מחפשת עזרה לחברה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מחפשת עזרה לחברה
    מלאני
    30/01/2010

    שלום,
    יש לי חברה בתחילת שנות ה20 לחייה.
    אני מכירה אותה מאז שהיא ילדה קטנה. בחיים לא שמתי לב שיש לה תסמינים של אנורקסיה או בעיית אכילת אחרת .היא היתה ילדה עם שמחת חיים, ילדה בריאה מאוד עם תיאבון בריא, היה לה גוף יפה מאוד. בחיים לא התעסקה בגוף שלה ותמיד נראה כאילו היא היתה שמחה עם מה שיש לה. יש לאותה חברה אחות גדולה שסובלת כבר מגיל 9 מאנורקסיה חמורה! דבר זה השפיע מאוד על חייה ותמיד אחותה עירבה אותה בנושא המשקל שלה. תמיד היא הייתה עוזרת לה ומפחדת על מצבה ולעולם לא רצתה להיכנס למצב הזה גם. מאז שאני זוכרת אותה היא הייתה ילדה שקולה, בוגרת שחושבת בהיגיון. לפני כשנתיים בערך היא התחילה להרזות והתירוץ שלה תמיד היה שזה נובע מדיכאון ושהיא בשליטה. האמנתי לה עד שראיתי שזה מגיעה למצב שהיא כבר יותר מדיי רזה. כרגע היא שוקלת בסביבות ה36, וכבר לא מקבלת מחזור.
    לאחרונה היא וחבר שלה נפרדנו לאחר 3 שנים וזה לא מעסיק אותה אפילו לא קצת. היא כל היום מדברת על אוכל ומספרת כמה שהיא אוכלת, אך אף פעם שאנחנו הולכות לבתי קפה ומסעדות היא לא מזמינה כלום. בפועל לא ראיתי אותה אוכלת. לטענתה היא בדיוק אחרי ארוחה בבית והיא לא רעבה. יש לציין שהיא גם נורא עצבנית, ולא מחוייכת וכבר לא מתעניינת בשום דבר. הדבר היחיד שמעניין אותה זה לצאת מהבית באופססיה. יש לציין שאי אפשר באמת לדבר איתה על זה כי היא מתגוננת ולא נותנת להתקרב אלייה.
    מה אני יכולה לעשות שיעזור לה לצאת מזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחפשת עזרה לחברה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני חושבת

    שואלת
    30/01/2010

    שלדבר איתה בכנות על הנושא, לא משנה כמה היא תתחמק, להציב את האמת מול הפרצוף שלה.
    מצבה נשמע מסוכן, עד רמה של סיכון חיים (36 קילו בגיל 20 ומשהו? זה טירוף!), ולכן הוריה צריכים לשקול אשפוז בכפייה (אני לא אומרת בטוח ללכת על זה, וממליצה להתייעץ עם איש/אשת מקצוע לפני שמחליטים).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה למלאני

    יעל שטראוס-הנדל
    02/02/2010

    שלום מלאני
    אני מבינה את דאגתך לחברתך, ונשמע שאתן באמת חברות קרובות עם היסטוריה משותפת ארוכת שנים. כשנמצאים במצב מתקדם של אנורקסיה, אחד התסמינים הוא הניסיון להסתיר את המחלה, והמחשבות הבלתי פוסקות על אוכל, אכילה, מראה וכו'.נשמע שאכן חברתך נמצאת בבעיה, במיוחד לאור משקלה הנמוך. אני ממליצה לפנות להוריה של החברה ולהסב את תשומת ליבם למצב. אני מניחה שלאור הכרותם את המחלה, הם שמים לב, אך עם זאת יש לכך חשיבות.
    את יכולה לנסות לדבר איתה על מצבה ולהביע את דאגתך, אך תפקיד ההורים הוא לנסות ולעזור לה במה שניתן.אם יש דמויות נוספות משמעותיות בחייה, שיכול לדבר איתה על הנושא, גם אותם ניתן לשתף בדאגה שלך.
    שיהיה לך המון בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו