אנורקסיה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אנורקסיה
    שקד
    21/12/2009

    שלום, אני בת 16 ובשנה האחרונה סבלתי מאנורקסיה, הגעתי למשקל נמוך (45 ק"ג על 1.70) והתקשיתי מאוד לתפקד. בזמן האחרון התחלתי לאכול יותר נורמלי ע"מ להשתקם ולחזור למשקלי הקודם, 55 קילו, אך אני עדיין נורא מפחדת מהשמנת יתר, למרות שאין לי שום נטייה להשמנה.
    ביומיים האחרונים אכלתי כל מה שהיה בא לי והגעתי ל3000 קלוריות בכל אחד מהימים האלה, אני מאמינה. שאלתי היא האם אני אוכלת כ"כ הרבה כתוצאה מההרעבה הרבה שנצברה אצלי וזה יתאזן מתישהו, או שמא אני צריכה להתחיל לשלוט בכמויות האוכל שאני אוכלת ע"מ לא לעבור את המשקל הקודם שלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנורקסיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדעתי

    שואלת
    23/12/2009

    על סמך ידע ביולוגי- הגוף שלך הוא מערכת מאוד מורכבת (כמו של כולם) והוא כבר "יודע" שלא ניתן לסמוך עלייך, ושאת תרעיבי אותו, ויש לו מנגנון הישרדות שאומר בערך ככה: "אם היא מרעיבה אותי בחלק מהזמן אז כשאני כבר יכול לאכול אני אוכל כמה שאני רק מסוגל כדי לשרוד". זה מנגנון ביולוגי ידוע וחשוב מאוד להשרדות האדם. ברגע שהגוף "ידע" שניתן לסמוך עלייך ואת לא מתכוונת להרעיב אוות יותר הוא יסתדר, זה לא קורה בבת אחת כמו שאנחנו רוצים שזה יקרה בגלל שלוקח לגוף זמן כדי להפעיל או להפסיק את המנגנון הזה (זו הסיבה שבתחילת הרזיה יורדים יותר בחדות במשקל, בגלל שהגוף לא מתייעל בכזאת מהירות), וצריך להעזר בסבלנות.

    ממליצה לך לא לעשות את הדברים לבד ולפנות לדיאטן/ית מומחה/ית להפרעת אכילה לשם תפריט מסודר שיעזור לגוף שלך לחזור לנורמלי ולא יעשה לך דברים כאלה יותר.

    בלי קשר כל הכבוד על הרצון שלך לצאת מזה, ועל התהליך! אל תוותרי להפרעה הזאת, את תנצחי בסוף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לשקד

    יעל שטראוס-הנדל
    30/12/2009

    שלום שקד,
    טוב שאת בתהליך שיקום, ואני בטוחה שעדיין יש מחשבות ופחדים לגבי המשקל. אכן, לוקח זמן לגוף להתאזן חזרה. כפי שענו לך כאן, יש לו מנגנונים רבים המשפיעים על כך. בכל זאת, אני ממליצה לפנות לדיאטנית מומחית בהפרעות אכילה שתעזור לך לאזן את התפריט, ושתפריט זה יכלול את כל המרכיבים החיוניים לגופך. את בגיל מאוד קריטי מבחינת התפתחות ולכן חשוב שהתפריט יהיה מאוזן ומותאם לך ולגופך.
    המון הצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו