לעיסת מסטיק כפתרון לזלילה ?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לעיסת מסטיק כפתרון לזלילה ?
    אבי
    04/08/2009

    שלום ,
    כבר כמה שנים פעם בשבוע-שבועיים היו לי "התקפי זלילה בלתי נשלטים" (בעיקר על מתוקים)
    ניסיתי כל מיני שיטות לפתור את הבעיה ושום דבר לא עזר.
    בזמן האחרון במהלך היום התחלתי ללעוס מסטיק (טעם פירות ללא סוכר) ושמתי לב (שלפחות בינתיים :) ) אין לי חשק למתוק והזלילות בכלל לא בראש שלי....
    רציתי לדעת האם ייתכן שזה קשור ?
    האם יש איזה בעיה בלעיסת מסטיק רוב שעות היום ?
    מה שמטריד אותי קצת זה שאני גומר 2-3 קופסאות (של 20 יח) ביום,
    כשהטעם נגמר - אני מחליף...
    מה לגבי הקלוריות - כמה קלוריות זה מוסיף להערכתך ?
    אני יודע שזה פתרון לא מושלם - אבל נראה לי עדיף על "זלילה" (2 קופסאות גלידה, שוקולדים, עוגות ועוגיות וכו'...) אם כל התוצאות שבאות אחר כך (גם רגשיות גם פיסיולוגיות)....?

    מראש תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאבי

    לירן רוגב
    05/08/2009

    כדי לענות לך צריך לדעת קצת יותר פרטים, כמו למשל על איזה רקע התקפי הזלילה האלו הופיעות מכלתחילה, ואיך נראתה האכילה באופן כללי אז וכיום. אם התקפי הזלילה האלו הופיעו על רקע של אכילה מצומצמת מאד בשאר השבוע, מן הסתם לעיסת מסטיקים אינה הפתרון. בכל אופן, כדאי להתייעץ על כך בשלב ראשון עם תזונאי/ת, כדי להבין לפרטי פרטים את ההתנהלות שלך מול אכילה ולסייע לך להתנהל באופן מאוזן ומווסת. במידה ומדובר בהפרעת אכילה יש צורך גם בטיפול נפשי/רגשי נלווה, אבל כאמור לשם כך כדאי להתייעץ קודם כל עם מומחים בתחום על מנת להבין את התמונה המלאה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • .

    אנה
    12/10/2009

    שלום אני רוצה להקשיב לעצתך אבל אני לומדת בביה''ס שבו א ס ו ר ללעוס מסטיקים מה תציע לי בנידון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתור לועסת מסטיקים במקום אכילה

    yb
    14/10/2009

    אנה שלום,
    גם אני הייתי לועסת מסטיקים כדי לא לאכול הרבה (לא ממש עזר לי אבל לא על זה רציתי לדבר איתך) ועשיתי זאת במשך שנים רבות, כולל בבית הספר (כתבו על זה בספר המחזור של התיכון).

    אבל -
    לפני כחצי שנה החלו לי כאבים משמעותיים, שאני בטוחה שיש גם לך, בלעיסה, כאבים בזמן פיהוק וקנאקים בזמן לעיסה של ארוחה רגילה.
    בבדיקה עם רופא פה ולסת הוא אמר לי שיש לי דלקת, הפנה אותי לפזיוטרפיה וציווה עלי להפסיק ללעוס.
    זה היה כמו לצוות על מישהו להפסיק לעשן/לקחת סמים/לשתות אלכוהול (מחקי את המיותר) מעכשיו להרגע!!
    ובכל זאת, בשל הכאבים עשיתי זאת, והכאבים פסקו לאט לאט.
    מעבר לסוגיות הדיאטה, חבל לך להרוס את הלסת. לתשומת ליבך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו