תינוק שלא אוכל

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תינוק שלא אוכל
    קרן
    05/07/2009

    שלום,

    לירון, הבן שלי, בן ארבעה וחצי חודשים.
    נולד 4 קילו, אכל 120 סימילאק 7-8 בקבוקים ביום. בגיל 3 שבועות בערך אובחן עם רפלוקס סמוי בעקבות התפתלויות בזמן האוכל, בכי, סירוב לאכול, שיעול והיה צורח כשהיינו משכיבים אותו על הגב (אובחן ללא בדיקה פיסית). הוא התחיל להיות מטופל בזנטק ואנפמיל אך לא ראיתי שיפור משמעותי. בגיל 6 שבועות בערך, החלטתי על דעת עצמי לנסות פורמולה צמחית, ומיד ראינו שינוי בהתנהגות שלו, גם בזמן האוכל ובכלל, לירון הפך נינוח יותר, כנראה הייתה בעיה בחלב, עד היום לא אובחן אם זה היה הלקטוז או החלבון חלב. הייתה תקופה "רגועה" של כשבועיים - שלושה בהם אכל די בסדר, ובמקביל התחיל לישון לילה שלם, וירד ל5 ארוחות ביום של כ-120... ואז התחיל שוב לרדת בכמויות, לפעמים מסיים את הבקבוק, אבל במקביל היו גם פעמים רבות בהן היה מוכן לאכול כמויות קטנטנות של 30-40 מ"ל בלבד. מעולם לא הראה סימני רעב, אני הייתי מאכילה אותו כל 4 שעות. בגיל שלושה חודשים בערך הגעתי לטיפת חלב ונאמר לי שהוא לא עולה מספיק במשקל וחזרנו להשקל כל שבוע, ונתגלתה עצירה בעלייה במשקל(כשהיה 6300). בגיל 15 שבועות הומלץ לי להתחיל דייסות בכפית ומוצקים (פרי וירק בהדרגה) בארבעה השבועות הראשונים הוא אמנם לא רצה לאכול, כרגיל, אבל היה בכל זאת איכשהוא אוכל והעלה בארבעת השבועות האלה כ-700 גרם, היום שוקל 7. אבל בשבוע האחרון, הוא פשוט משאיר את האוכל בפה, לא בולע, ומשאיר אותי חסרת אונים. הוא מעביר ימים שלמים על כפיות בודדות של דייסה/פרי... אני עדיין מציעה לו בקבוק בבוקר ובערב, אבל לרוב הוא מסרב, או שאוכל כמות קטנטנה של עד 60 מ"ל..

    היינו אצל הרופא שנתן לנו אבקת פוליקוס, אך בסופ"ש הבנתי שזה לא פתרון, לדחוף לו קלוריות ריקות. (גם דייסות כל היום זה לא בדיוק אידאלי, בלשון המעטה). והיום אבקש עבורו גם בדיקות דם, והפניה לדיאטנית / תזונאית תינוקות. אני לא מבינה כבר אם זה התנהגותי, או פיסי, כשהוא מפסיק לאכול, בניגוד לפעם, שהיה צורח מכאבים, הוא פשוט שומר את האוכל בפה, אבל מחייך ומברבר תוך כדי... רק אם אני מתעקשת זמן רב, עם הבקבוק / הכפית, הוא מתחיל להתבכיין. לא מראה סימני כאב או אי נוחות פרט לחוסר רצון לאכול. אני גם לא יודעת אם אני מציעה לו יותר מדי אוכל .... לפני כמה ימים החלטתי לבדוק את זה, בבוקר, לאחר 12 שעות ללא אוכל, הצעתי לו בקבוק ואכל כמה מ"ל בודדים.... לאחר שעה הצעתי לו פרי, והוא גם לא אכל כלל... ואז רציתי לחכות ולראות מתי יבקש. כל היום עבר, לא ביקש אוכל, מדי פעם נתתי לו כמה שלוקונים של מים, שלא יתייבש, ובערב "נכנעתי" והצעתי לו בקבוק... ולהפתעתי, אחרי 12 שעות ללא אוכל (שלמעשה זה כמעט 24, כי בבוקר כמו שציינתי הוא אכל מ"ל בודדיםם) הוא שתה בחוסר רצון כמעט 100 מ"ל פורמולה, בזמן שהוא דוחף מעליו את הבקבוק ואני מחזירה חזרה, והוא דוחף ואני מחזירה, וחוזר חלילה.

    מה קורה כאן?!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק שלא אוכל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    יעל שטראוס-הנדל
    05/07/2009

    שלום קרן,
    הגעת לפורום של הפרעות אכילה, נסי בפורום של תינוקות/ תזונת תינוקות וכו'.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לתינוק שלי בעיות דומות

    מתוסכלת-סיגל
    13/07/2009

    הי לירון, אני מבינה לליבך. גם לי יש תינוק בן שלושה חודשים, עד לפני כחודש אכל מצויין ללא בעיות ועלה מעולה במשקל. בזמן האחרון הוא צועק ומשתולל תוך שהוא מנסה לשאוב מן הבקבוק ולא מסוגל לאכול. בנוסף לא מראה סימני רעב.
    אני מנסה לבדוק אפשרויות שונות. אולי נוכל לעזור זו לזו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחזיקי מעמד ואל תוותרי

    יוטל
    26/07/2009

    1. לבת שלי הייתה ירידה דרסתית בכמות אוכל כשצמחו לה שיניים
    תבדקי האם חניכיינם שלו לבנים - זה סימן שצומחות לו שיניים
    2. האם את משתמשת בסימילק או מתרנה - כדי לנסות את שנהם
    לבת שלי אני נותנת מתרנה ניסיתי להחליף לסימילק - אבל היא הקיא אותו
    לבן אני נתתי ישר סימילק - אבל הוא לא אוהב אותו
    3. תנסי לתת לו פרות (בננה) אולי זה ילך יותר טוב
    4. תמיד אפשר לפנות לב"ח שניידר
    5. זה מאוד בעייתי שתינוק לא עולה במשקל
    רופא ילדים שלי בכללית ד"ר רבינוביץ מצויינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו