רחוק ( לצערי הרב ) וקשה מאוד.
    זה יפה לראות איך שבאמת לקחת את עצמך בידיים והבנת.
    הלוואי שהייתי כמוך .. !!!

    מצטערת על השאלה הטיפשית, ושאני לא מבינה כל-כך, אבל למה את רוצה לחזור למידות הקטנות אם אמרת שאת רזה ??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי לך

    תמר
    17/05/2009

    לא אמרתי שאני רזה , להיפך , ציינתי שמעולם לא הייתי ממש רזה . אני עכשיו מידה אחת יותר ממה שהייתי ב "ימי החושך " . הייתי רוצה למידות האלה הקטנות יותר אבל לעשות את זה בדרך בריאה ונכונה . דרך אגב, גם אם אני לא אצליח ... לא נורא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יפה לך

    אורלי
    18/05/2009

    הי אני רוצה להגיד שאת פשוט מדהימה !
    איך שהצלחת וואי,אני גם בולמית אך קצת יותר ממך כמעט כל יום
    אני בהחלט שמחה בשבילךאני מאוד לא מאמינה בפסיכולוגים בכל ה שקשור להפרעת אכילה
    אניאשמח לשמוע ממך,בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • את יכולה

    תמר
    18/05/2009

    אורלי - תודה רבה רבה לך . אני ממליצה לך מאוד ללכת לטיפול .תמצאי פסיכולוג שיתאים לך . את לא בולמית באשמתך . משהו גורם לזה ובמשהו הזה צריך לטפל . אל תפסלי טיפול . חבל !
    שיהיה לך בהצלחה ושיהיה לך הכח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לתמר

    אלמונית
    21/05/2009

    תמר שלום רב,
    אני גם כן סובלת מאוד מהפרעות אכילה חמורות של שנים רבות, אכילה כפייתית, הרעבות, נטילת משלשלים וכו'...
    אני מחפשת פסיכולוגית שמתמחה בהפרעות שכאלו
    האם תוכלי להמליץ לי?
    למי את הלכת?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו