הפרעת אכילה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפרעת אכילה
    אני
    20/08/2010

    לאחר ירידה ניכרת במשקל,הגעתי למצב של תת תזונה-לא תת משקל! אלא חוסרים בגוף
    בשנתיים האחרונות אוכלת משהו כמו 400-700 קלוריות ביום+פעילות גופנית יומיומית.
    אובחנתי השבוע שיש לי הפרעת אכילה ושמה אנורקסיה לפחות במובן של החשיבה וההתנהגות שלי.
    הדיאטנית כתבה לי תפריט של כמעט 2000 קלוריות ביום,אבל אני נורא מפחדת לאכול כדי שלא אשמין.
    אני כן מעוניינת לעזור לעצמי אבל לא רוצה להשמין.נכון זה המון קלוריות?והגוף כן יעלה במשקל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת אכילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסרים בגוף

    ט
    21/08/2010

    בתור אחת שהיה חסר לה בגוף ויטמין b12 עד למצב של קבלת זריקות.. תאמיני לי שעדיף לאכול מאשר לסבול מחוסרים ולקבל זריקות, זה הכי גרוע וגם משפיל מאוד.

    כל המשפחה שלך לוחצת עלייך לאכול ולא בא לך, אני מבינה את זה.
    אבל תחשבי שזה בשביל הריכוז שלך, והמחלות, שלא נדבר על המחלות , כל חודשיים תפסתי מחלה אחרת כי הגוף חלש - וירוסים וכו..

    עדיף לאכול בצורה מסודרת ולהיותבמשקל בריא מאשר לאכול מעט.

    אני הגעתי למצבים של חוסר ריכוז בחיי העבודה שהגיעו למצבי פטורין בגלל חוסר ריכוז..

    וחוץ מזה לא חייבים לעשות הכל בבת אחת, זה תהליך.. כל פעם לאכול קצת יותר..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני משתדלת לשנות לאט לאט

    אני
    21/08/2010

    התחלתי לשנות,ואני מקווה שיהיה בסדר אבל זה תהליך.....לא פשוט בכלל!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חומרים בגוף

    ט
    21/08/2010

    גם לי מאוד לא קל, כי עליתי במשקל וקשה לפעמים להתרגל לגוף החדש, פתאום הבגדים נראים שונים על הגוף, אבל עדיף להיראות שונה ולהרגיש פיסית טוב יותר.

    לי הייתה בעיה כמו שלך של ירידה במשקל בגלל תפריט מינימלי, ובסוף באה לי תגובה גם הפוכה, נטלתי משלשלים כי לא השלמתי עם ההשמנה.

    אני לא מאחלת לאף אחת לעבור את זה, ועוד המצב שלי היה יחסית קל ולא קיצוני.
    קיבלתי טיפול בתל השומר במחלקה להפרעות אכילה בשילוב של פסיכולוג ודיאטנית, וזה די עזר.

    גם את יכולה.
    אני עדיין מתמודדת עם הבעיה לעיתים רחוקות אבל ברגע ששומרים על תפריט מאוזן, שומרים על המשקל החדש ומתרגלים אליו.

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני גם נוטלת משלשלים

    אני
    21/08/2010

    יש בעיית עצירות כרונית כבר שנים,ומאז הדיאטה זה החמיר.
    אני שותה משלשלים בערך 2-3 פעמים בשבוע [לקסעדין*2 בכל פעם] ובמשך השבוע בערב לפני
    השינה או הנילקס\יובסלקס כדי להתרוקן בבוקר.
    אני לא שותה בצורה קיצונית מלא כדורים כמו שאני קןראת בפורומים השונים.
    כרגע במחשבה שאני יעלה במשקל מזעזעת אותי והראש לא מאפשר לי לשנות לגמרי את המצב.
    אני מקווה שלאט עם הזמן החשיבה תשתנה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    לירן רוגב
    22/08/2010

    אצל אנשים שסובלים מהפרעות אכילה נמצאת כמעט תמיד אותה אמביוולנטיות שאת מתארת: מצד אחד הבנה שההתנהלות סביב האכילה הפכה לבעיה שמשתלטת על החיים, ומצד שני חשש לעשות את השינויים תזונתיים שהם חלק מהשינויים שנדרשים במצבים אלו. הפחד לעלות במשקל הוא אחד ממאפייני המחלה הזו שאובחנת בה, ויש להתייחס אליו כאחד מהסימפטומים של הבעיה. במילים אחרות, לעבוד בטיפול על הפחד הזה, ולא לתת לו לנהל אותך. יותר קל לומר מלבצע, אני יודע, אבל זה חלק חשוב מהתהליך.
    בנוגע לשימוש במשלשלים: משלשלים יוצרים מעגל מרושע, ככל שהגוף מסתגל ומפתח תלות בהם, כך יותר קשה לתת צואה בלעדיהם וסובלים מעצירויות, צריך להשתמש במשלשלים, והתלות בהם מתחזקת. כמובן שמעבר לכך, עצירויות קשורות גם לחסכים התזונתיים באופן כללי. לכן תהליך ההחלמה מכוון בין היתר גם לאיזון תזונתי, וגם לגמילה הדרגתית מהמשלשלים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בקשר לכך

    ט
    24/08/2010

    שלום לירן!

    אתה טוען שיש להגמל בצורה הדרגתית מהמשלשלים?

    פשוט כשהייתי בטיפול אצל דיאטנית ופסיכולוג, תמיד אמרו לי להפסיק מייד עם המשלשלים.
    אז איך באמת עובדים על כך שלא תהיינה עצירויות..? המליצו לי על שמן פאראפין, זה לא ממש עזר

    בנוסף קשה להתמודד עם רגשות האשם של האכילה כביכול "הנורמלית", האם רק טיפול עם מעקב יכול לעזור
    או שיש אפשרויות של התמודדות לבד בלי מטפלים?

    תודה

    טלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עליתי במשקל

    אני
    26/08/2010

    מופיע לי שעליתי כמעט 3 קילו,זאת ולא ממש "השתוללתי" עם האוכל ולא אכלתי בדיוק בדיוק את התפריט מרוב פחד להשמין ולמרות זאת אני רואה עלייה משמעותית.
    מוזר,כי לפני בערך 4 ימים הייתי במשקל הרגיל שלי...
    איך זה יתכן?
    גם הפסקתי פעילות ספורטיבית כי כואבות לי הרגליים,
    מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני חושבת שפשוט

    אנונימית
    27/08/2010

    הגוף שלך מתמלא בנוזלים כל פעם מחדש,
    וזה לא שהשמנת זה פשוט הגוף אגר נוזלים...
    נניח רוב הזמן לא היית אוכלת, נכון?
    אז זה אומר שהגוף היה ריק, כלומר הקיבה הייתה ריקה ועכשיו בקיבה שלך יש אוכל,
    אז המשקל שראית זהו לא המשקל האמיתי שלך, את לא השמנת באמת,
    אולי עלית בממש טיפה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אז איך מתפטרים מנוזלים?

    אני
    28/08/2010

    אם הגוף צובר נוזלים,איך מתפטרים מזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גם אני עליתי קילו

    ט
    29/08/2010

    הי, לא נראה לי שאפשר להתפטר מהנוזלים, תרגילי את עצמך לאכול רגיל, ארוחות מסודרות, ותנסי לא ליטול משלשלים, במקום זה צאי להליכה או תכיני רשימה של פעילויות שאת יכולה לעשות במקום שתמיד אחרי בולמוס תוכלי להסתכל עליה...

    זה יכול לעזור.

    גם אני סובלת מבעיה דומה, אני פונה לטיפול
    בעבר הייתי בטיפול, קיבלתי רסיטל- כדור נגד דכאון וחרדה+ שיחות עם פסיכולוג+ ייעוץ עם דיאטנית

    הפסיכולוג סיים לי את הטיפול אחרי שנה בערך, היום אני קצת יותר חזקה, יש מעידות אבל לא יומיומיות

    אני עובדת על עצמי לא ליטול את המשלשלים ומשתדלת לא למנוע מעצמי מאכלים שאני אוהבת
    אפילו אם הם משמינים...

    תנסי לפנות לטיפול.

    המון בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת

    ט
    29/08/2010

    הי אני

    בת כמה את?

    אני בת 32

    עדיין קשה לי בעיקר כלפי חוץ בעבודה, אבל משתדלת להחלים..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טלי

    לירן רוגב
    29/08/2010

    אני טוען שיש להיגמל מהמשלשלים, נקודה. ממה שאת כותבת, אני מבין שעשית כברת דרך בהתמודדות מול הפרעת אכילה, אבל שעדיין יש מכשולים ואתגרים שעלייך להתמודד איתם, ושהשימוש במשלשלים/עצירויות הוא רק אחד מהם. אני חושב שלבעיות מסוג זה עדיף בהחלט לקבל עזרה מקצועית, בדיוק כשם שלבעיות רפואיות רצוי לקבל מענה וטיפול רפואי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו