מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- איך להמנע מבולמוסים ??מאי18/11/2010
בגלל שכל סופשבוע יש לי בולמוס אכילה, אני נמצאת במצב שאני כל הזמן שואפת להרזות אפילו שאני לא שמנה, אלא פשוט אחרי הבולמוס אני מרגישה שהשמנתי.. (אני בת 16, גובה 164 על 47 קג') .
לפני שנה וקצת הרזיתי ושמרתי על זה עד שלפני חצי שנה וקצת יותר אפילו- התחילו לי בולמוסי אכילה, ויותר מפעמיים בשבוע זללתי מאד הרבה מתוקים והרבה קלוריות.
הגעתי מצב שבקיץ הייתי שמנה וכל שבוע ניסיתי להתחיל להרזות וכל יום רביעי נשברתי עד שלקחתי את עצמי ביידים ושבועיים לפני תחילת שנת הלימודים הצלחתי לעמוד בדיאטה של 1000 קלוריות ולעשות הרבה ספורט, כך שרק בימי שישי אכלתי הרבה אבל שלטתי בעצמי. וכמובן שהרזתי (אני מרזה דיי מהרת ואני לא מדבתר על קילוגרמיםת הורדתי רק 3 קילוגרמים אבל עליי זה נראה משמעותי)
וכך זה היה לפחות עד החגים.
עכשיו הגעתי למצב שאני בולסת בלי שליטה פעמיים בשבועת ולפי מה שקראתי במאמר אחד על בולמוסי אכילה אפשר להגדיר זאת כהפרעה - אחרי 6 חודשים בהם יש שני בולמוסים לפחות בשבוע.
-מה אני עושה? איך אני נמנעת מבולמוסים ?
לדוגמא.. השבוע יומיים אכלתי נורמאלי, בשלישי אכלתי הרבה יחסית אבל לא בלסתי ואתמול והיום היו לי בולמוסים ואיך זה התחיל? אתמול- בגלל שאכלתי גלידה וואז לא הפסקתי לאכול
והיום רק רציתי לאכול קורנפלקס בערב, ואז החלטתי לקחת עוד פרוסת לחם קל עם גבינה וירקות, וזה התגלגל לגלידה, עוגיות, שוקולד וכו...
ואני לא יודעת מה לעשות... אני לא רוצה להשמין אבל הבעיה שאחרי כל בולמוס כזה אני מתחילה לאכול ממש קצת כי נראה ל י שהשמנתי ואז אני רעבה, אני עצבנתי אינלי מצב רוח, ואז קורה שוב בולמוס. ואז שוב הכל מהתחלה.
ואני רוצה לאכול רגיל לאכול נורמאלי נמאס לי מזה.
את יכול בבקשה ליעץ לי מה לעשות, אולי איזה טיפ?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אתה
מאי18/11/2010**
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
לירן רוגב21/11/2010המצב שאת מתארת יוצר רושם שהבולמוסים לא הופיעו יום אחד במקרה, אלא היות מעין "תגובת נגד" לתקופה של צמצום מוגזם. דיאטה של 1000 קלוריות, למשל, היא קיצונית ולא מומלצת גם לאנשים עם משקל יתר חמור. מה שקורה הרבה פעמים לאחר תקופות של צמצום מוגזם, זה שמתחילים לפתע בולמוסי אכילה. בתגובה לכך, יש לא פעם ניסיון לצמצם חזרה את האכילה באופן מוגזם, מה שמוביל לעוד בולמוסים, וכך המעגל המרושע והממלכד הזה נמשך.
כדי לצאת ממנו צריך להבין שהבעיה אינה רק הבולמוסים, אלא ההתנהלות הכללית סביב אכילה. טיפול תזונתי מתאים יכול לסייע לשמר אכילה נורמלית ומאוזנת לאורך כל השבוע, וטיפול פסיכולוגי יכול לסייע להבין ולהתמודד עם מה שעומד בבסיס ההתנהלות הבעייתית (למשל, קשיים בויסות רגשי והתנהגותי, צורך בשליטה, חרדה, קושי בהתמודדות עם מצוקה רגשית וכדומה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקיי
מאי22/11/2010תודה.
זה באמת כנראה בגלל הצימצום.. אבל את האמת אני רגילה בדרך כלל לאכול 800 קלוריות ביום .. וזה מספיק לי, אני לא מרגישה רעבה.. ורק בסוף השבוע תוקף אותי רעב ואז אני לא מפסיקה לאכול! וכנראה בגלל זה כשאני אוכלת רק 800 קלוריות בימים שאחרי הבולמוס, אני לא מרגישה רעבה,לא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקיי - תגובה
עדי מילר30/11/2010שלום מאי
אני בהחלט מבינה שלאחר בולמוס אינך חשה ברעב אבל חשוב לי להדגיש ולהוסיף לדברי לירן שבעצם את נמצאת במעגל מרושע שכולל צמצום ובולמוס וכל עוד ימשיך הצמצום יגיע אחריו גם הבולמוס ולכן העבודה המרכזית בטיפול בבולמוסי האכילה היינו העשרת התפריט במהלך השבוע, הקפדה על אכילת פחמימות, לפחות 3 ארוחות עיקריות ו- 2 ארוחות ביניים לצד תוספת הדרגתית של כול אותם מזונות "אסורים" הנאכלים רק בבולמוס ושמהם את נמנעת במהלך השבוע.
חשוב לציין שגם לאחר בולמוס חשוב לחזור כמה שיותר לתזונה מאוזנת וזאת כדי למנוע את הופעת הבולמוס הבא...
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
מאי01/12/2010עזרת לי, אני אנסה להקפיד על כך.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - תגובה
עדי מילר02/12/2010בהצלחה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

